SANAL GERÇEKLİK UYGULAMALARI İÇİN ARAŞTIRMA VE EĞİTİM OLANAKLARI

Bu araştırma özel ve devlet sektöründeki sanal gerçeklik uygulamaları için araştırma ve eğitim olanaklarının güçlendirilmesi üzerine gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya Harran Üniversitesi Mühendislik Fakültesi bünyesindeki çeşitli bölümlerde görev yapmakta olan araştırma görevlileri, öğretim görevlilerive öğretim üyeleri katılmıştır. Araştırma katılımcılarının çoğunluğu erkek olup yaklaşık % 68’ini oluşturmaktadır. Diğer taraftan katılımcıların çoğunluğu bilgisayar mühendisliği çalışanları olup katılımcıların % 35’ini oluşturmaktadır. Araştırmada katılımcıların sanal gerçeklik uygulamaları için araştırma ve eğitim olanaklarının güçlendirilmesi üzerine görüşlerinin alınabilmesi için bir veri toplama süreci gerçekleştirilmiştir. Bu veri toplama sürecinde yer alan yarı-yapılandırılmış açık uçlu sorular ile odak grupları oluşturulmuş ve istenilen veriler toplanılmıştır. Çalışma guruplarından toplanılan verilen beş başlık altında incelenmiş olup bu başlıklar; sanal gerçekliğin tanımı (i), sanal gerçeklik uygulamaları (ii), sanal gerçekliğin sınırları (iii), sanal gerçekliğin eğitim ve öğretimde kullanımı (iv) ve sanal gerçekliğin özelleştirilmesi (v) dir. Harran Üniversitesi tarafından özel ve devlet sektöründeki sanal gerçeklik uygulamaları için araştırma ve eğitim olanaklarının güçlendirilmesi üzerine yapılan bu araştırmanın mühendislik üzerine sanal gerçeklik uygulamalarının yaygınlaştırılması ve farkındalık oluşturulması açısından önem arz etmektedir.

RESEARCH AND TRAINING OPPORTUNITIES FOR VIRTUAL REALITY APPLICATIONS

This study was held on strengthening research and training opportunities for virtual reality applications in the private and government sectors. Research assistants, lecturers and faculty members of Harran University Faculty of Engineering have participated in this study. The study started with opening speeches, continued with introduction speeches and ended with working groups. The majority of the participants were male and accounted for approximately 68 %. On the other hand, the majority of participants are computer engineers and make up 35 % of the participants. A data gathering tool was carried out in this study to enable participants to gain their views on strengthening research and training possibilities for virtual reality applications. With this data collection tool, focus groups were created with semi-structured open-ended questions and data were collected. The findings of this study was examined under five sections collected from the study groups namely: virtual reality definition, (i) virtual reality applications (ii), the limits of virtual reality (iii), virtual reality in education and training (iv) and specific virtual reality applications (v). It is thought that this study by Harran University on the strengthening of research and education possibilities for virtual reality applications in the private sector and the state sector fulfills its duty in terms of dissemination of virtual reality applications and awareness building on engineering.

___

  • Alshaal, S. E., Michael, S., & Pamporis, A. (2016). Enhancing Virtual Reality Systems with Smart Wearable Devices. 17th IEEE International Conference on Mobile Data Management (MDM). Porto.
  • Aslan, R. (2017). Uluslararası Rekabette Yeni İmkanlar Sanal Gerçeklik, Artırılmış Gerçeklik ve Hologram. Göller Bölgesi Aylık Hakemli Ekonomi ve Kültür Dergisi(49).
  • Çavaş, B., Çavaş, P. H., & Can, B. T. (2004). Eğitimde Sanal Gerçeklik. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(4).
  • Gökçearaslan, A. (2017). Üç boyutlu yazıcının grafik tasarım alanına yansımaları.
  • Hasan, M. S., & Yu, H. (2017). Innovative developments in HCI and future trends. International Journal of Automation and Computing, 14(1), 10-20.
  • İnceelli, A. (2004). Dijital Hikiye Anlatımının Bileşenleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(3), 132-142.
  • Kayabaşı, Y. (2005). Sanal Gerçelik ve Eğitim Amaçlı Kullanılması. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(3), 151-158.
  • Kurbanoğlu, S. S. (1996). Sanal Gerçeklik: Gerçek Mi, Değil Mi? Türk Kütüphaneciliği, 10(1), 21- 31.
  • Rauchschnabel, P. A. (2017). A Conceptual Uses & Gratification Framework on the Use of Augmented Reality Smart Glasses. In T. Jung, & M. C. Dieck, Augmented Reality and Virtual Reality - Empowering Human, Place and bUSİNESS. New York: Springer.
  • Türker, İ. H. (2005). İmgeden Sanal Gerçekliğe. Anadolu Sanat Dergisi(16).
Turkish Studies (Elektronik)-Cover
  • ISSN: 1308-2140
  • Yayın Aralığı: Yılda 4 Sayı
  • Başlangıç: 2006
  • Yayıncı: Mehmet Dursun Erdem