FARKLI AYRINTI DÜZEYLERİNDE 3 BOYUTLU KENT MODELLEME VE CityGML

Coğrafi mekansal verinin doğasında olan karmaşa ve düzensizlik, kullanıcılar tarafından doğru algılanmasını zorlaştırmakta ve görselleştirilmesinin önemini arttırmaktadır. 3B (3 Boyutlu) gösterimler mekansal nesnelerin algılanmasını kolaylaştırmaktadır. 3B kent modelleri farklı amaçlar için birçok disiplin tarafından kullanılmakta ve bu alandaki ihtiyaçlar gün geçtikçe artmaktadır. Büyük kent bölgelerin modellenmesi için geliştirilmiş olan yeni yöntemler, veri azaltma, ayrıntı düzeyi (Level of Detail: LoD), akıcı işlem sağlama ve 3B kent modeli ile Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) arasında ilişki kurma özelliklerine sahiptir.Ayrıntı düzeyleri ile karmaşık yapılı ve büyük kapasiteli olan 3B mekansal modellerin iletişimi, paylaşımı ve gösterimi daha hızlı yapılabilmektedir. 3B kent modellemede veri paylaşımını kolaylaştırmak için ilk standartlar CityGML (City Geography Markup Language) modelleme dili kapsamında Open Geospatial Consortium (OGC) tarafından yapılmıştır

FARKLI AYRINTI DÜZEYLERİNDE 3 BOYUTLU KENT MODELLEME VE CityGML

Keywords:

-,

___

  • Anders, K. H., (2005), “Level of Detail Generation of 3D Building Groups by Aggregation and Typification”, Proceedings of 22st International Cartographic Conference, La Coruna, Spain.
  • Beck, M., (2003), “Real-time Visualization of Big 3D City Models”, International Archives of The Photogrammetry Sensing and Spatial Information Sciences, Vol. XXXIV-5/W10.
  • Cox, S., Daisy, P., Lake, R., Portele, C., and Whiteside, A., (2004), “OpenGIS Geography Markup Language (GML 3.1), Implementation Specification Version 3.1.0”, Recommendation Paper OGC Doc. No. 03-105r1.
  • Döllner, J., Baumann, K., and Buchholz, H., (2006), “ Virtual 3D City Models as Foundation of Complex Urban Information Spaces”, CORP 2006 & Geomultimedia06, Vienna, Feb. 13- 16.
  • Döllner, J., and Buchholz, H., (2005), “Continuous Level-of-Detail Modeling of Buildings in 3D City Models”, Proceedings of ACM GIS 2005, pp. 173-181.
  • Förstner, W., (1999), “3D City Models: Automatic and Semiautomatic Acquisition Methods”, Proceedings Photogrammetric Week, University of Stuttgart, pp. 291-303.
  • Gröger, T, Kolbe, T.H., and Czerwinski, A., (2006), “Oveview of CityGML”, In: Candidate OpenGIS CityGML Implementation Specification, Open Geospatial Consortium, Inc., 11-15.
  • Jobst, M., Kyprianidis, J. E., and Döllner, J., (2008), “Mechanisms on Graphical Core Variables in the Design of Cartographic 3D City Presentations”, Geospatial Vision-New Dimensions in Cartography, Selected Papers from the 4th National Cartographic Conference GeoCart'2008, New Zealand, pp.45-59.
  • Kolbe T., Gröger G., ve Plümer, L. (2007), “CityGML - Interoperable Access to 3D City Models”, In: Proceedings of the Int. Symposium on Geoinformation for Disaster Kolbe, T. H., Gröger, G., and Plümer, L. (2005), “CityGML - Interoperable Access to 3D City Models”, In: Proceedings of The First International Symposium on Geo-Information for Disaster Management, Springer, Verlag.
  • Kolbe T. H., and Gröger G., (2003), “Towards unified 3D City Models”, In: Schiewe, J., Hahn, M., Madden, M., Sester, M. (eds): Challenges in Geospatial Analysis, Integration and Visualization II. Proc. of Joint ISPRS Work-shop, Stuttgart.
  • Maass, S., Trapp M., Kyprianidis, J.E., Döllner, J., Eichhorn, M.,Pokorski, R., Bäuerlein, J., and v.Hesberg, H., (2008), “Techniques for The Interactive Exploration of High-Detail 3D Building Reconstructions Using The Example of Roman Cologne”, VSMM 2008 - Conference on Virtual Systems and MultiMedia Dedicated to Digital Heritage, Limassol, South Cyprus.
  • Müller, W., and Schumann, H., (2002), “Visual Data Mining”, NORSIGD Info 2/2002, November 2002, pp. 4-7, 2002.
  • Ribarsky, W., Wasilewski, T., and Faust N., (2002), “From Urban Terrain Models to Visible Cities”, IEEE Computer Graphics and Applications, 22(4):10-15.
  • Strothotte, T., and Schlechtweg, S., (2002), “Non-Photorealistic Computer Graphics: Modeling, Rendering and Animation”, Morgan Kaufman.
  • Willmott, J., Wright, L.I., Arnold, D.B., and Day, A.M., (2001), “Rendering of Large and Complex Urban Environments for Real-Time Heritage Reconstructions”, Proceedings of the Conference on Virtual Reality, Archaeology, and Cultural Heritage, pp. 111-120, ACM Press.
  • Yücel, M.A. ve Selçuk, M., (2008), “3D City Modeling through CityGML”, International 18th Symposium on Modern Technologies, Education and Professional Practice in Geodesy and Related Fields, 6-7 November, Sofia, Bulgaria.