AHMED FARÛKİ SERHENDİ: MİLİYETÇİ KAHRAMAN, MÜSBET SUFİ, MENFİ SUFİ?

Bu makalenin amacı, Ahmed Farûki Serhendi (vef. 1624, Serhend, Hindistan) ile ilgili bilimselakademik uzlaşıyı güncellemektir. Makale; Ahmed Farûki Serhendi’nin nasıl bir süreç itibarıyla modern bir ulus-devlet olarak Pakistan’ın siyasi atası, günümüz Hindistan’ı için de baş düşman haline geldiğini özetleyip tartışmaktadır. Zira birçok yazar, özellikle de 1980 sonrası itibarıyla kendi yazılı mahsullerine bu yaklaşımları yansıtmışlardır. Bunun yanı sıra makale, 20’nci yüzyılın son on yılları ve 21’inci yüzyılın ilk yılları itibarıyla akademik ‘anlatı’larda teşekkül eden Serhendi portresini ele alacaktır. Makale, akademik-bilimsel literatürde şimdiye dek dikkate alınmayan sosyo-kültürel ve tefekküri bağlamları gündeme getirmektedir.

Ahmad Sirhindi: Nationalist Hero, Good Sufi, Bad Sufi?

The objective of this article is to update the scholarly consensus regarding Ahmad Sirhindi (d. 1034/1624, Sirhind, India). It briefl y outlines how Ahmad Sirhindi has become the political grandfather for the modern nation-state of Pakistan and the arch-villain of an independent India because many scholars, particularly before 1980 wrote from those agendas. Then the article views Sirhindi’s image in late 20th –and early 21st– century academic narratives. It provides socio-cultural and contemplative contexts that heretofore have not been considered in the scholarly literature.

___

  • -