JAVA PROGRAMLAMA DİLİNDE IŞIN İZLEME GERÇEKLEŞTİRİMİ

Bu makalede ilk olarak bilgisayar grafiklerinde gerçekçilik ve gerçekçiliği sağlayan bileşenler üzerinde durulmuştur. Bu kapsamda aydınlatma modellerine, yüzey kaplama yöntemlerine ve ışık kaynaklarına değinilmiştir. Ardından, üç boyutlu sanal bir ortamın iki boyutlu gerçekçi resmini oluşturma işlemi yani Işın İzleme (Ray Tracing) anlatılmıştır. Basit bir ışın izleme algoritması verilmiştir. Bu çalışma kapsamında, Java programlama dilinde gerçekleştirimi yapılan ve internet üzerinde işletilebilen "SahneIzle" yazılımı tanıtılmıştır. Son olarak, ışın izleme yazılımlarının İnternet üzerinde kullanımının önemi belirtilmiştir.

RAY TRACING IMPLEMENTATION IN JAVA PROGRAMMING LANGUAGE

In this paper realism in computer graphics and components providing realism are discussed at first. It is mentioned about illumination models, surface rendering methods and light sources for this aim. After that, ray tracing which is a technique for creating two dimensional image of a three-dimensional virtual environment is explained briefly. A simple ray tracing algorithm was given. "SahneIzle" which is a ray tracing program implemented in Java programming language which can be used on the internet is introduced. As a result, importance of network-centric ray tracing software is discussed.