Mustafa Alıcı, “Dinler Tarihinin Batılı Öncüleri”, İz yayıncılık, İstanbul, 2007, 560 sayfa.

Dinler Tarihi, 150 yılı aşkın dolu dolu tarihçesiyle, bu tarihçe içinde ortaya çıkardığı özgün metodolojik yaklaşımlarıyla beşeri ve sosyal bir ilim olarak insanlığa hizmet etmeyi sürdürmektedir. Dinler Tarihi disiplininde araştırmacıları bekleyen iki temel soru hemen dikkat çeker; din[ler] nedir? ve hangi yöntem? Dinler Tarihi, bu iki soruya cevap vermek üzere bir taraftan dinler tarihsel süreç içinde inceleyip çoğul olarak dinlerin ontolojik ve morfolojik yapılarını önemserken, aynı zamanda dindar insanın (homo religiosus) din olgusunu tekil halde öz ve tezahürleri bağlamında fenomenler olarak ele alır. Engin ve detay isteyen konularına yaklaşım tarzı metodolojiyi öne çıkaracağından, bu bilimin bağımsız metodolojisi en az konusu kadar önemlidir ve Dinler Tarihçisine özgün bir kimlik bahşeder.

Mustafa Alıcı, “Dinler Tarihinin Batılı Öncüleri”, İz yayıncılık, İstanbul, 2007, 560 sayfa.

Dinler Tarihi, 150 yılı aşkın dolu dolu tarihçesiyle, bu tarihçe içinde ortaya çıkardığı özgün metodolojik yaklaşımlarıyla beşeri ve sosyal bir ilim olarak insanlığa hizmet etmeyi sürdürmektedir. Dinler Tarihi disiplininde araştırmacıları bekleyen iki temel soru hemen dikkat çeker; din[ler] nedir? ve hangi yöntem? Dinler Tarihi, bu iki soruya cevap vermek üzere bir taraftan dinler tarihsel süreç içinde inceleyip çoğul olarak dinlerin ontolojik ve morfolojik yapılarını önemserken, aynı zamanda dindar insanın (homo religiosus) din olgusunu tekil halde öz ve tezahürleri bağlamında fenomenler olarak ele alır. Engin ve detay isteyen konularına yaklaşım tarzı metodolojiyi öne çıkaracağından, bu bilimin bağımsız metodolojisi en az konusu kadar önemlidir ve Dinler Tarihçisine özgün bir kimlik bahşeder.