Tarihin Dirildiği Gün: Maziden Roman Ütopyasına

Tarihi okumak, onu anlamak adına gerçekleştirilen en önemli insan faaliyetidir. Tarihi anlamak da kendimizi daha doğru tanımaktır. Ancak tarih bir bilim olarak tek boyutludur. Yazarına bir ayrıcalık, güç vermez. Bu aşamada roman, tarihsel roman devreye girer. Yapılan araştırmalar, zamanımızda arketiplerin kılık değiştirerek modern roman ve hikâye gibi edebi türler içerisinde de devam ettiğini göstermektedir. Mustafa Necati Sepetçioğlu da bir tarihi romancı kimliğiyle tarihi, roman boyutunun ötesine taşıyabilmiştir. 

The Day of the Revival of History: from the Past to the Utopia of Novel

Reading history is the most important human activity. Reading and understanding history means analysing and understanding ourselves. Meanwhile history is a one-dimensioned branch of science and a history writer cannot have subjectivity while dealing with it. In this situation historical novel occupies the scese. Nowadays, the research indicates that archetypes continue to survive by changing their appearance in literary works such as modern novels and stories. Mustafa Necati Sepetçioğlu as a writer of historical novel gave a dimension to time by carrying history into novel.

___

  • Aktulun Kubilây (1999), Metinlerarası İlişkiler, İstanbul, Öteki Yayınları.
  • Carr E.H. (2001), Tarih Nedir, (çev. M. Gizem Öztürk), İstanbul, Birikim Yayınları.
  • Castorıadıs Cornelıus (1998), Öznenin Bugünkü Durumu, (çev. E. Başer), İstanbul, Birikim Yayınları.
  • Gökeri A.İ. (1979), Arketiplere Dayanan Yeni Bir İnceleme Yönteminin Tanıtılarak İngiliz ve Türk Edebiyatında Bazı Romans ve Epik Niteliğinde Yapıtlara Uygulanması, Ankara Üniversitesi Dil Tarih ve Coğrafya Fakültesi (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Ankara.
  • Özcan Tarık (2007), Tevfik Fikret’in Şiirlerinde Trajik Durum, Elazığ, Manas Yayıncılık.
  • Sayın Şara (1999), Metinlerle Söyleşi, İstanbul, Multılıngual Yayınları.
  • Uygur Mermi (1989), Bunalımdan Yaşama Kültürü, İstanbul, Ara Yayınları.