Semiotic Analysis of Anna Karenina Movie Posters

Öz Literature and cinema are two arts that help each other to improve. Novels, a sub-branch of literature, allow the film industry to grow and earn more. A novel adapted to cinema constitutes a source for the scenario, which is considered as the main element of the film and makes the novel the popular subject of the script. Adaptation strengthens the relationship between literature and cinema, as a film is a bridge between the literary audience and the movie audience. Anna Karenina, written by Lev Tolstoy between 1876 and 1877, is one of the films adapted to the cinema in 1967, 1997 and 2012. In this study, the posters of the movie "Anna Karenina" designed at different periods will be analyzed. Within the scope of the research, it is tried to determine whether there are similarities or differences between the posters by interpreting the movie posters with the semiotic method.

___

Acar, M. ve Yağbasan, M. (2014). Minimalist sanat akımına dayalı olarak Yavuz Turgul filmleri ve afiş önerileri. Fırat University Journal of Social Sciences/Sosyal Bilimler Dergisi, 24(2), 205-220. Asgari Oskouei, A. H. (2018). Etkileşimli film afişleri ve uygulamalar (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Ankara. Boztaş, E. (2017). Organ bağışı temalı sosyal afiş tasarımlarının göstergebilim yöntemi ile analizi. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 6(37), 2521-2542. DOI: 10.7816/İdil-06-37-09 Can, A., ve Uğurlu, F. (2010). “Gölgesizler” filmi ve edebiyat sinema ilişkisi üzerine. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 6(3), 76-84. DOI: 10.18094/Si.38528 Çeken, B. ve Arslan, A. A. (2016). İmgelerin göstergebilimsel çözümlenmesi “Film afişi örneği”. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 508-517. Çeken, B. ve Elif, Y. (2015). Renklerin reklam algısı üzerindeki etkisi: 2012 kırmızı reklam ödülleri. Sanat Eğitim Dergisi, 3(2),129-146. Girgin, Ü. H. (2017). Sen aydınlatırsın geceyi filminin göstergebilimsel çözümlemesi. Journal of Communication Theory & Research/Iletisim Kuram ve Arastirma Dergisi, 5(45), 315-344. Güney, N. (2009). Sinema filmlerinin reklam ve tanıtımında afiş ve fragmanların rolü. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Horzum, I. (2008). Modernizmin etkisinde doğa içerikli reklamların göstergebilimsel incelenmesi (Yayımlanmış Doktora Tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.

Marşap, G. (2013). 2000-2010 yılları arası Türk sineması film afişlerinin gelişimi (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Kültür Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.

Okumuş, M. S. (2016). Romandan sinemaya yapılan bir uyarlama örneği olarak vurun kahpeye (1949, 1964, 1973) filmlerinin incelenmesi (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Olgundeniz, S. (2017). Animasyon sinemasında anlatı ve film afişlerinde kurgulanan görsel kodlar. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(46), 290-301. DOI: 10.16992/ASOS.12340 Parsa, S. (2008). Film çözümlemeleri. İstanbul: Multilingual. Pektaş,Ö,H (2017), Tv reklamlarında göstergebilimsel inceleme ve Türk Hava Yolları “Hayal Edince” reklam filminin çözümlenmesi. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 7(2), 226-238. DOI:10.7456/10702100/007. Polat,B ve Kavuran,T. (2018). Emrah Yücel sinema film afişlerinden New York’ta beş minare ve kill bill film afişlerinin göstergebilimsel açıdan incelenmesi, International Journal of Social Science, 69(2), 65-73, DOI: 10.9761/JASSS7661 Solak, B. B. (2017). Televizyon reklamlarında mizah ve mizahi karakter kullanımı: Banka reklamlarına yönelik analiz. İnif E-Dergi, 1(2), 170-190.

Tığlı-Tuzcu, İ. (2012). Film afişleri tasarımında göstergeler: Prof. Yurdaer Altıntaş'ın film afişleri çözümleme örneği (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Kültür Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.

Yeşilyurt, Ş. (2018). Tiyatro afişlerinin göstergebilimsel açıdan incelenmesi ve oyun atölyesi tiyatrosu için afiş tasarımları (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Ankara.