STEFAN ZWEIG'IN "DEĞĐŞĐM RÜZGÂRI" ADLI YAPITINDA HĐYERARŞĐ SORUNSALI

Bu makalede öncelikle sosyal düzendeki sınıf, tabakalaşma, kast sisteminin tanımları yapılıp, bunlar hakkında genel bilgiler verilmiştir. Asıl konumuz olan hiyerarşinin, insan topluluklarını nasıl ve niçin bölme gereksinimi duyduğu sorgulanarak, sosyal düzendeki sınıf farklılıklarını onaylamayan ve her insanın eşit olduğunu savunan Alman Edebiyatı'nın önemli yazarlarından olan Stefan Zweig'ın, hiyerarşi odaklı Değişim Rüzgarı adlı eseri yardımıyla, alt ve üst tabaka insanının arasındaki farklılıklar gözler önüne serilmiştir. Bu söz konusu farklılıkların, sağlık, eğitim ve evlerin boyutu, kullanılan çatal bıçakların değeri, giyilen kıyafetler, sosyal faaliyetler, arabalar gibi ölçütler olduğu Zweig'ın eseri yardımıyla bir kez daha vurgulanmak istenmiştir. Daha sonra Zweig'ın kaleme aldığı Değişim Rüzgarı adlı eserinde, toplumdaki sınıf farklılıklarında en çok ezilen tarafın, emeğini satarak parasını kazanmaya çalışan ve sefil bir yaşam sürdüren alt tabaka insanı olduğu gösterilmiştir.

THE PROBLEMATIC OF THE HIERARCHY IN THE PIECE STEFAN ZWEIG'S " WINDS OF CHANGE"

First of all, we intend to give common information about the problematic of the hierarchy and to define the class, stratification and caste system in literary perspective. In this article is shown why and how the hierarchy divides human communities. We aimed to point out the differences between subclass and upperclass through hierarchy- oriented work " Winds of Change" that was written by one of the significant german authors Stefan Zweig. We wanted to emphasize once again that these differences are health, education, size of houses, value of cutlery, the clothes, cars or social activities. Later in his work Zweig penned Winds of Change, the most opressed part of class differences in society was shown to be subclass people who continued a miserable life and tried to earn money by selling their labor.
Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi-Cover
  • Başlangıç: 2004
  • Yayıncı: Akademik Bakış
Sayıdaki Diğer Makaleler

ÇEVİRİ KURAMLARINI YENİDEN YORUMLAMAK: YERELLEŞTİRME ENDÜSTRİSİNİN SKOPOS VE ÇEVİRİYE İLİŞKİN EYLEM KURAMI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Mehmet Cem ODACIOĞLU, Şaban KÖKTÜRK

DÜZCE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN BOŞANMAYA İLİŞKİN TUTUMLARININ ARAŞTIRILMASI

Şengül CANGÜR, Yunus POLAT, Okan TOKAY, Burcu ARSLAN, Habip TİRYAKİ, Remziye FİLİZ, Abdullah AYDIN, Handan ANKARALI

SAHTEKÂRLIK ÖLÇEĞİ TÜRKÇE FORMU: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI

Ahmet AKIN, Abdullah YALNIZ, Ümran AKIN, Basri ÖZÇELİK

KOYCK VE ALMON GECİKME MODELİ İLE KOYUN SÜTÜ ÜRETİMİNDE ÜRETİM-FİYAT İLİŞKİSİNİN ANALİZİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ

Şenol ÇELİK

STEFAN ZWEIG'IN "DEĞĐŞĐM RÜZGÂRI" ADLI YAPITINDA HĐYERARŞĐ SORUNSALI

Şebnem ÇAKIROĞLU

GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE SOSYAL NORMLAR

Erol EROĞLU

YEŞİM USTAOĞLU SİNEMASININ KAMUSAL ALAN BAĞLAMINDA İÇERİK ANALİZ YÖNTEMİYLE İNCELENMESİ : “GÜNEŞE YOLCULUK” VE “BULUTLARI BEKLERKEN” FİLM ÖRNEKLERİ

Gönül CENGİZ

DİYARBAKIR İLİNDEKİ SANAYİ İŞLETMELERİNİN TEMEL SORUNLARINA İLİŞKİN BİR ALAN ARAŞTIRMASI

Abdurrahim EMHAN, Mustafa ZİNCİRKIRAN, Cenk AKSOY

TÜRKİYE’DEKİ STÜDYO MÜZİSYENLERİNİN VE ARANJÖRLERİN MÜZİK EĞİTİMİ DÜZEYLERİ VE TÜRLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME

İsmail SINIR, Halil APAYDIN, Ercan KILKIL

TÜRK SİNEMASINDA “ÇOCUK GELİN” İMGESİ: LAL GECE FİLMİ EKSENİNDE İÇERİK ANALİZİ

Nilgün BENLİ