Harekenin irabında kıraat belagati ve tefsire etkisi

Bu araştırma, dil ile tefsir arasındaki ililşkiyi inelemekte ve özellikle dil bilimsel tefsir alanından faydalanmaktadır. Çalışma, kıraat ve irab ilişkisini araştırmaktadır. Kıraat konusunun araştırmacıları zorlamasının sebebi, bu ilmin birbirine girmiş teferruatlardan oluşmasının yanında dil, belağat, tefsir, mana, sebeb-i nuzul gibi diğer konularla da ilişkili olmasından kaynaklanmaktadır. Bu çalışma kıraatın tefsirdeki önemini araştırmak için yapılmıştır, bunu yaparken de özellikle kıraat çeşitlerinden olan ‘’hareke farklılığının’’ kur’an tefsirine etkisi incelenmiştir. Okuyucular arasındaki hareke farklılıkları bilinmektedir. Bunun sonucunda mana farklılılığı oluşmaktadır. Mana farklılığı da mana zenginliği sağlamaktadır.

The elequence of readings in the syntactic movement and its impact on the interpretation

In this studying it has been discussed that there is e relationship between the language and interpretation of Wholly Quran. Especiaaly the language which is used forint erpretation. This sutudying has tried to list the elequence of readings and then the impact of syntactic movementin Quran. The elequence of readings is a wide fieldand it has gotlots of subbranches. This makes the student’ jobmore difficult while they a researching about the relation between rhetoricandlanguage. And there alationship between interpretation and them eaning of the versicles Of the Quran. In this studying the importance of the elequence of readings has been discussed and the syntactic movement and its impact on the interpretation has been tried to be illustrated. It has been seen that the researceh ershave different ideas while the yare examining the verse of Quran because of the syntactic

___

  • Ebu’s-Suûd, el-İmâdî Muhammed b. Muhammed Mustafa (ö.982/1574). İrşâdü’l-Akli’s-Selîm ilâ Mezâya’l-Kitâbi’l-Kerîm. Beyrut: Dâru İhyâi’t-Türâsi’l-Arabî. ts.
  • Isfehânî, Ebu’l-Kâsım Mufaddal Râgıb (1970). Müfredâtü fî ğarîbi’l-Kur’ân, (nşr. Muhammed Ahmed Halefellah), Mektebetü’l Enclo’l-Mısriyye.
  • İbn Âşûr, Muhammed Tahir (1984). et-Tahrir ve’t-Tenvir, Tunus. İbn Cezerî, Ebü’l-Hayr Şemsüddin Muhammed B. Ali, 2014, En-Neşr Fi’l-Kıraatı’l-Aşr, Daru’l-Fikr, Beyrût.
  • İbn Cinnî, Ebu’l-Feth Osmân (1986). el-muhteseb fî teybîni vücûhi şevâzzi’l-kırâât ve’lizâhi
  • İbn Kesir, Ebu’l-Fidâ İsmail b. Amr (1966) Tefsiru’l-Kur'ani’l-Azim, Beyrut.
  • İbn Manzûr, Ebû’l-Fadl Cemâlu’d-Dîn Muhammed b. Mükerrem b. Alî El-Ensârî (2004). Lisânu’l-Arab, Dâru Sâdır, Beyrût.
  • İbn Zencele, Ebû Zür‘a (1997). Hüccetü’l-kırâât (tahk. Saîd Afgânî), Beyrut: Risâle.
  • İbnü’l-Cezerî, Muhammed (2000). en-Neşr fi’l-kırââti’l-‘aşr. Thk. Ali Muhammed Dabbâ’. 2 Cilt. Beyrut: ilmiyye.
  • Kâdî, Abdülfettâh Abdülganî, 2007, Büdûru’z-zâhira fi’l-kırââti’l-‘aşri’l-mütevâtire, Dımaşk: Dârü’l- Beyrûtî,.
  • Kurtubî, Muhammed b. Ahmed, 1966, el-Câmi‘u li ahkâmi’l-Kur’ân, Mısır:.