YENİ AKROPOL MÜZESİ İÇİN BİR OKUMA ÖNERİSİ

Dilin bir temsiliyet olma meselesi, hem söz hem de yazıyı içerir; dilbilimsel ve göstergebilimsel olarak anlamı araştırır. Mimarlıkta temsil ise, hem biçimsel hem de anlamsal referanslara işaret eden bir olgudur; hem metinler hem de binalar/yapılar üzerinden tartışılabilir. Bu bağlamda bu çalışmanın konusu, dil ve mimarlık arasındaki ilişkiye yeni bir boyut kazandırmayı esas almaktadır. Söz konusu boyut, mimarlığın dili ve temsiliyet arasındaki ilişkinin sorgulanması yoluyla ve Atina'da yer alan Yeni Akropol Müzesi örneği üzerinden ortaya konmaktadır. Mimarlık-dil-temsiliyet arasındaki ilişki üzerinden kurgulanan ve Atina Akropol Müzesi için bir yeniden okuma önerisi olarak geliştirilen model; Prolog, Monolog, Diyalog ve Epilog dörtlüsü bağlamında ele alınmıştır. Prolog, mimarlık ve temsil arasında kurulan olası ilişkileri açıklarken, getirmektedir. Monolog, yeniden okuma örneği olarak seçilen Yeni Akropol Müzesi'nin tarihsel süreci boyunca ele alınış biçimlerini ve tanıtımını esas almaktadır. Diyalog, Yeni Akropol Müzesi'nin temsiliyet dilini bir kitap ve onun alt başlıkları yoluyla ortaya koymaktadır. Epilog ise, temsiliyet dili ve bina okuma arasındaki ilişkinin çeşitlenmesi üzerine değerlendirmelere yer vermektedir. Sonuç olarak, mimarlık ve aynı zamanda önemli kavramsal üretimler olarak binalar arasındaki ilişkinin kuramsal düzeyde çeşitlenmesine imkân veren bu çalışma, söz konusu çeşitlenmenin sonsuz sayıda ve biçimde yapılabileceğinin bir göstergesi olmayı hedeflemiştir

A READING PROPOSAL FOR THE NEW ACROPOLIS MUSEUM

The matter of language being a representation includes both words and writing; searches meaning linguistically and semiotically. Representation in architecture in case is a phenomenon that points to both formal and semantic references; both texts and buildings/structures. In this context, the subject of this study is to give a new dimension to the relationship between language and architecture. This dimension is based on the question of the relationship between the language and the representation of architecture over the example of New Acropolis Museum in Athens. The model, which is based on the relation between architecturelanguage-representation and developed as a re-reading proposal for New Acropolis Museum in Athens in the context of Prologue, Monologue, Dialogue and Epilogue quartet. The prolog part describes the possible connections between architecture and representation, proposing the issue of re-reading in architecture on the agenda. The monologue part is based on the historical process and introducing of the New Acropolis Museum, which has been selected as a re-reading example. Dialogue part reveals the representative language of the New Acropolis Museum through a book and its subheadings. And Epilog part on the other hand, includes evaluations of the diversity of the relationship between the representational language and the building reading. In conclusion, this study, which allows the theoretical level of the relationship between architecture and buildings as important conceptual productions, aims to be an indicator that the diversity can be done in infinite numbers and forms.

___

  • Akkurt, H. B. (2010). Atina'da çağdaş bir kültür tapınağı: Yeni Akropol Müzesi. Ege Mimarlık, 74, 28-32. Erişim tarihi: 12 Ağustos 2017, http://egemimarlik.org/74/7.pdf
  • Antonio, C., ve De Jong, U. (2011). Creating a dialogue across time in Athens: the New Acropolis Museum and the Parthenon. In proceedings of the 2011 international conference of association of architecture schools of Australasia (ss. 71-81). Australia: Deakin University. Erişim tarihi: 12 Ağustos 2017, http://dro.deakin.edu.au/view/DU:30042299#?
  • Eisenman, P. (1996). Architecture and the problem of the rhetorical figure. K. Nesbitt (Ed.), In theorizing a new agenda for architecture (ss. 176-181). USA: Princeton Architectural Press.
  • Erdem, M. D. (2009). Göstergebilim (semiotik) açısından Rasim Özdenören'in "İt" hikayesi. Turkish Studies- International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume, 4(6), 120-169.
  • Jakobsen, A. S. (2012). Experience in-between architecture and context: the New Acropolis Museum. Journal of Aesthetics & Culture, 4, 1-8. Erişim tarihi: 12 Ağustos 2017, http://dx.doi.org/10.3402/jac.v4i0.18158
  • Koren, L., ve Hall, W. (2012). Concrete. Phaidon Press.
  • Kuloğlu, N., ve Durmuş, S. (2015). Architecture and technology: architect's expression language in design process. J. Urbano (Ed.), In Architecture Anthology I: Education, Research, and Practice (ss. 81-94). Athens, Greece: Athens Institute for Education & Research (ATINER).
  • Loukaki, A. (2008). Living ruins, value conflicts (Cilt 1). Farnham Birleşik Krallık: Ashgate Publishing.
  • Ntaflou, C. (2011). The New Acropolis Museum and The Dynamics of National Museum development in Greece. Great Narratives of the Past Traditions and Revisions in National Museums (s. 97-111). Paris: Linköping University Electronic Press. Erişim tarihi: 15 Ağustos 2017, http://www.ep.liu.se/ecp/article.asp?issue=078&article=009&volume=
  • Plantzos, D. (2011). Behold the ranking geison: the New Acropolis Museum and its context-free archaeologies. Antiquity, 85, 613-630.
  • Tatouli, P. ve Zacharaki, V. (2004). The Cultural Athens of Constantine Caramanlis. Athens: Militos.
  • Tanyeli, U. (2002). Mimarlıkta temsiliyet. Arredamento Mimarlık Tasarım Kültürü Dergisi, 146, 76.
  • Tschumi, B. (2009a). Yeni Akropol Müzesi. Yapı Dergisi, 335, 78-85.
  • Tschumi, B. (2009b). The New Acropolis Museum. (B. Tschumi, Ed.) New York: Rizzoli International Publications.
  • Zivanovic, I., ve Malesevic, M. (2015). Concept of inter(con) textuality in architectural discourse and production case study: New Acropolis Museum. Prostor : A Scholarly Journal of Architecture and Urban Planning, 23(2), 396-402. Erişim tarihi: 15 Ağustos 2017, http://hrcak.srce.hr/150055
  • (URL-1) http://www.theacropolismuseum.gr/en/content/museum-history. Erişim Tarihi: 15 Ağustos 2017 Resim Kaynakları
  • Resim 1. http://www.archilovers.com/stories/5268/the-new-acropolis-museum-athens-greece.html
  • Resim 2. http://www.archilovers.com/stories/5268/the-new-acropolis-museum-athens-greece.html
  • Resim 3. http://www.archdaily.com/61898/new-acropolis-museum-bernard-tschumi-architects
  • Resim 4. ©Serap Durmuş Öztürk arşivi, 2013, 2016
  • Resim 5. ©Serap Durmuş Öztürk arşivi, 2013, 2016
  • Resim 6. ©Serap Durmuş Öztürk arşivi, 2013, 2016
  • Resim 7. ©Serap Durmuş Öztürk arşivi, 2013
  • Resim 8. ©Serap Durmuş Öztürk arşivi, 2013
  • Resim 9. ©Serap Durmuş Öztürk arşivi, 2013
  • Resim 10. ©Serap Durmuş Öztürk arşivi, 2013, http://www.archdaily.com/61898/new-acropolis museum-bernard-tschumi-architects
  • Resim 11. ©Serap Durmuş Öztürk arşivi, 2013
  • Resim 12. ©Serap Durmuş Öztürk arşivi, 2016
  • Resim 13. ©Serap Durmuş Öztürk arşivi, 2016
  • Resim 14. http://www.archdaily.com/61898/new-acropolis-museum-bernard-tschumi-architects, ©Serap Durmuş Öztürk arşivi, 2013
  • Resim 15. http://www.archdaily.com/61898/new-acropolis-museum-bernard-tschumi-architects
  • Resim 16. http://www.archdaily.com/61898/new-acropolis-museum-bernard-tschumi-architects, http://www.theacropolismuseum.gr/en/content/museum-floor-plan
  • Resim 17. ©Serap Durmuş Öztürk arşivi, 2013
  • Resim 18. ©Serap Durmuş Öztürk arşivi, 2013