Günümüzde Şiddetin Medya Aracılığıyla Pazarlanması ve Ürünlerin Sanatsal Şiddete Dönüşerek Estetikleşmesi
Bu makale, geçmişten günümüze kadar hayatımızda çok ciddi bir rol oynayan şiddetin medya aracılığıyla pazarlanışını ortaya koyarak, filmlerin ve dizilerin bunu bir sanatsal araç haline dönüştürmesini ele alır. Sanatın içine giren şiddet toplumun sosyo-kültürel ve ekonomik problemlerinin bir tezahürü olarak yansırken, psikolojik anlamda beyne subliminal mesaj göndererek komuta zincirini harekete geçirmektedir. İktidarı toplum anlayışının bir dışavurumu olarak gösterebileceğimiz şiddet kitle medya araçlarından beslenerek iki uçlu bir diyalektiği güçlendirmektedir ki, bu çoğu zaman bir propagandaya dönüşür. Medyanın en güçlü araçlarından biri olan filmlerin ve dizilerin topluma kendi gerçekliğini dikte etmesi de kaçınılmaz olmuştur.
___
- Özarslan, Z. (2019). Beyazperdeyi Aydınlatan Kuramcılar. Sinema Kuramları 1
Gerbner, G. (1996). Medyaya Karşı. Çev: Güneş Ayas & Veysel Batmaz & İsmail Kovacı
Arendt, H. (2018). Şiddet Üzerine. Seçme Eserler 6.
Gıddens, A. (2018). Modernliğin Sonuçları. Çev: Ersin Kuşdil
Gül, M. E. & Sepetçi, T. (2018). Sinemada Şiddetin Estetize Edilmesi: Zincirsiz ve Birkaç Dolar İçin Filmlerinin Metinler Arası Karşılaştırması. Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi, 3(5): 21-42.
Kasap, F., Mırçık, A., & Dolunay, A. (2018). Medyada Şiddetin Yeniden Üretimi: Türkiye Ana Haber Bültenleri Üzerine Bir İnceleme. Journal of History Culture And Art Research, 7(1), 684-699. Doi: Http://Dx.Doi.Org/10.7596/Taksad.V7i1.1414
Çelebi, A. (2010). Şiddetin Eleştirisi Üzerine. Çev: Ege.G.Çelebi
Atayman, V. (2019). Şiddetin Mitolojisi Uluslararası Toplum ve Kültür Çalışmaları Dergisi- Nosyon: International Journal Of Society And Culture Studies 2019, 2, 34-49
Berger, J. (2019). Görme Biçimleri. Çev: Yurdanur Salman
Oktay, O., Barkın & Özkartal, M. (2018). Göstergebilimsel Çözümleme Yöntemiyle Kadına Yönelik Şiddet Afişlerinde Anlam Aktarımı Sorunu. Tübad Cilt 3, Sayı 2, Aralık, 2018
Sertalp, E. (2016). Hacettepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Kültürel Çalışmalar Dergisi 2016, 3(2): 385-408 Issn: 2148-970x. Doı: Https://Doi.Org/10.17572/Mj2016.2.385408
Yavuz, N. (2009). Şiddet Olgusunun 1980 Sonrası Çağdaş Sanat Eserlerine Yansıması. Güzel Sanatlar Enstitüsü Resim Ana Sanat Dalı Sanatta Yeterlik Tezi
Erten, Y. & Ardalı, C. (1996). Saldırganlık, Şiddet ve Terörün Psikososyal Yapıları, Cogito, 1996. Şiddet, Sayı: 6-7 2. Baskı
Moses, R. (1996) Şiddet Nerede Başlıyor. Çev: Ayşe Kul. Cogito Şiddet Sayı: 6-7 2. Baskı
Keskin, F. (1996). Foucault’da Şiddet ve İktidar. Cogito Şiddet Sayı: 6-7 2. Baskı
Walter, E. V. (1996). Montesquieu’den Teröristlere Şiddet Politikaları, Çev: İpek Babacan, Şiddet, Cogito, sayı: 6-7.
Akay, A. (2010). Postmodernizmin Abc’si, Say Yayınları, 1. Baskı.
Borges, J. L. (1990). Bordie Raporu, Önsöz, İletişim Yayınları, Çev: Münir H. Göle, 1. Baskı,
Scognamillo, G. (1996). Şiddet, Toplum, Birey ve Kan, 1996, Cogito
Kıraç, R. (2001) Yeni Sağdan Teröre: Amerikan Sineması, E Aylık Kültür ve Edebiyat Dergisi, 31.
Kıraç, R. (2019). Kifayetsiz Pastoral. Türkiye Sinemasına İdeolojik Bir Bakış, İthaki Yayınları, 1. Baskı.
Kutlu, K. (1996). Quentin Harikalar Diyarında: Tarantino Sinemasında Şiddet, Cogito, Sayı: 6-7.
Mandel, E. (1996). Hoş Cinayet. Polisiye Romanın Toplumsal Bir Tarihi. Çev: N. Saraçoğlu, Yazın Yayıncılık, 2. Baskı.
Tecimer, Ö. (2005). Sinema Modern Mitoloji, Plan B Yayınları, 2005, İstanbul, 1. Baskı
Chuk, P. (2002). Cnn İnternet Sohbet, 28 Ekim 1999, Çev: Elif Özsayar. E Aylık Kültür Edebiyat Dergisi, 39.
Adorno & Horkheimer (1996). Aydınlanmanın Diyalektiği: Felsefi Fragmanlar 2. Çev: Oğuz Özügül