GİOVANNİ VERGA'NIN KARA EKMEK ADLI ÖYKÜSÜNDE RENK MOTİFİ VE KAHRAMANLAR
İtalyan yazınında Risorgimento dönemi içerisinde ortaya çıkan Verizm akımının İtalya'daki en önemli temsilcisi olan Giovanni Verga'nın romanlarının yanı sıra öyküleriyle de tanındığı bilinen bir gerçektir. Verga'nın en önemli iki öykü derlemesi Vita dei campi ve Novelle rusticane'dir. Novelle rusticane adlı derlemede yer alan Pane Nero(Kara Ekmek) adlı öykünün konusu yazarın en önemli romanlarından I Malavoglia'nın bir benzeri gibidir. Zor koşullar altında yaşam savaşımı veren kalabalık bir aile; o ailenin başına gelen trajik olaylardan ibaret olan öyküde dikkati çeken öykünün baba kahramanının ölümüyle başlayıp anne kahramanın da aynı hastalığa yakalanarak ölmesiyle bitmesidir. Bu iki trajik olay arasında kardeşlerin aşk ve evlilik üzerine yaşadıkları üzücü tartışma ve gelgitler öykünün konusunu oluşturur. Yazar, tüm bu yaşanan olayları, mekanı ve duyguları betimlerken çok sayıda renk kullanmıştır. Bu renklerin başlıcaları siyah, kırmızı ve sarıdır. Her biri ayrı bir acıyı, olayı, duyguyu ifade etmektedir
___
- BURCU, Esra, Demet Akalın. "Ölüm Olgusu Üzerine Sosyolojik Tartışmalar." Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları 5. 8 (2008): 29-55.
- GLICKSBERG, Charles I. Avrupa Edebiyatında Trajik Görünüm. Çev. Yunus Balcı. Ankara: HECE, 2004.
- GOYTISOLO, Juan. Ara Perde. Çev. Neyire Gül Işık. İstanbul: YKY, 2006.
- GOYTISOLO, Juan. Coto Vedado. Barcelona: Seix Barral, 1986.
- GOYTISOLO, Juan. "Yeryüzünde Bir Sürgün". Neden Paris'te Yaşamayı Seçtim. Çev. Neyire Gül Işık. İstanbul: Metis, 1992. 80-84.
- MARTI, Octavi, Mora Rosa. "Fallece en París la novelista y guionista de cine Monique Lange." El País 8 Ekim 1996: B1+.
- YÜCEL, Müslüm, Edebiyatta Ölüm ve İntihar. 3. bs. İstanbul: Agorakitaplığı, 2007.