FLÜT EĞİTİMİNDE ERKEN DÖNEMDE BULUNAN FLÜTİSTLER İÇİN YAZILMIŞ ÇAĞDAŞ ESERLERDEN ‘GHOST’ İÇİN ÇALIŞMA KILAVUZU

Flüt literatüründe en sık seslendirilen çağdaş eserlerin teknik zorluk bakımından sıklıkla ileri seviye flütistler için çalınabilir olduğu düşünüldüğünde Éric Ledeuil’in ‘Ghost’ adlı eseri başlangıç seviyesindeki flütçüler için çalınabilir düzeyiyle önemli bir yerdedir. Eserin karakteristik yapısı yanı sıra flütiste pek çok yeni flüt tekniğini sunabilme fırsatı vermesi ‘Ghost’un konser repertuvarlarında gitgide daha sık yer bulmasına sebep olmaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde Éric Ledeuil’in besteci, flütçü ve öğretmen kişiliği, eserin ithaf edildiği Hervé Hotier’in eserle ilgisine ve biyografisine, ikinci bölümde Ghost’ta karşılaşılabilecek işaret ve terimlerin okunmasındaki zorluklar ve yaşanabilecek teknik zorluklar için çalma önerilerine yer verilecektir. Çalışma literatür araştırması ve besteci ile yapılan görüşmelerle geliştirilecektir. Bir eseri çalışırken bestecinin hayatı, yazım stili, eseri yazış nedenini bilerek çalmanın öneminin bilinciyle eseri çalacak flütistlerin yeni flüt tekniklerinin uygulanmasında yaşayabileceği teknik zorluklara rehber olmak ve çağdaş müziği anlamak için önerilerde bulunmak bu çalışmanın başlıca amacıdır.

STUDY INSTRUCTIONS FOR THE PIECE ‘GHOST’ FOR THE FLUTIST IN EARLY STAGE OF FLUTE EDUCATION

When we think of that in Flute literature the most played modern pieces are mostly playable by the advanced level flutist because of technical complexity, Eric Ledeuil’s “Ghost” is a piece that can be played by beginner level flutist which is very important. The reason behind that “ Ghost is having place in concert repertoire more often is that the characteristic foundation of the piece and also the opportunity that the piece is offers for new flute technics. In the first part of the sudy, personality of Eric Ledeuil’s as a composer, flutist and a teacher, with the biography and the interest of Herve Hotiers which the piece is dedicated, in the second part, instructions to play will took place in order to point out the difficulties and technical problems while reading the signs and terms of Ghost. This study will be developed according to the literaure researches and reviews with the composer himself. Main purpose of this study is to guide for the technical difficulties that can be observed and to understand the contemporary music for the flutists that will play the piece with the mindset that knows the importance of the difference in the performance of knowing the life of the composer, composition style, reason behind the piece.

___

  • Abdullayev, A., D. (2003). Avrupa Tipi Üflemeli Çalgılarda İcracılığın Tarihçesi Üzerine Bir Deneme, Adiloğlu, Bakü.
  • Araz, G. (2008). Modernizm ve Çağdaş Sanatın Modern Kökleri. Akdeniz Sanat, 1(2), 9-16. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/275817. (12.08.2020)
  • Byrne, M., C., J., Clemans, H., O., Dunnell, R., Ellis, C., Hovan, R., Johnson, D., Potter C., ve Steele, S. (2009). Selected Flute Repertoire and Studies: A Graded Guide, The National Flute Association, Inc.: USA.
  • Editions Robert Martin. (t.y.) Éric Ledeuil. (22.07.2020) https://www.edrmartin.com/en/bio-eric-ledeuil-7982/.
  • Éric Ledeuil. (t.y.) Composer. (22.07.2020) http://www.ericledeuil.com/en/composer/.
  • Éric Ledeuil. (t.y.) Flutist. (22.07.2020) http://www.ericledeuil.com/en/flutist/.
  • Éric Ledeuil. (t.y.) Teacher. (22.07.2020) http://www.ericledeuil.com/en/teacher/.
  • Gurevich, P. (1984). Müzik ve modern dünyadaki fikirlerin mücadelesi, Müzik, Moskova.
  • Hervé Hotier. (t.y.) Biographie. (22.07.2020) http://hervehotier.com/.
  • İskenderov, A., M. (2002). Flüt için yazılmış eserlerinin stil ve icra özellikleri, Adiloglu, Bakü.
  • Levin, S., Y. (1983). Müzik kültürü tarihindeki üflemeli çalgılar. (Bölüm II), Müzik, Leningrad.
  • Orujov, İ. (2019). 20. yüzyıl flüt icracılığında yeni çalgı teknikleri ve yeni ses efektleri. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2(12), 477-494. https://dergipark.org.tr/tr/download/article- file/913524. (22.07.2020)
  • Önertürk, C. (2015). 20. yüzyıl müziğinde öne çıkan flüt tekniklerinin incelenmesi ve oluşabilecek sorunlarla ilgili icracı ve bestecilere tavsiyeler. Afyon Kocatepe Üniversitesi Müzik İleri Araştırmalar Dergisi Sayı 2(1), 1-14. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/19570. (22.07.2020)
  • Özer, A. (2010). Flüt Tekniğinin Çağdaş Anlayışla İncelenmesi. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. (22.07.2020) http://nek.istanbul.edu.tr:4444/ekos/TEZ/48990.pdf.
  • Pearl Flute. (t.y.) Hervé Hotier. (22.07.2020) https://www.pearlflutes.de/Artists?char=H&artistid=12.
  • Seçkin, M. (2011). 1950 Sonrası Flüt Müziği ve Özel Efektler. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, İzmir. (12.08.2020) http://acikerisim.deu.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/handle/20.500.12397/9672/293289.pdf?sequence=1&isAllowed=y.
  • Tantsov, O. (2011). New techniques of playing the flute, Scientific and Publishing Center ‘Moscow Conservatory’, Moscow.
  • Volkov, N., V. (2008). Üflemeli çalgıları çalma sanatının teorisi ve pratiği, Alma Mater, Moskova.
  • Yöre, S. (2011). Çağdaş Müzik: Bestecilik Ana Akımları, Teknikleri ve Başlıca Besteciler. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 20(3) 1-20. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/50703. (12.08.2020)