Türkiye’de Piyano İle İlgili Yapılan Lisansüstü Araştırmaların İçerik Analizi: (1995-2017)

Bilimsel araştırmalar sistematik şekilde belirli bir yöntemle bilgilerin toplanması, çözümlenmesi ve yorumlanarak raporlaştırılması sürecine dayanmaktadır. Bu süreçte araştırma sonuçları tez, makale gibi farklı yayın türleriyle paylaşılabilmektedir. Alana yönelik yapılan her araştırma sonucunda ortaya çıkan yaklaşım ve uygulamalar o disipline olumlu katkı sağlamaktadır. Piyano ile ilgili yapılan lisansüstü araştırmaların sistematik olarak incelenmesi amacıyla yapılan bu çalışma, piyanoya yönelik yapılan çalışmaların genel bir çerçevede raporlaştırılması, sistematik olarak düzenlenmesi ve yapılacak yeni çalışmalar için araştırmacılara yardımcı olması açısından önemli görülmektedir. Araştırmada 1987-2017 arasında, YÖK tez merkezi veritabanında tam metin PDF olarak ulaşılan ve konu içeriği doğrudan piyano ile ilgili tezler incelenerek içerik analiziyle çözümlenmiştir. Araştırma kapsamında belirlenen tarama ve seçim ölçütleriyle kullanılacak lisansüstü araştırmalar belirlenmiş ve konu içeriği piyano ile ilgili olanlar örnekleme dahil edilmiştir. Araştırma örnekleminde yer alan lisansüstü araştırmalar incelenmiş, excel programı kullanılarak kodlanmış ve araştırma türünden başlayarak, 17 maddeden oluşan temalar incelenmiştir.

Content Analysis Related to the Graduate Research on the Piano in Turkey: (1995-2017)

Scientific researches are based on the process of systematically collecting, analyzing, and reporting by interpreting information with a specific method. In this process, research results can be shared with different types of publications such as thesis and article. The approaches and practices that emerge as a result of every research conducted in the field contribute positively to that discipline. This study, which was carried out to systematically examine the graduate studies on piano, is considered important in terms of reporting the studies on piano, in a general framework, organizing them systematically, and helping researchers for new studies to be made. In the research, between 1987 and 2017, the theses that were accessed as full text PDF in the YÖK thesis center database and the content of the subject were analyzed by content analysis by examining the piano directly. With the screening and selection criteria determined within the scope of the research, the graduate studies to be used were determined and the subjects related to piano were included in the sample. Postgraduate studies included in the research sample were examined, coded using the excel program, and themes consisting of 17 items starting from the research type were examined.

___

  • Alyörük, G. (2016). Türkiye‟de gitar alanında yapılan lisansüstü tezler: bir bibliyografya çalışması. Balikesir University Journal Of Social Sciences Institute, 19 (35).
  • Arı, G. Armutlu, C. Tosunoğlu, N. ve Toy, B. (2009). Nicel araştırmalarda metodoloji sorunları:yüksek lisans tezleri üzerine bir araştırma. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 64 (04), 16-37. DOİ:10.1501/Sbfder_0000002143
  • Ataman, Ö. G. (2009). Ülkemizde flüt ve flüt eğitimi alanlarında yapılan lisansüstü tezler. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1) 341-352.
  • Berki, T. (1997). Mozart'ın piyano konçertolarına ilişkin bir çerçeve kadans modeli. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bıkmaz, F. H. Aksoy, E. Tatar, Ö. ve Altınyüzük, C. A. (2013). Eğitim programları ve öğretim alanında yapılan doktora tezlerine ait içerik çözümlemesi (1974-2009). Eğitim ve Bilim, 38(168).
  • Bucak, S. (1995). Haydn piyano sonatları. (Yayımlanmamış sanatta yeterlik tezi). Mimar Sinan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Büyüköztürk, Ş. Kılıç Çakmak, E. Akgün, Ö. E. Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Çeşit, C. (2015). Türkiye‟de viyola üzerine yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. The Journal of Academic Social Science Studies, 38, 445-462. Doi:http://dx.doi.org/10.9761/JASSS3035
  • Çevik, D. B. (2002). Claude Debussy ve piyano eğitimi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Çiltaş, A. Güler, G. ve Sözbilir, M. (2012). Türkiye‟de matematik eğitimi araştırmaları: bir içerik analizi çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(1), 565-580.
  • Demirbatır, R. E. (2001). Müzik alanı yüksek lisans, doktora ve sanatta yeterlik tez bibliyografyası. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 123-141.
  • Erdal, G. G. (2005). Koordinatif-kondisyonel motorik özelliklerin geliştirilmesine yönelik antrenmanların piyano çalma performansına olan etkilerinin incelenmesi ve piyano tekniğinin hareket analizi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Kocaeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kocaeli.
  • Gedikli, A. S. (2006). Debussy prelüd’lerin 20. yüzyıl piyano müziği’ndeki yeri ve önemi. (Yayımlanmamış sanatta yeterlik tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, İzmir.
  • Kalyoncu, N. (1996). Anadolu güzel sanatlar liseleri müzik bölümlerinde piyano öğretim programlarının hedeflerine ulaşma durumu. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Karakaya, İ. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Tanrıöğen, A. (Ed.) Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2000) Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Karataş, K. O. ve Şengül, C. (2018). Türkiye'de mesleki müzik eğitimi veren kurumlardaki piyano ders içeriklerinin incelenmesi. Journal of Graduate School of Social Sciences, 22(1).
  • Karkın, A. M. (2011). Müzik bilimleri alanında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 1(2).
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (2nd ed.) Thousand Oaks, CA: Sage
  • Orhan, Ş. Y. (2012). Türkiye‟de viyolonsel alanında yapılmış yüksek lisans, doktora ve sanatta yeterlilik tezleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(2), 701-716.
  • Önal, E. (2005). Henry Cowell’ın piyanodan farklı tını elde etme teknikleri. (Yayımlanmamış sanatta yeterlik tezi). Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Enstitüsü, Ankara.
  • Öztutgan, Z. (2016). Türkiye‟de gitar alanında yapılan lisansüstü tezlerin analizi ve değerlendirilmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 684-708.
  • Öztürk, F. G. ve Dinç, H. (2016) Lisansüstü eğitim alan müzik öğretmenlerinin eğitimleri sürecinde karşılaştıkları sorunlar. İdil Dergisi, 5(21). DOI: 10.7816/idil-05-21-15
  • Saban, A. (2009). Çoklu zekâ kuramı ile ilgili türkçe çalışmaların içerik analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 9(2), 833-876.
  • Sonsel, Ö. B. (2018). Türkiye‟de viyola alanında yazılmış lisansüstü tezlerin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (47), 340-359.
  • Soycan, M. ve Babacan, E. (2019). Müziksel işitme, okuma ve yazma ile ilgili geliştirilmiş ölçme araçlarının incelenmesi: içerik analizi çalışması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18 (69), 343-353. DOI:10.17755/esosder.409006
  • Tebiş, C. ve Okay, H. H. (2013). Türkiye‟de müzik sanatı ve eğitiminde keman ve viyola konulu lisansüstü tezlerin konu ve yöntem olarak incelenmesi. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education (IJTASE) 2(2)
  • Uçan, A. (1996). İnsan ve müzik insan ve sanat eğitimi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Ünal, Z. O. (2008). Probleme dayalı öğrenme modelinin piyano ve öğretimi alanındaki yeterlilik algısına etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2000). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınları.
  • YÖK. (2007). Eğitim fakültesi öğretmen yetiştirme ders programları. Ankara: Yükseköğretim Kurulu Yayını.
  • Yönetken, H. B. (1996). Okulda çalgı sorunu ve çalgısal müzik etkinlikleri. A. Say (Ed.). Müzik Öğretimi (69-70). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Zeybek, A. (2013). Keman ve piyano çalan müzisyenlerde gövde stabilite ve enduransının ağrı ve yorgunluk üzerine etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Acar, E. (2016). Askerî bando orkestralama tekniklerinin incelenmesi ve Frederic Chopin'in 1'inci piyano konçertosunun 1'inci bölümünün askerî bandoya transkripsiyonu. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • *Acemoğlu, Y. (2006). Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti ve Türkiye Cumhuriyeti'ndeki güzel sanatlar liselerinde okutulan piyano dersi öğretim programlarının karşılaştırılması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • *Akcan Ünsal, A. S. (2011). Piyano eğitimindeki motivasyon durumunun öğretim elemanı ve öğrenci açısından incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • *Akkuzu, O. (2012). Piyano eğitiminde pedal kullanmada oluşan sorunlar ve müzik dönemlerinde kullanılan farklı stillerdeki pedal teknikleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • *Akpınar, U. (2009). “Suzuki Piano School Volume I” okul öncesi dönem piyano eğitimine başlangıç metodunun hedef ve hedef davranışlar açısından incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Aktuğ, E. (2002). Resim-müzik ilişkisinin 19. ve 20. yüzyıl piyano müziğine yansıması ve Mussorgsky’nin “Bir Sergiden Resimler”i üzerine ikonografik tanımlama. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • *Akyıldız, O. (2007). Piyanoda poliritm öğrenme yaklaşımlarının etkililik düzeyleri. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Alparslan Tuncay, A. (1997). Piyano başlangıç metotlarının didaktik açıdan değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • *Alpay, T. Ö. (2010). Romantik dönemde varyasyon ve Johannes Brahms’ın solo piyano için varyasyonları. (Yayımlanmamış sanatta yeterlik tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, İzmir.
  • *Alpcan, F. B. (2009). J.S.Bach'ın geç dönem piyano eserlerinin 20. yüzyıl sanatına etkileri. (Yayımlanmamış sanatta yeterlik tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Araboğlu, A. (2006). Robert Schumann’ın piyano eserlerinde varyasyon formlarının incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • *Arslanboğa, M. (2010). Johannes Brahms'ın viyolonsel-piyano sonatlarının müzikal analizi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Kayseri.
  • *Ata, Y. (2007). Güzel sanatlar fakültelerinde uygulanan piyano eğitiminin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri.
  • *Ateş, S. N. (2011). Gara Garayev'in piyano için 24 Prelüt eserinin stil ve piyanizm özellikleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Kayseri.
  • *Avcı, A. (2013). Farklı liselerden mezun müzik öğretmenliği öğrencilerinin piyano çalma becerilerinin karşılaştırılması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • *Aycan, M. O. (2011). Eğitim fakültelerinde piyano eğitiminde kullanılan bazı parçaların armonik karmaşıklık düzeyi üzerinde bir çalışma. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • *Aydıner, M. (2004). Piyano eğitimi sürecinde karşılaşılabilen bedensel rahatsızlıklar ve bu rahatsızlıkların oluşmaması için müzik eğitimi anabilim dallarında alınabilecek önlemler. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Aydıner, M. (2008). Piyano eğitiminde makamsal yapıdaki eserlerin seslendirilmesinde karşılaşılan teknik güçlükler ve model önerileri. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Aydınlı, D. (2012). Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi 3. sınıf öğrencilerinin okul şarkılarını eşlikleme ve transpoze becerilerinin geliştirilmesinde grup piyano öğretiminin etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Aydınoğlu, O. (2014). Çağdaş Türk bestecilerinin piyano eserlerinin akademik piyano eğitimi açısından incelenerek piyano eğitim seviyelerine göre sınıflandırılması. (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • *Babacan, E. (2010). Başlangıç piyano eğitiminde algısal öğrenme stillerinin uygulanabilirliği. (Yayımlanmamış doktora tezi). Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • *Babacan, M. D. (2009). Müzik eğitimi anabilim dallarında piyanoda eşlik dersi sürecinde caz armonisinin kullanılabilirliğinin değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • *Bakıroğlu, Ç. (2012). Müzik öğretmenliği programı öğrencileri ile Devlet Konservatuarı Müzik Bölümü öğrencilerinin piyano çalgısına yönelik tutumlarının karşılaştırılması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • *Balkarlı Can, S. (2002). John Cage'in “Hazırlanmış Piyano”su ve Endonezya geleneksel orkestrası “Gamelan”. (Yayımlanmamış sanatta yeterlik tezi). Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • *Barutçu, E. M. (2013). 19. yüzyıl post-romantik bestecilerinden Aleksandr Skriyabin'in Op. 62 No. 6 Piyano Sonatı'nın incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • *Basmacıoğlu, S. K. (2015). Sol el için piyano etütleri. (Yayımlanmamış sanatta yeterlik tezi). Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Eskişehir.
  • *Bayazıt Karademir, E. (2014). Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümü öğrencilerinin piyano dersi akademik başarısını etkileyen etmenlere ilişkin öğretmen görüşleri (Ege Bölgesi örneği). (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • *Berkalp, S. (2002). Beethoven'ın hayatı, eserleri ve müzik tarihindeki önemi bağlamında, Op. 58 Sol Majör 4. Piyano Konçertosunun incelenmesi. (Yayımlanmamış sanatta yeterlik tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • *Berki, T. (1997). Mozart'ın piyano konçertolarına ilişkin bir çerçeve kadans modeli. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Berköz, L. D. (2006). Piyano ve Caz. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Bilen, O. O. (2007). Öz-düzenleyerek piyano çalışmanın sınav performansına etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • *Bilir Eyüpoğlu, E. (2016). F. Chopın'in Op.10 no.2 kromatik etüdünün piyano tekniğine etkileri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Eskişehir.
  • *Bucak, S. (1995). Haydn piyano sonatları. (Yayımlanmamış sanatta yeterlik tezi). Mimar Sinan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Bulut, F. (2002). Çağdaş Türk piyano müziği eserlerinin piyano eğitimi açısından incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. *Bulut, F. (2008). Piyano eğitiminde geleneksel Türk Halk Müziği kaynaklı eserlerin seslendirilmesine yönelik oluşturulan bir “çoklu analiz modeli” ve bu modelin öğrenci başarısı üzerine etkileri. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Cebeci, Ö. (2007). Chopin'in 2. piyano sonatı üzerine bir araştırma. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Ceman, S. (2005). Müzik öğretmeni adaylarının piyano çalışma alışkanlıkları ve piyano çalışmalarını etkileyen faktörler. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • *Cerit, E. (2010). Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin bireysel piyano çalışma yöntemleri ile bazı değişkenler arasındaki ilişkilerin belirlenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Coşkuner, Ö. (2015). Yaygın müzik eğitimi kurumlarındaki piyano eğitiminin niteliği ve öğrenci profilleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ondokuzmayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
  • *Coşkuner, S. (2007). Türkiye'de Anadolu Güzel Sanatlar liseleri (yaylı çalgılar) bireysel çalgı eğitimi dersinde piyano eşlikli çalışmalara ilişkin öğretmen görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Çağlak, T. (2015). Müzik öğretmenliği programı piyano derslerinde tek el eserlerin kullanılabilirliği. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Çakıcı, A. (2007). Bela Bartok’un müzik stili ve 3. piyano konçertosu. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • *Çalgan, B. (2009). Öğrenci Prokofiev’in büyük ölçekli piyano eserlerindeki sonat allegrosu anlayışı. (Yayımlanmamış sanatta yeterlik tezi). Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Eskişehir.
  • *Çavuş, T. (2015). Trakya Üniversitesi Devlet Konservatuarı Müzik ve Bale Ortaokulu ve Müzik ve Sahne Sanatları Lisesi devrelerinde yardımcı piyano eğitiminin öğrenciye katkıları. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • *Çetiner, Ö.S. (2008). Türk Musikisi Devlet Konservatuarlar’ında piyano eğitiminin işlevselliği. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Çetiner, Ö.S. (2013). Bir tohumun gaia defterinden, solo piyano için bir program müzik çalışması. (Yayımlanmamış sanatta yeterlik tezi). Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Çevik, D. B. (2002). Claude Debussy ve piyano eğitimi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • *Çevik, D. B. (2007). Armoni eğitimi ile piyano çalma becerileri arasındaki ilişkilerin incelenmesi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • *Çiçek, V. (2016). Güzel sanatlar liselerinde piyano eğitiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri: Karadeniz bölgesi örneği. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ordu.
  • *Çoban, Ö. (2012). Marmara bölgesindeki müzik öğretmenliği lisans programı öğrencilerinin orta öğretimdeki piyano eğitimlerine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • *Çoraklı, E. (2007). Müzik öğretmeni adaylarının piyano dersindeki başarıları ile kişilik özellikleri arasındaki ilişki. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • *Dağdeviren, M. (2006). Müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda piyanoda eşlik öğretimi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • *Dai, D. Y. (2004). Henri Dutilleux’nün piyano sonatı ve piyano müziği. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Mimar Sinan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Daysalı, Y. (2016). Liszt Si Minor Piyano Sonatı: 20. yüzyıl tonalitesi ve kompozisyon teknikleri üzerine bir çalışma. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yaşar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • *Dede, E. Ö. (2013). Alban Berg Op. 1 Piyano Sonatı ve yorum kılavuzu. (Yayımlanmamış sanatta yeterlik tezi). Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Eskişehir.
  • *Demirtaş, H. E. (2013). Müzik öğretmeni adaylarının Barok Dönemi piyano eserlerinde karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Burdur
  • *Demirtaş, S. (2011). İlköğretim 7. sınıf müzik dersinde şarkıların piyano eşlikli öğretilmesinin öğrenci kazanımlarına etkileri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.
  • *Develi, M. (2011). “Denes Agays Learning to Play Piano I” piyano eğitimine başlangıç metodunun hedef ve hedef davranışlar yönünden incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Dinç, O. (2007). Ahmed Adnan Saygun’un op.20 Piyano Ve Keman Sonatı’nın yorumuna yönelik ve teknik zorluklar açısından incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Doğan, Ö. (2007). Türk piyano müziğinde varyasyon formunun nazari ve icra özellikleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri.
  • *Doğan, Ö. (2013). Türk Beşleri'nin solo piyano eserlerinde izlenimcilik etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Kayseri.
  • *Durak, Y. (2007). Piyano öğretim programı model önerisi ve uygulamadaki görünümü. (Yayımlanmamış doktora tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • *Durmaz, G. (2009). Eşlik dersinin öğrencilerin piyano eşlik becerilerinin gelişimi üzerindeki etkileri (Gazi Eğitim Fakültesi örneği). (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Duru, Ş. (2001). Johannes Brahms’ın piyano-keman piyano-viyola ve piyano-viyolonsel sonatları üzerine bir inceleme. (Yayımlanmamış sanatta yeterlik tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • *Düzgüner, D. (2003). Schumann'ın Carnaval adlı eseri üzerine bir çalışma ve piyano eserlerine genel bir bakış. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Mimar Sinan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Ebesek, Ö. (2011). Wolfgang Amadeus Mozart'ın piyano konçertolarındaki beste bütünlüğü ve performans uygulamaları. (Yayımlanmamış sanatta yeterlik tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, İzmir.
  • *Ekinci, H. (1998). Piyano eğitimine eğitim fakülteleri müzik eğitimi bölümlerinde başlayan öğrencilerin 1. yıl piyano öğretim etkinliklerinin değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Ekinci, H. (2004). Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi anabilim dalı piyano derslerinde karşılaşılan teknik alıştırmalar sorunu: hedefe uygun teknik alıştırma örnekleri. (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • *Emen, D. (2001). Türkiye’de müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda başlangıç piyano öğretiminde uygulanan yöntem ve tekniklerin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • *Ercan, Z. S. (2010). Piyano çalmaya bağlı sakatlanmaların önlenmesi: Sanatlar tıbbı, fizyolojik bilgilenme, destekleyici teknikler ve kişisel tutum. Türkiye'deki piyanistlerle bir çalışma. (Yayımlanmamış doktora tezi). İstanbul Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Erdem, A. (2010). Ahmed Adnan Saygun'un dört piyano yapıtına ilişkin bir aksak tartı analizi: Opus 38, 45, 47, 58. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • *Erel, P. (2012). Tekirdağ Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi 1. 2. 3. ve 4. sınıflarda piyano öğretiminde karşılaşılan zorluklar ve çözüm önerileri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • *Ergene, E. (2014). Erik Satie'nin piyano eserlerindeki stilistik özellikler. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Erkılıç, F. (2011). Ahmet Adnan Saygun’un piyano eserlerinde Türk halk müziğinin özellikleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Kayseri.
  • *Eroğlu, Ö. (2004). Piyano eğitiminde kullanılan sonatinlere ilişkin teknik çalışma yöntemleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Eroğlu, Ö. (2010). Müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin piyano eserlerini ezbere çalma başarılarında analitik ezberleme yaklaşımının etkililiği. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Fışkın, Ü. (2016). Felix Mendelssohn Bartholdy'nin Lieder Ohne Worte (Sözsüz şarkılar) yapıtının armoni ve form analizi ile solo piyano edebiyatındaki yeri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Gedikli, A. S. (2006). Debussy prelüd’lerin 20. yüzyıl piyano müziği’ndeki yeri ve önemi. (Yayımlanmamış sanatta yeterlik tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, İzmir.
  • *Göğüş, C. (2007). Mesleksel müzik eğitimi veren kurumlarda ulusal müzik kültürüne dayalı başlangıç piyano eğitimine ilişkin öğretmen görüşleri (Ankara ili örneği). (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Göher, F. (2002). Müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda piyano eğitiminde pedal kullanımı. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Göksel Erdal, G. (2005). Koordinatif-kondisyonel motorik özelliklerin geliştirilmesine yönelik antrenmanların piyano çalma performansına olan etkilerinin incelenmesi ve piyano tekniğinin hareket analizi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Kocaeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kocaeli.
  • *Gökşen, Z. G. (2006). Brahms ve piyano (üç evrede Brahms'ın piyanoya getirdikleri). (Yayımlanmamış sanatta yeterlik tezi). Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Gören, B. (2014). Prokofiev erken dönem eserlerine genel bir bakış ve ilk üç piyano sonatının irdelenmesi. (Yayımlanmamış sanatta yeterlik tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, İzmir.
  • *Görsev, A. (2006). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Müzik Eğitimi anabilim dalı son sınıf öğrencilerinin “piyano eğitimi”, “müzik teorisi ve işitme eğitimi” ve “eşlik (korepetisyon)” dersleri ile okul şarkılarına doğaçlama eşlik becerileri arasındaki ilişkiler. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • *Grancer, N. (2004). Dans formunda yazılan piyano eserlerinin dönemlere göre sınıflandırılması, analizleri ve teknik açıdan incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kocaeli.
  • *Grançer Okay, N. (2010). Piyano performansının değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • *Güdek, B. (2004). T.C. Üniversiteleri Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bilimleri Bölümü ve Konservatuar Müzikoloji Bölümü öğretim elemanları ile son sınıf öğrencilerinin piyano eğitimine ilişkin görüşleri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Güldoğan, A. (1999). Ulvi Cemal Erkin’in piyano eserleri aracılığıyla, geleneksel müziklerimizden, çağdaş Türk müzik sanatına taşıdığı müzikal unsurların incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • *Güleç Ersoy, K. S. (2010). Altı yaş çocuklarının piyano eğitimine hazırlanmalarında
  • kullanılan yöntemlerin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Gültek, B. (2004). Piyano eğitiminde varolan eğitim ekollerinin felsefeleri ve günümüz çalışmalarında kullanılabilirlikleri hakkında öğretim elemanlarının görüşleri (G.Ü.G.E.F.). (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Gün, E. (2007). Müzik öğretmeni adaylarının piyano dersindeki başarı durumları ve başarılarını etkileyen faktörler. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • *Gün, E. (2014). Piyano performansı öz yeterlik ölçeğinin geliştirilmesi ve uygulanması. (Yayımlanmamış doktora tezi). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Burdur.
  • *Güncan, Ö. (2010). Robert Schumann ve Op.22 Piyano Sonatı üzerine bir analiz. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Eskişehir.
  • *Gürün, G. (2013). Bartok'un iki piyano ve vurmalılar için Sonat'ının ikinci muvmanında fibonacci sayıları. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • *Güven, G. (2010). Piyanonun gelişimi ve teknik yönden romantik dönemin sonuna kadar incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Güvençer, R. (2006). Ahmed Adnan Saygun’un op.12 viyolonsel-piyano sonatını teknik açıdan ve yoruma yönelik inceleyen çalışma kılavuzu. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Hanönü, Y. (2007). Askeri bando çalgılarının, çalgılama tekniklerine uygun olarak incelenmesi ve Claude Debussy'nin Children's Corner adlı piyano eserinin askeri bando çalgılama tekniklerine uygun olarak orkestrasyonunun yapılması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • *Hasanova, A. (2008). Türkiye'de ve Azerbaycan'da müzik eğitimi veren kurumların ilköğretim ve ortaöğretim düzeyinde verilen piyano eğitimi programlarının değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • *Hendekli, Z. M. (2008). Ravel ve solo piyano eserlerindeki müzik-dışı çağrışımlar-Ravel and his extra-musical associations in solo piano works. (Yayımlanmamış doktora tezi). İstanbul Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Kahramansoy, C. (2006). Müzik öğretmenliği programlarında görevli piyano öğretim elemanlarının müzik alan bilgisini derse transferi: Bir üniversite örneği. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • *Kaleli, Y. S. (2014). Müzik öğretmeni adaylarının piyano eğitimi sürecinde kazandıkları teknik davranışların incelenmesi: Necmettin Erbakan Üniversitesi örneği. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • *Kalkanoğlu, B. (2007). Okul şarkılarının müzik öğretmenlerinin bilgi ve beceri düzeyine göre piyano ile eşliklenmesine yönelik bir eşlik modeli önerisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Kalyoncu, N. (1996). Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri müzik bölümlerinde piyano öğretim programlarının hedeflerine ulaşma durumu. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • *Karabey, S. G. (2016). Johannes Brahms’ın Op. 99 Fa Majör Viyolonsel-Piyano Sonatı’nı yorumlama teknikleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, İstanbul.
  • Karabulut, G. (2009). Eğitim fakültesi müzik eğitimi anabilim dalı 1.ve 3.sınıf öğrencilerinin piyano dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Karaçil, V. (2010). Ludwig van Beethoven’ın Op. 90 mi minör, Op.101 La Majör, Op.109 Mi Majör, Op.110 La bemol Majör piyano sonatlarının incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, İzmir.
  • *Karahan, A. S. (2004). Türkiye'deki müzik öğretmeni yetiştiren kurumların piyano öğretimi sürecinde kullanılan Klasik Batı müziği piyano etütlerinin öğrencileri Çağdaş Türk Müziği piyano eserlerini çalmaya hazırlama durumu. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Karahan, A. S. (2008). Çağdaş Türk müziği piyano eserlerine hazırlık amacıyla yazılan etütlerin öğrencilerin eserleri çalma düzeylerine etkisinin belirlenmesi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Karanis, G. (2011). Eğitim fakülteleri müzik eğitimi anabilim dallarında bulunan piyanoların sayı ve nitelik bakımından yeterlilik durumuna ilişkin öğrenci görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Karataş, K. O. (2015). Türkiye'de mesleki müzik eğitimi veren kurumlardaki piyano ders içeriklerinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • *Karlıdağ, M. S. (2016). Johannes Brahms'ın Opus 38 Mi Minör Viyolonsel-Piyano Sonatı'nın güncel bir anlayışla incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, İstanbul.
  • *Karul, Y. (2014). Türkiye'de piyano bakım, onarım ve akort meselesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • *Kayalı, B. (2013). Piyanonun Türk musikisi icra ve kuramına etkisinin değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • *Kaynak, T. (2004). Okul öncesi çocuklara yönelik piyano metotlarının incelenerek kullanılma durumlarının saptanması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Kılıç, I. (2003). Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin piyano eğitiminde başarıyı etkileyen faktörlere ilişkin görüşlerin değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Kılınçer, Ö. (2009). Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri müzik bölümü öğrencilerinin piyano dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • *Kılınçer, Ö. (2013). Piyano dersinde kullanılan öğrenme stratejilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Kayseri.
  • *Kızılay, E. (2013). Horon ezgilerinden yola çıkarak çok sesli tonal müzik odaklı bir kompozisyon denemesi: Keman ve piyano için “Tepebaşı Horon”. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Kocatürk, A. (2010). Piyano çalma teknikleri. (Yayımlanmamış sanatta yeterlik tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Koçak, B. (2007). Geleneksel Türk sanat müziğinin piyano ile icrasında kullanılan süsleme teknikleri. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Köse, Y. (2013). Piyano eğitiminde hızlı deşifre teknikleri üzerine bir çalışma. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • *Köseoğlu, B. (2013). Romantizmden modernizme uzanan süreçte Alexander Scriabin'in piyano yapıtları. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, İzmir.
  • *Kulaoğlu Tonger, S. (2013). Piyanonun Türk kültürüne uyumunun, eğitim fakülteleri bünyesinde incelenmesi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Kurşunet, H. B. (2014). Cemal Reşit Rey'in iki piyano için 12 prelüd ve füg adlı eserinde polifonik form ve usullerin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Kayseri.
  • *Kurtuldu, M. K. (2007). Bilgiyi işleme modeline dayalı piyano eğitiminde genel öğrenme stratejilerinin yeri ve görsel imajlar oluşturma yönteminin kullanılabilirlik düzeyi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Kutluk, Ö. (2001). Türkiye'deki müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda piyano eğitimi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Kuyumcu, M. (2010). 18. ve 19. yüzyıl piyano eşlikli keman sonatlarında piyanonun değişen rolü. (Yayımlanmamış sanatta yeterlik tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Küçük, G. (2010). 20. yüzyıl başlarında piyano müziğinde Viyana ve Paris. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • *Küçükçelebi, A. S. (2010). L.Van Beethoven op.12 no:1, 2, 3 piyano ve keman sonatlarının yoruma dayalı incelemesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Küngerü, S. (2014). Piyano öğretiminde teknik becerilerin geliştirilmesinin incelenmesi. (Yayımlanmamış sanatta yeterlik tezi). Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • *Küpana, M. N. (2008). Müzik öğretmeni adaylarının piyano pedagojisine yönelik algıladıkları yeterlilikler. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • *Küpana, M. N. (2011). Müzik öğretmeni adaylarına yönelik geliştirilen piyanoda deşifre öğretimi programının etkililiğinin sınanması. (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • *Lehimler, E. (2012). Müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda bilgisayar derslerinde öğretilen müzik programlarının ve yazılımlarının piyano eğitimine katkılarının incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • *Mammadova, T. (2015). J.S. Bach'ın özgün eserlerinin Romantik Dönem bestecilerinin piyano transkripsiyonları ile karşılaştırılması. (Yayımlanmamış sanatta yeterlik tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Mamudova, H. (2005). Shumann’ın piyano eserleri ve liedlerindeki edebi etkileşimler. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • *Mest, B. (2010). Franz Liszt´in La Major (S.125) İkinci Piyano konçertosunun incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • *Mete, M. (2004). Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalında piyano öğretiminde kullanılan Czerny op.599 etütlerinin piyano eğitimi açısından değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Milli, M. S. (1999). İlköğretim okullarında piyano ve klavyeli çalgıların müzik öğretmenleri tarafından kullanımı ve eğitime katkıları. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.
  • *Minez, T. (2012). Piyano eğitiminde rubrik ile geleneksel ölçme-değerlendirme yöntemlerinin karşılaştırılması: İnönü Üniversitesi örneği. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • *Modiri, I. G. (2002). Polifoni'nin piyano eğitimindeki önemi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • *Modiri, I. G. (2009). Okul öncesi dönemi 60-72 aylık çocuklar için Çoklu Zeka Kuramına göre düzenlenmiş bir müzik eğitimi ve bireysel enstrüman eğitimi programı geliştirilmesi: Piyano eğitimi örneği. (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • *Mumcu, M. D. (2002). Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde uygulanan piyano eğitiminin program, öğretmen, öğrenci ve çalışma ortamı değişkenlerine göre değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • *Niksiç, N. (2015). Franz Liszt'in I. Piyano Konçertosu’nun (Mi bemol majör) incelemesi. (Yayımlanmamış sanatta yeterlik tezi). Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Ankara.
  • *Oğan, F. D. (2012). Piyano öğretiminde Carl Czerny Op. 599 ve Jean-Baptiste Duvernoy Op. 176 Metodlarında yer alan etüdlerin klasik dönem sonatın icralarına etki durumu. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Okan, C. (2009). F. Liszt'in piyanoya uyarlama sanatı ve buna bir örnek olarak L. Van Beethoven'in 5. Senfonisi'nin analizi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Okan. H. (2009). Piyano eğitiminde yansıtıcı düşünmenin kullanımı ve etkililiği (Devlet konservatuarları ses eğitimi anasanat dalları örneği). (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Okay, B. D. (2013). Caz piyano müziğinin piyano eğitiminde kullanılabilirliği. (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • *Onuray, H. (1998). 6-8 yaş çocukları için piyano başlangıç aşamasında öğrenmeyi hızlandırıcı ve pekiştirici görsel çalışmalar. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Orhan, E. (2016). Güzel sanatlar liselerinde öğrenim gören öğrencilerin piyanoda etkili çalışma durumları. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Niğde Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Niğde.
  • *Orkut, B. E. (2009). Piyano Konçertosu ile Türk bestecilerin piyano konçertolarında ele aldıkları konçertant öğelerin saptanması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Otacıoğlu, S. G. (2005). Müzik öğretmenliği piyano eğitimi dersi için bir model denemesi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • *Ömür, Ö. (1998). Piyano öğretiminde pedagojik yaklaşımın önemi üzerine bir araştırma. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Ömür, Ö. (2003). Piyano eğitiminde nöro linguistik programlama tekniklerinin öğrenci başarısı üzerindeki etkileri. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Önal, D. (2010). Giuseppe Verdi'nin”La Traviata” operasının piyano eşlik problemleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • *Önal, E. (2005). Henry Cowell’ın piyanodan farklı tını elde etme teknikleri. (Yayımlanmamış sanatta yeterlik tezi). Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Enstitüsü, Ankara.
  • *Öz, Ç. (1999). Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinden Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölümüne gelen öğrencilerin piyano dersindeki başarılarının değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Özçelebi, B. (2008). 5-6 yaş grubu piyano eğitimi gören ve piyano eğitimi görmeyen çocukların motor becerilerinin karşılaştırılması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Özçelik, Ö. A. (2001). Suzuki yönteminin piyano eğitiminin başlangıç aşamasına uyarlanması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • *Özçelik, Ö. A. (2009). Suzuki yetenek eğitimi ve Bartok Mikrokosmos yöntemleriyle özengen piyano eğitiminde yoğunlaşma becerisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • *Özdemir, Ö. (2007). Osmanlı İmparatorluğu Dönemi'nde yazılan piyano eserleri üzerine analitik inceleme. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Afyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Özdemir, Y. U. (2012). Müzik öğretmeni adaylarının piyano pedallarına ilişkin bilgi düzeyleri ile pedal kullanma becerilerine ait algılarının değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Burdur.
  • *Özdemir, Z. (2008). Rachmaninov’un piyano konçertolarının ve lied eşliklerinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Özel, I. (2012). Bireysel ses eğitiminde piyano eşliğinin önemi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • *Özer, B. (2010). Piyano öğretiminde deşifre becerisinin kazandırılması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • *Özer, B. (2014). Piyano eğitiminde çözümleme destekli çalışma metodunun işlevsel piyano çalma becerilerine etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • *Özer, Z. (2010). Bursa Zeki Müren Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi Müzik Bölümü piyano dersinde kullanılan anlamlandırma stratejilerinin öğrencilerin öğrenme düzeylerine ve tutumlarına etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • *Özkan, T. (2010). Johannes Brahms'ın piyanolu dörtlülerinde viyolanın kullanımı. (Yayımlanmamış sanatta yeterlik tezi). Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Özkan, V. (2011). Anna Nikolayevna Yesipova’nın sanatsal formasyonu ve piyano öğretim yöntemi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ondokuzmayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
  • *Özkan, Y. (2001). Johann Sebastian Bach’ın piyano müziğindeki süsleme teknikleri üzerine bir çalışma. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • *Öztürk, B. (2006). Piyano eğitiminde video kamera kaydına dayalı mikro öğretim yönteminin öğrenci başarısına etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Öztürk, S. (2011). Müzik öğretmenliği programında alınan piyano eğitiminin müzik öğretmeninin mesleki yaşamına katkısı. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • *Pakel, H. (2014). Güzel sanatlar liselerindeki piyanoların akort, bakım ve onarım sorunlarının değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • *Peşinci, F. A. (2014). Kodály yönteminin Saygun ve Bartok piyano repertuarına uygulanması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Petenkaya, S. (2006). Piyano öğrencilerinin barok dönem süslemelerine ilişkin bilgi ve performans düzeylerinin saptanması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Pirgon, Y. (2009). Piyano eğitiminde karşılaşılan teknik güçlüklerin aşılmasına yönelik bir uygulama. (Yayımlanmamış doktora tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • *Pirlibeylioğlu, B. (2015). Müzik eğitimi anabilim dalı 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin piyano performansı özyeterlik algıları ile piyano öğretim elemanlarının öğrencilerin piyano performansı hakkındaki görüşleri: Ege bölgesi örneği. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • *Santepe, S. Y. (2013). L. V. Beethoven'in Op.13 patetik piyano sonatının armoni, form bilgisi ve çözümleme teknikleri derslerine katkılarının incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • *Sayın, E. (2016). M. P. Mussorgsky Bir Sergiden Tablolar adlı piyano eserinin teknik ve müzikal analizi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, İzmir.
  • *Sel, B. (2003). L. Van Beethoven’in geç dönem piyano sonatları, Op.101, 106, 109, 110 ve özellikle Op.111’in incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • *Selen, B. (2009). İspanyol piyano müziğinde otantisite ve piyano tekniğinin evrimi üzerine bir çalışma-Albeniz Granados ve Falla’nın eserlerinden örnekler. (Yayımlanmamış doktora tezi). İstanbul Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Sever, D. (2003). Mozart Lied'lerde piyano eşliği. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Sever, D. (2016). D.D. Şostakoviç'in piyano eserlerinden 24 prelüt ve füg'ün müzik edebiyatındaki yeri ve J.S.Bach'ın 48 prelüt ve füg'ü ile kontrpuan açısından karşılaştırılması. (Yayımlanmamış sanatta yeterlik tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Sonakin, E. M. (2009). İlhan Usmanbaş’ın klarinet ve piyano için üç sonatini (üç sonatinin çalgı ve yazı teknikleri bakımından bestecinin diğer klarinet müzikleriyle ele alınması). (Yayımlanmamış sanatta yeterlik tezi). Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Suvat, E. (2009). Dmitriy Shostakovich’in son eseri op. 147 viyola ve piyano sonatının tarihsel, teorik ve formal incelemesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • *Şahin, P. (2011). Güzel sanatlar ve spor liselerinde piyano öğretim programında kullanılan makamların uygulanabilirliği hakkında öğretmen ve öğrenci görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Şahinalp, A. G. (2006). Romantizm ışığında Schumann’ın piyanolu ikili ve üçlü eserlerinin incelenmesi. (Yayımlanmamış sanatta yeterlik tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul
  • *Şen, M. (2012). Türkiye'de müzik eğitimi veren güzel sanatlar fakültelerindeki temel piyano dersinde kullanılan metotların incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • *Tan, Z. (2009). Francis Poulenc obua ve piyano sonatının form, analiz ve icra yönünden incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • *Tarkum, G. (2011). Piyano için yazılmış eserlerin seslendirilmesinde pedal kullanımının İncelenmesi. (Yayımlanmamış sanatta yeterlik tezi). Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • *Tezer, A. E. (2010). Anadolu güzel sanatlar liselerinde piyano eğitimi alan öğrencilerin karşılaştıkları teknik problemlerin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • *Tezer, F. (2013). Sanat Tıbbı ve piyano tekniğinin işlevsel biyomekaniği Czerny ve Brahms egzersizler desteği ile Chopin ve Liszt etüdlerin çalışma yöntemleri. (Yayımlanmamış doktora tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Tokcan, A. (1998). Piyano Eğitiminde Kullanılan Başlangıç Metotlarından “J.A. Burkard’ın (Band-I) Hedef-Hedef Davranış ve İçerik Yönünden İncelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Topalak, Ş. (2016). Çevrilmiş öğrenme modelinin başlangıç seviyesi piyano öğretimine etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • *Toptaş, B. (2008). Güzel sanatlar eğitimi anabilim dalı müzik öğretmenliği programlarında piyano eğitimine deneysel yaklaşım. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • *Toptaş, B. (2012). Halk türkülerinin sistematik olarak piyano eğitiminde kullanılması. (Yayımlanmamış doktora tezi). İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • *Tözeniş, A. (2009). Ludwig Van Beethoven’in, Mozart’ın 'Sihirli Flüt Operası'na ait “Bei Mannern, Welche Liebe Fühlen” düeti üzerine piyano ve çello için 7 varyasyon sonatı ile Ludwig Van Beethoven'in diğer eserlerinin karşılaştırılması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Tuğrul, E. G. (2012). Bela Bartok’un piyano sonatı 1926. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Tuğrul, E. G. (2015). W.A.Mozart'ın piyano sonatları. (Yayımlanmamış sanatta yeterlik tezi). Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Tunalı, S. (2014). Halkevlerinde yürütülen müzik ve piyano çalışmalarının incelenmesi. (Yayımlanmamış sanatta yeterlik tezi). Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • *Tunç, T. (2009). Müzik öğretmenliği programı anabilim dallarında uygulanan armoni-kontrpuan-eşlik derslerinde piyanonun kullanabilme durumunun incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Tunç, T. (2016). Piyano öğretiminde Türk müziği kaynaklı kontrpuantal eserlerin seslendirilmesine yönelik bir çalışma modeli. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Turan, E. (2009). Piyanoda pedal kullanma teknikleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • *Tuzcu, Ö. (2016). Piyano eğitiminde özdüzenlemeli öğrenme ve öğrenme stilleri ile akademik başarı arasındaki ilişki. (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • *Tuzkaya, G. (2013). R.Schumann’ın Hayatı ve yaratıcılığı, Op.54 piyano konçertosunun incelenmesi. (Yayımlanmamış sanatta yeterlik tezi). Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Ankara.
  • *Tüfekçi, K. (2010). Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümünde mevcut piyano durumunun değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • *Türkmen, N. (2008). Müzik öğretmeni adaylarının piyanoda deşifre çalabilme düzeyleri üzerine bir çalışma. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Uçar, M. (2015). 5-9 yaş aralığındaki çocukların piyano eğitiminde öğrenmeyi sağlayıcı ve destekleyici görsel materyal geliştirme. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • *Umuzdaş, M. S. (2007). Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği programı piyano öğrencilerinin vize ile final süreci arasındaki kaygı düzeylerinin başarı düzeylerine göre incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Umuzdaş, M. S. (2010). Piyano eğitiminde süreç ve ürün değerlendirilmesinin öğrencilerin erişi düzeylerine etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Uzar, A. Ç. (2011). İgor Stravinski’nin yeni klasikçi anlayışı: “Piyano ve Üflemeliler İçin Konçertosu” ve “Serenade In A” eserlerinin incelenmesi. (Yayımlanmamış sanatta yeterlik tezi). Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Eskişehir.
  • *Uzun, M. G. (2007). Bela Bartok iki piyano ve perküsyon için Sonat'ın incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Uzun, N. B. (2006). Van AGSL'de piyano öğretiminde öğrencilerin algılarına göre üç tekniğin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Van.
  • *Uzunarslan, D. M. (2010). Cesar Franck La Majör Keman ve Piyano Sonatı’nın form analizi ve teknik çalışma kılavuzu. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Uzuner, Ö. (2001). R. Schumann'ın 'Gençlik Albümü'nün piyano eğitimindeki yeri ve önemi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Ünal Akbulut, E. C. (2010). Başlangıç piyano eğitimi için düzenlenmiş Türk ezgileri. (Yayımlanmamış doktora tezi). İstanbul Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Ünal, F. (1998). Scriabin’in piyano sonatlarının incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Ünal, İ. (2006). 6-8 yaş çocukları için piyano eğitimi veren kurumlarda öğretmenlerin başlangıç aşamasında, piyano öğretim yöntemlerinden biri olarak yaratıcı dramaya ilişkin görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • *Ünal, Z. O. (2008). Probleme dayalı öğrenme modelinin piyano ve öğretimi alanındaki yeterlilik algısına etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • *Ünlü, L. (2014). Piyano eğitiminde video destekli öğretim yönteminin çağdaş Türk müziği eserlerini seslendirmedeki etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • *Yalçınkaya, B. (2010). Ludwig van Beethoven Op.11 Klarinet, Viyolonsel ve Piyano için Trio, Claude Debussy Première Rhapsodie, Igor Stravinski 3 parça ve Carl Nielsen Fantasy'nin Klarinet Edebiyatı'ndaki yerlerinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Yaman, O. (2015). Piyano ile eşlikleme becerisinin caz müziği armonisi ile birlikte geliştirilmesi üzerine aşamalı bir çalışma modeli önerisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • *Yaşmut, B. (2013). Piyano eğitiminin müziksel işitme, okuma ve yazma davranışlarına etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ondokuzmayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
  • *Yazgan, E. (2016). Ulvi Cemal Erkin'in Piyanolu Beşli eserine yönelik bir inceleme. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yaşar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • *Yazıcı, T. (2014). Problem çözme becerisinin başlangıç seviyesi piyano öğretiminde kullanımı ve etkililiği. (Yayımlanmamış doktora tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • *Yeşil, Y. (2013). Güzel sanatlar ve spor liseleri 9. sınıf piyano ders kitabının öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Niğde Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Niğde.
  • *Yıkılmazoğlu, A. (2006). Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri, lise III müzik sınıfında okuyan yatılı ve gündüzlü öğrencilerin piyano başarıları arasındaki farklar. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • *Yılmaz, G. (2006). Güzel Sanatlar Lisesine yeni başlayan piyano öğrencilerinin biyolojik, psikolojik ve müzikal yönden incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • *Yılmazlar, E. (2004). Müzik öğretmeni adaylarının başlangıç piyano öğretiminde uyguladıkları yöntem ve tekniklerin değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • *Yiğit, E. E. (2015). Dmitri Shostakovich' in piyano konçertolarının form özellikleri ve piyano tekniği açılarından incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • *Yokuş, H. (2005). Ülkemizde Türk Halk müziği kaynaklı piyano eserlerinin piyano eğitiminde uygulanabilirliğinin değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • *Yokuş, H. (2009). Piyano eğitiminde öğrenme stratejilerinin kullanılmasına yönelik etkinliklerin performans başarısına ve üstbilişsel farkındalığa etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • *Yücetoker, İ. (2009). Müzik eğitimi anabilim dalı piyano öğretim elemanlarının ve öğrencilerinin mevcut piyano eğitiminin durumuna ilişkin görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • *Yüksel, K. (2010). Piyano eşlikli şan performansında eşlikçinin algısal ve psikomotor becerileri, deneyimi ve piyanistik düzeyinin zamanlama uyumuyla ilişkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Yüksel, M. (2003). L. V. Beethoven'in piyano sonatlarının öğretimine yönelik bir “bütüncül analiz yöntemi”. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Zeren, D. (2012). Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri'nin müzik bölümlerinde piyano eğitimi sürecinde Türk müziği makam dizilerinin kullanılma durumlarına yönelik bir araştırma. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Kayseri.
  • *Zeybek, A. (2013). Keman ve piyano çalan müzisyenlerde gövde stabilite ve enduransının ağrı ve yorgunluk üzerine etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.