Pandemi Koşullarında Türkiye Genelindeki Üniversitelerin Sanat, Tasarım Ve Mimarlık Bölümlerindeki Uygulamalı Dersler İçin Çevrimiçi Eğitimde Yaşanan Problemler ve Gereksinimlere Yönelik İhtiyaç Analizi

Küresel Covid-19 salgını ile birlikte, gündelik hayatın pek çok dinamiği ile birlikte en büyük olumsuz etkilerden biri eğitimde görülmüştür. Alınan salgın tedbirleri kapsamında, üniversitelerde yüz yüze eğitimden çevrimiçi eğitime geçiş yapılmıştır. Bu durumdan en çok etkilenen fakülteler ise, teorik eğitimden ziyade uygulamanın ve atölye çalışmalarının ön planda olduğu sanat ve tasarım fakülteleri olmuştur. TÜBİTAK SOBAG 1001 Bilimsel ve Teknolojik Araştırmaları Destekleme Programı kapsamında geliştirmiş olduğumuz çevrimiçi eğitim uygulaması şablonu Tukana Sanal Kampüs, öğrenci ve eğitimciler için, senkron çevrimiçi eğitimin yanı sıra, fiziksel bir kampüste gerçekleştirilen pek çok aktivite için olanak sağlama hedefi taşımaktadır. Bu makalede proje kapsamında Gerçekleştirilen birinci aşama nicel (Beşli Likert tipi anket) ve nitel (Yarı-yapılandırılmış görüşmeler) araştırmaların sonuçlarına yer verilmiştir. Bunlar; Öğrenci ve eğitimcilerin pandemi döneminde yüz yüze eğitime kıyasla karşılaştıkları eksikler, problemler ve bunların eğitim sürecine etkileri belirlenmiştir. Edinilen bulgular doğrultusunda öncelikle karşılaşılan problem ve eksiklerin çevrimiçi bir sistemde nasıl giderilebileceğine yönelik yineleyici fikir geliştirme süreci yürütülmüş ve kavramsal bir tasarım modeli ortaya konmuştur.

___

  • Brown, A. 1992. “Design experiments: Theoretical and methodological challenges in creating complex interventions in classroom settings”. The Journal of the Learning Sciences, 2(2), 141–178.
  • Creswell, J. 2014. “Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches” (4th edition), Los Angeles: Sage.
  • Flick, U. 2009. “An introduction to qualitative research”. London: SAGE.
  • Collins, A. 1992. “Towards a design science of education”. In S. E. & T. O’Shea (Eds.), New directions in educational technology (pp. 15–22). Berlin: Springer.
  • Groeben, N. 1990. “Subjective theories and the explanation of human action”. In G. Semin, & K. Gergen (Eds.), Inquiries in social construction. Everyday understanding: Social and scientific implications, 19-44, Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Help With COVID 19 2020. https://helpwithcovid.com/ (Erişim Tarihi: 27 Nisan 2020).
  • Kaplan, D., & Sage Publications. (2004). The Sage handbook of quantitative methodology for the social sciences. Thousand Oaks, Calif: Sage.
  • Krippendorff, K. 2004. “Content analysis: An introduction to its methodology”. California: Sage Publications, Inc.
  • Lichfield, G. 2020. “We’re not going back to normal”. Retrieved from MIT Technology Review: https://www.technologyreview.com/2020/03/17/905264/coronavirus-pandemic-social-distancing-18-months/ (Erişim Tarihi: 08.05.2020)
  • Nielsen, J. 1993. “Iterative User-Interface Design”. Computer, 26(11), 32–41. DOI:https://doi.org/10.1109/2.241424.
  • Patten, M. L., & Newhart, M. 2018 “Understanding research methods: An overview of the essentials”.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK). (2020). Yükseköğreti̇m Kurulu Başkanı Prof. Dr. M. A. Yekta Saraç, Basın Açıklaması. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universitelerde-uygulanacak-uzaktan-egitime-iliskin-aciklama.aspx (Erişim Tarihi: 11.04.2020).
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK). (2020). Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi. https://istatistik.yok.gov.tr/ (Erişim Tarihi: 14.05.2020)