“Selam” Filmi Örneğinde İslami Düşüncenin Sinemada Temsili

Ülkemizde 1970’li yıllardan itibaren, İslami dünya algısının yansıdığı sinema filmleri yapılmaya

___

  • Abaza, Mona ve Stauth, Georg (1999). “Batılı Akıl, Oryantalizm, İslamcı Fundamentalizm: Bir Eleştiri.” Postmodernizm ve İslam, Küreselleşme ve Oryantalizm. Abdullah Topçuoğlu-Yasin Aktay (der.) içinde. çev.,
  • Abdullah Topçuoğlu. Ankara:Vadi. 224-254.
  • Balbay, Mustafa (2009). Devlet ve İslam. İstanbul: Cumhuriyet.
  • Barret, Michele (2004). Marx’tan Foucault’a İdeoloji. çev., Ahmet Fethi. Ankara: Doruk.
  • Bulaç, Ali (2006). Din ve Modernizm. İstanbul: Yeni Akademi.
  • Bulaç, Ali (2008). Din-Kent ve Cemaat Fethullah Gülen Örneği. İstanbul: Ufuk.
  • Çobanoğlu, Yavuz (2008). “Fethullah Gülen’de Sosyal Ahlak Tasavvuru”, Doktora Tezi, İzmir:E.Ü. SBE.
  • Erus, Reha (1998). “Fethullah Hoca, Papa’yla Görüştü”. http://webarsiv.hurriyet.com.tr Erişim tarihi-15.05.2014. Gülen, Fethullah (1977). “Altın Nesil Konferansı”. http://tr.fgulen.com/content/view/7835/108/ Erişim tarihi-15.01.2014.
  • Gülen, Fethullah (2012). “Fethullah Gülen ‘kelime-i şahadet ve kelime-i tevhidin ikinci bölümünü, yani ‘Muhammed Allah’ın Resulüdür’ kısmını çıkarttı’ iddialarıyla ilgili neler söylenebilir?” http://tr.fgulen.com/content/ view/20131/172/ Erişim tarihi-10.01.2014.
  • Habermas, Jürgen (2009). Doğalcılık ve Din Arasında. çev., Ali Nalbant. İstanbul: Yapı Kredi. İmançer, Dilek (2010). “İslamcı Filmlerde Kadın Temsili”, Sine Cine Dergisi. 77-95.
  • Hotar, Ömer Şevki (2005). Gelenekten Modernizme İslam’ı Yenileme mi İslami Yenilenme mi?. İstanbul: Çıra.
  • Giddens, Anthony (2005). Sosyoloji. Haz: Cemal Güzel, Ankara: Ayraç.
  • Göle, Nilüfer (2002). Melez Desenler. İstanbul: Metis.
  • Göle, Nilüfer (2010). Modern Mahrem. İstanbul: Metis.
  • Kara, İsmail (2005). “İslamcı Söylemin Kaynakları ve Gerçeklik Değeri”. Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce Cilt 6-İslamcılık. Yasin Aktay (der.) içinde. İstanbul:İletişim. 34-47.
  • Kocaman, Ahmet (2009). “Dilbilim Söylemi.” Söylem Üzerine. Ahmet Kocaman (der.) içinde. Ankara: Odtü. 1-11.
  • Menekşe, Ömer (2005).“Türk Sinemasında Din ve Din Adamı İmajı”. II. Uluslar Arası Dinî Yayınlar Kongresi. Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı
  • Michel, Thomas (2006). Bediüzaman’a Göre Müslümanlık-Hıristiyanlık Münasebetleri. çev., Celil Taşkın, İstanbul: Etkileşim.
  • Nasr, Seyyid Hüseyin (2009). Modern Dünyada Geleneksel İslam. çev., Sara Büyükduru. İstanbul: İnsan.
  • Rahman, Fazlur (2004). İslami Yenilenme Makaleler I. Ankara: Ankara Okulu.
  • Tomlinson, John (2004). Küreselleşme ve Kültür. İstanbul: Ayrıntı.
  • Touraine, Alan (1995). Modernliğin Eleştirisi. çev., Hülya Tufan. İstanbul: Cogito.
  • Tunaya, Tarık Zafer (2010). Türkiye’nin Siyasi Hayatında Batılılaşma Hareketleri. İstanbul: Bilgi Üniversitesi. Ünal, Ali (2002). Bir Portre Denemesi. İstanbul: Nil.
  • Van Dijk, Teun (1993). “Principles of Critical Discourse Analysis.” Discourse & Society, Sage (London, Newbury Park and New Delhi), vol(4)2: 249-283.
  • Van Dijk, Teun (2003). “Söylem ve İdeoloji.” Söylem ve İdeoloji (Mitoloji-Din-İdeoloji). Barış Çoban-Zeynep Özarsan (der.) içinde. çev., Nurcan Ateş. İstanbul: Su. 13–109.
  • http://tdk.gov.tr Erişim tarihi-04.01.2014