SAHİH-İ MÜSLİM'İN "KİTABÜ'L-FEZAİL" BÖLÜMÜNE GÖRE HZ.PEYGAMBER'İN BAZI ÖZELLİKLERİ

Bu makale, Türk MOsikisi'nin sözlü müsiki alanında ltri (1640-1712) 'ye ait olan Nühüft Ağır Semai'nin, usul, biçim, makam ve güfte-beste yönünden tahlil edilmesini amaçlamaktadır. Bu sebeple, Nühüft Ağır Semai, konu olan yönleriyle ayrı ayrı ele alınmış ve her bir bölüm kendi içinde değerlendirilmiştir. Konunun anlaşılır olması bakımından çalışmada, Nühüft makamı kapsamlı olarak anlatılmış ve güfte, günümüz Türkçesine çevrilerek açıklanmıştır. Sonuç olarak Nühüft Ağır Semai'de, vezin-usul dağılımının uyumlu olduğu göze çarpmaktadır. Eserde, biçim ve makam kullanımı yönünden çoğunlukla kuralların dışına çıkılınadığı görülmüş, güftenin, manadaki çağrışıma bağlı olarak, eserin makam seçiminde etkili olduğu kanaatine varılmıştı
Anahtar Kelimeler:

Usul, makam, ltri, Nühüft

The Features of the Prophet Muhammad According to the Kitab al-Fadail in Jami al-Sahih of Imam Muslim

This article aims to analyze Nühüft Ağır Semai of ltri (1640-1712) in terms of tempo, form, mode and verse-composition in the verbal music field of Turkish Music. Thus, in Nühüft Ağır Semai each work was analyzed in itself in terms of mentioned aspects. For the better understanding the subject, in the study Nühüft has been deseribed in detail and the lyrics have been translated into modern Turkish and explained. As a result, the conspicuous that compose competible with arus prosodi-rytim (usul) divisionis at Nuhuft Agir Semai. lt has been seen that there is no scolostic in general while using form and maqam during composition. lt has been concluded that depending on the meaning connotation of the compose poem is effective on makam select during the composition.
Keywords:

Tempo, form, ltri, Nühüft,