Na Hye Seok 나혜석 ‘un Hayatı ve Edebiyat Dünyası

Aydınlanma Dönemi 1876-1910 ’inde Gabo 1894-1896 reformuyla birlikte Kore’nin Modernleşme sürecine girmesini sağlama adına tüm alanlarda yapılan yeniliklerin başladığı dönem olarak görebiliriz. Bu dönem kadınlar açısından ele alındığında, Konfüçyüs ilke ve görüşlerin hüküm sürdüğü Kore toplumunda kadınların uyanışı ve bu eski düşünceye karşı çıkış olarak görmek mümkündür.Aydınlanma döneminin kadınları, batı medeniyetini daha önceden kabul eden Japonya’ya hükümetin desteği ile gönderiliyordu. Bu dönemde eğitimde ve topluma katılımda kadınlara yeni fırsatlar yaratılmasında gelişmeler olmakta idi. Kadınların eğitimi ön plana çıktığı bu dönemde eğitilen kadınlar kalemlerini de bilgilerini de kullanmak istediler. Bunun ilk örneği çalışmanın da konusu olan Na Hye Seok’tur. Hem ilk kadın yazar olması hem de ilk kez bir kadın gözüyle eserlerinde kadın sorununu dönem yazarlarından farklı işlemesi noktasında Kore edebiyat tarihinde yerini almış bir kişiliktir. Na Hye Seok Tokyo’da Güzel Sanatlar Üniversitesinde resim eğitim alan Kore’nin ilk kadın ressamı olarak da bilinmektedir. Dönemin ötesinde fikirlere sahip olan ve bunu yazılarında işleyen Na Hye Seok toplum tarafından dışlanmış olsa da günümüz Kore toplumunda kadın konusunda verdiği mesajlar tekrar masaya yatırılmaktadır.Bu çalışmada Kore’nin ilk kadın ressamı, ilk kadın hakları savunucusu, ilk kadın yazar olarak bilinen Na Hye Seok’un hayatına ve birkaç eseri üzerinden edebiyat ve eser dünyasına değinilmiştir. Ayrıca Na Hye Seok’un hayatına değinilirken, o dönemdeki Kore’nin sosyal yapısına genel anlamda bakma imkânı bulunulmuştur.

Na Hye Seok’s Life and The World of Literature

We can see the Age of Enlightenment 1876-1910 as the period in which the start of the innovations in all areas by the aim of Korea’s entering modernization process with the Kabo reform 1894-1896 . When this period is considered from the point of view of women, it is possible to see the awakening of women and the opposition to this old idea in the Korean society where Confucian principles and opinions prevail. The women of the Enlightenment period were sent for education with government support to Japan which had previously accepted western civilization. During this period there were developments in the creation of new opportunities for women in education and joining the society. Educated women wanted to use their knowledge in this period when women’s education was at the forefront. The first example of this is Na Hye Seok, the subject of studying. As well as being the first female writer, and for the first time, a woman's eye is a personality that has taken its place in the history of Korean literature at the point of the different process from the writers of the period of the woman problem. Na Hye Seok is also known as Korea's first female painter who studied painting at the University of Fine Arts in Tokyo. Although Na Hye Seok, who has ideas beyond the process and processes it in her writings, has been excluded by the society, the messages she had given about women in today's Korean society are invested again in the table. In this work, the life of Na Hye Seok, the first female painter of Korea, the first female rights advocate, the first female writer, and a few works have been touched on the world of literature and works. In addition, when Na Hye Seok's life was mentioned, it was possible to take a general look at the social structure of Korea at that time

___

  • İ Sanğgyonğ(이상경). Na Hye Seok Tüm Eserleri(나혜석 전집), Seul, Pehak Yayınevi(패학사), 2002.
  • Nahm, Andrew C.(Çev. Ali Rıza Balaman), Kore Tarihi ve Kültürü, İzmir, Ege Üniversitesi Basımevi, 1998.
  • Köroğlu Türközü, Hatice. Modern Kore Edebiyatı Tarihi, Ankara, Likya Yayınları, 2017.
  • Lee, Younghee. Ideology Culture And Han, Seul, Jimoondong Publishing Company, 2002.
  • Oh, Eunkyung. Feminist Eleştiri: 20.yy. Türk ve Kore Romanında Kadın, Ankara, Kemal Yayınları, 2005.
  • Conğ, Y(정영자). (2000). “나혜석 연구-그의 문학적 성과를 중심으로”, 한국문예비평연구, 제6권, p.147-185
  • İ, S(이송희). (2006). “신여성 나혜석의 민족 의식과 민족운동”, 여성연구논집, 제17집 , 신라대학교 여성문제 연구소. p.171-198
  • İ, Y(이윤희). (2000). “나혜석의 삶과 문학에 대한 소고(羅蕙錫의 삶과 文學에 대한 小考)”, 서일대학교, 瑞逸專門大學, Vol. 18., p. 729-745
  • Köroğlu Türközü H.(2009). “19.Yüzyılda Kore’nin Batılılaşma Hareketi ve Kadının Statüsü”, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sayı: 27, s.183-197
  • Conğ, C(정종민). (2008). 한국현대 페미니즘시 연구 -사적 전개 양상을 중심으로 A Study of the Feminism in Korean Modern Poetry -Focused on Historically Deployment, 국민대학교 박사 논문(Gugmin Üniversitesi, Basılmamış Doktora Tezi)
  • Conğ, Y(정영자). (1987). 한국여셩문학연구, 韓國 女性文學 硏究 : 1920年代•30年代를 中心으로 = (A) Study on Modern Korean Female Literature : in the twenties and thirties동아대학교 대학원(Donğa Üniversitesi, Basılmamış Doktora Tezi)
  • Gim, S(김선애). (2001). 나혜석 연구, 수원대학교 교육대학원 미술교육전공(Suvon Üniversitesi)
  • Köroğlu H. (1999). Şair Gim So-Vol’un Hayatı, Edebi Kişiliği, Kore Edebiyatına Katkısı ve Şiirleri, Basılmamış Yüksek Lisan Tezi Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Köroğlu H. (2010). 나혜석과 파트마 알리예 하늠의 소설에 나타난 여성의 근대적 자아 연구, 고려대학교 대학원 국어국문학과, 박사 논문 (Na Hye Seok ve Fatma Aliye Hanım’ın Romanlarında Modern Kadının Egosu, Basılmamış Doktora Tezi Koryo Üniversitesi, Kore Dili ve Edebiyatı Bölümü,)
  • Yanğ M(양명학). (1999). 근대문학 초기 여성소설 연구, 울산대학교 교육대학원 석사논문.