SARTRE’DA HİÇLİK

Sartre, hiçliğin mevcudiyetini, bilincin salt boşluk olduğu savıyla ortaya koyar. İnsan hiçlikle kendi özünden ayrılmıştır. Hiçliğe bilinç aracılığıyla ödünç alınmış bir varlık bahşedilmiştir. Bilincin varlığı da gerçekte (kendinde) varlıktan ödünç alınmıştır. Bütün bunlar bilincin, tözsel olmayan bir mutlaklığı ifade ettiğini ve onda egonun dahi barınamayacağını gösterir. Sartre tarafından bilincin ve hiçliğin bu derin ilişkisi, insanın özgürlüğü, endişesi ve özü aracılığıyla ortaya konulmaya çalışılmıştır. Biz de bu çalışmada Sartre’da hiçliğin ne anlama geldiğini bu kavramlar aracılığıyla soruşturduk ve özellikle Sonuç kısmında, bazı soruların ışığında hiçlik ve bilinç ilişkisinin çıkmazlarını tartışmaya gayret ettik. Bilincin salt boşluk olduğu veya insanın özgürlüğünün kesin olduğu konusundaki yargılar, şüpheyle karşılanması gereken yargılardır. Bilincin salt boşluk olması ile onun özgürlüğün ve endişenin bilinci olması arasında çelişkiler vardır. Boş olan veya hiç olan nasıl endişenin ve özgürlüğün bilinci olabilir? Hiçlik, bilincin boşluğu veya insanın özgür olduğu savı üzerinden temellendirilmek zorunda değildir.

GEOGRAPHICAL DETERMINATIONS ABOUT WHAT NEEDS TO BE DONE AT THE POINT OF BRINGING THE ÇOMAKLI MOUNTAIN (MANİSA) TO SUSTAINABLE TOURISM

In order to determine what needs to be done to bring Çomaklı Mountain, which is one of our unexplored tourism resources and has a great tourism potential, to tourism in accordance with the principles and goals of sustainable tourism, this study was aimed to reveal the current tourism potential of Çomaklı Mountain. Efforts have been made to prepare a list of the types of tourism that can be developed on the mountain and the things to be done in addition to the tourism potential of Çomaklı Mountain in accordance with the determined purpose. At the end of the study, a list of what needs to be done to bring Çomaklı Mountain to tourism has been prepared and this list has been shared with the readers in the results section of the study. In order to bring Çomaklı Mountain to sustainable tourism, tourism master plans and projects should be prepared first and put into practice as soon as possible. In order to develop tourism, the deficiencies of the infrastructure and superstructure should be eliminated and the suggestions, opinions, thoughts and wishes of the local people should be taken into account in all planning.

___

  • Adorno, T.W. (2010). Husserl ve İdealizm Problemi. (E. T. Somyürek, K. Gülenç ve A. İ. Duru, Çev.) Baykuş Felsefe Yazıları Dergisi, sayı 6, s. 104-117.
  • Flynn, T. (Fall 2013 Edition). "Jean-Paul Sartre", The Stanford Encyclopedia of Philosophy, Edward N. Zalta (ed.), URL = .
  • Flynn, T. (1997). Sartre, Foucault, and Historical Reason. Chicago&London: The University of Chicago Press.
  • Hawking, S. (2021). Zamanın Kısa Tarihi, (M. A. Arslan, Çev.). İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Hegel, G. W. F. (2008). Mantık Bilimi, (A. Yardımlı, Çev.). İstanbul: İdea Yayınevi.
  • Heidegger, M. (2009). Metafizik Nedir?. (Y. Örnek, Çev.) Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu.
  • Husserl, E. (1982). Cartesian Meditations: An Introduction to Phenomenolgy. (D. Cairns, Çev.) The Hague&Boston& Lancester: Martinus Nijhoff Publishers.
  • Kranz, W. (1994). Antik Felsefe, (Çev. S.Y. Baydur). İstanbul: Sosyal Yayınları.
  • Russell, M. (2010). Fenomenoloji ve Transendental Felsefe. (K. Gödelek, Çev.). Baykuş Felsefe Yazıları Dergisi, sayı 6, s. 128-144.
  • Sartre, J.-P. (1978). Being and Nothingness. (H. A. Barnes, Tran.). New York: Pocket Books.
  • Sartre, J.-P. (2009). Varlık ve Hiçlik. (T. Ilgaz ve G. Ç. Eksen, Çev.). İstanbul: İthaki Yayınları.
  • Sartre, J.-P. (2018). Ego’nun Aşkınlığı. (S. R. Kırkoğlu, Çev.). İstanbul: Hil Yayın.
  • Sözer, Ö. (1976). Edmund Husserl’in Fenomenolojisi ve Nesnelerin Varlığı. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları.
  • Spiegelberg, H. (2021). Fenomenolojik Hareket. (S. Bayazit, Çev.). İstanbul: Pinhan Yayıncılık.
  • Uygur, N. (2007). Edmund Husserl’de Başkasının Ben’i Sorunu. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Williford, K. (2011). “Pre-Reflective Self-Consciousness and The Autobiographical Ego”. (J. Weber, Edit.) Reading Sartre, London&NewYork: Routledge.