Sinemada işçi sınıfı temsilleri

Burjuva toplumunda, sanayi devriminden sonra işçilerin gittikçe büyük bir siyasi güç haline gelmeleri kaygı uyandırmıştır. Bu kaygılar, sinemanın ilk yıllarından itibaren korku ve bilimkurgu filmlerine yansımıştır. Ayrıca, işçi sınıfını ya da işçi yaşamını anlatan, Saturday Night Fever, Rocky, Flash Dance ve Billy Elliot gibi pek çok film, işçi yaşamını aşmaya yönelik ve dolayısıyla sınıf sistemini tehdit eden bir arzunun kanıtıdır. Ancak, özellikle muhafazakar işçi sınıfı filmleri, sadece bireysel zaferler resmeder. Bu zaferler ya da bireysel başarı, yalnızca bireyin diğerlerinden farklı bir yeteneğe sahip olmasıyla mümkündür. Böylece sınıf atlamanın çok zor ama mümkün olduğu ima edilir

Representations of the working class in cinema

After the industrial revolution workers have become a great political power gradually by causing anxiety in the bourgeois society. Aforementioned anxiety has been reflected since the first years of fear and sci-fi films. Additionally most of the films such as Saturday Night Fever, Rocky, Flash Dance and Billy Elliot, narrating either the working class or the life of worker is the evidence of a desire that aims to overcome the life of workers and consequently threatens the class system. Especially conservative films about the working class depict individual triumph. These gains or individual succes is only possible if the individual has a talent unlike any others. Thus, it is implied that class mobility is a very difficult but possible fact

___

  • Abisel, N., (2007). Sessiz Sinema, 1.b. (De-Ki Yayınlar)
  • Çapan, S., (1985). Metropolis”, Gelişim Sinema, (Mayıs)
  • Çelikcan, P., (1998). Türk Sineması’nda Sınıf Atlama Sorunu, İletişim Fakültesi Dergisi, (İstanbul)
  • Göka, E., (2000) Güç İlişkileri Açısından Aydınlanma, Toplumbilim: Aydınlanma Özel Sayısı, Sayı 11, (Temmuz)
  • Horkheimer, M ve A, Theodor W., (1995) Aydınlanmanın Diyalektiği, cilt 1, çev. Oğuz Özügül, b., (İstanbul: Kabalcı Yayınevi)
  • Kafalı, N., (1998). Sessiz Alman Sineması-”, Kurgu, Sayı 15, (Temmuz)
  • Kalkan, F., (1988). Sinema Toplumbilimi, 1.b. (İzmir: Ajans Tumer)
  • Kant, I., (2000). Aydınlanma Nedir? Sorusuna Yanıt, Toplumbilim: Aydınlanma Özel Sayısı, Sayı , çev. Nejat Bozkurt, (İstanbul: Bağlam Yayınevi)
  • Lass, A, H., (1998). 100 Büyük Roman, 2. cilt, çev. Nejat Muallimoğlu, 2. b., (İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları)
  • Monk, C., (2000). Billy Elliot, Sight and Sound, (October)
  • Moretti, F., (1989). Korkunun Diyalektiği, çev. Nihal Yeğinobalı, Argos Sayı 13, (Eylül)
  • Oskay, Ü., ([ty]). Çağdaş Fantazya; Popüler Kültür Açısından Bilim-Kurgu ve Korku Sineması, (İstanbul: Der Yayınevi) Roloff, B ve Seeßlen, G., (1995). Ütopik Sinema; Bilim Kurgu Sinemasının Tarihi ve Mitolojisi, çev. Veysel Atayman, 1. b., (İstanbul: Alan Yayıncılık)
  • Ryan, M,. ve Kellner, D., (1997). Politik Kamera; Çağdaş Hollywood Sinemasının İdeolojisi ve Politikası, çev. Elif Özsayar, 1. b., (İstanbul: Ayrıntı Yayınları)
  • Wood, R., (1989). Amerikan Korku Filmine Devrimsel Açıdan Bir Bakış, çev. Nihal Yeğinobalı.
  • Argos. Sayı 13. (Ağustos) Young, E., (1996). Here Comes the Bride: Wedding Gender and Race in Bride of Frankenstein”,
  • The Dread of Difference, ed. Barry Keith Grant, 1. Edition, (Austin: University of Texas Pres)