ÇAĞDAŞ BİR İFADE FORMU OLARAK DESEN

Neolitik dönem mağara duvarları üzerindeki işaretlerden çağdaş sanata desen, temel bir sanatsal ifade olarak değerlendirilmiştir. Desenin bu temel niteliği boş kağıt yüzeyindeki yalınlığı ve spontanlığında ortaya çıkmaktadır. Desen sanat tarihi boyunca resim için bir hazırlıktan bağımsız bir üsluba doğru değişmiştir. Aynı zamanda diğer malzemeler, resim ve mekanik ya da elektronik araçlarla üretilen imgelerle karışmıştır. Biz bir alanda var oluşumuzu desen yoluyla işaretleriz. Bu anlamda yaratıcı süreci yakalamanın en direk ve arabulucusuz yolu olmasından dolayı desen, kavramsal sanat uygulamalarında da kullanılmaktadır.
Anahtar Kelimeler:

Desen, İfade, Çizgi

___

  • Bernice Rose, Allegories of Modernism Contemporary Drawing, Harry N. Abrams,Inc., New York, 1992.
  • Emma Dexter, New Perspectives in Drawing, Phaidon Pres, New York, 2005.
  • Foster Hal, Gerçeğin Geri Dönüşü Yüzyılın Sonunda Avangard, Çev: Esin Hoşsucu, İstanbul, Ayrıntı Yayınları, 2009.
  • Sara Schneckloth , “Marking Time, Figuring Space: Gesture and Embodied Moment”, Journal of Visual Culture, 2008, 7:277.
  • Tom, Anderson, “Drawing upon the Eye, the Brain and the Heart”, Art Education, Vol. 45, No. 5 (Sep.,) 1992. INTERNET KAYNAKLARI
  • http://www.nationalgalleries.org/media/files/richard_long_walking_and_marking_pr.pdf, (01.4.2011)
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Gesture_drawing, (01.5.2011) Juliet McDonald, Drawing Around the Body, Leeds Metropolitan University, 2009
  • http://www.julietmacdonald.co.uk/phd_files/I_Overview.pdf, (03.5.2011) “Richard Long Richard Long: Walking And Marking”, Scottish National Gallery Of Modern Art, 75 Belford Road, Edinburgh, Basın açıklaması.