KİTSCH ÜZERİNE BİR İNCELEME: KİTSCH MÜZİK

Bu çalışmada Kitsch kavramının genel yapısı göz önünde bulundurularak, müzikteki yerinin ne olduğu incelenmiştir. Bu anlamda Kitsch’in, müzik alanında bir karşılığının olup olmadığı güzel sanatlarla ilişkilendirilerek temellendirilmiştir. Kitsch, güzel sanatların değişik alanlarında kendini endüstriyel kültür ürünleri olarak açımlamaktadır. Bu sanat alanları içinde, Kitsch, kültürün kolay ulaşılabilir, ucuz, kitlelere dönük ve taklit üretimleri olarak karşımıza çıkmıştır. Çalışmanın bağlamı gereği, benzer üretim biçimlerinin müzik alanında da olup olmadığı incelenmiş, böyle üretimlerin olası formlarının ve yapısının ne olduğu belirtilmiştir. Öncelikle Kitsch kavramının güzel sanatların farklı alanlarındaki yeri ve yapısı, genel bir çerçeve içinde açıklanmıştır. Bu genel çerçevede kavramın terimsel kökeninden başlayarak tarihsel arka planı incelenmiş, Kitsch’in yerleşik bir sanat geleneği ile olan ilişkisi ifade edilmiştir. Gerçek sanatla Kitsch arasındaki parazitsel ilişkinin endüstriyel ve taklit üretimlere nasıl dönüştüğü açıklanmıştır. Çalışmanın sonraki aşamasında ise müzikte Kitsch kavramı üzerine bir inceleme gerçekleştirilmiştir. ‘Kitsch Müzik’ olarak ifade edilmiş üretimlerin temel özellikleri ve yapıları ele alınmış, bu müziğin hem popüler müzikle olan ilişkisi hem de ciddi müzik alanındaki yeri belirtilmiştir. Bu anlamda müzik endüstrisi ile Kitsch’in ortak bir proje yürüterek, yapay bir müzik kültürünü nasıl yapılandırdığı ifade edilmiş, bu taklit üretimlerin kültür endüstrisi içindeki yeri ve yapısı incelenmiştir. Özetle, bu çalışmada Kitsch müziğin ne olduğu açıklanmıştır.

A REVIEW ON KITSCH: KITSCH MUSIC

In this study, considering the general structure of Kitsch concept, its place in music is examined. In this sense, whether Kitsch has an equivalent in the field of music is based on associating with fine arts. Kitsch presents itself as industrial cultural products in various fields of fine arts. Within these fields of art, Kitsch is emerged as an easily accessible, inexpensive, mass-oriented and imitation product of culture. In this context, it has been examined whether similar forms of production are in the field of music, the possible forms and structure of such productions are stated. In this study, first of all, Kitsch concept and its structure in different fields of fine arts are explained in a general framework. Within this general framework, starting from the term's origins, the historical background of the concept is examined and its relationship with the established art tradition is expressed. It is explained how the parasitic relationship between real art and Kitsch has turned into industrial and imitation productions. In the next stage, an examination of the concept of Kitsch in music was conducted. The main features and structures of the productions which are expressed as ‘Kitsch Music’ are discussed. In this sense, the relationship between Kitsch music and popular music as well as its place in serious music are mentioned. By conducting a common project with the music industry, it is stated how it structured an artificial music culture, and the place and structure of these imitation productions in the culture industry is examined. In summary, the aim of this study is to explain what Kitsch music is.

___

  • Adorno, T. W. (1998). Quasi Una Fantasia: Essays on Modern Music, London: Verso.
  • Adorno, T.W. (2004). Philosophy of Modern Music, New York: The Continuum Publishing,
  • Adorno, T. W., Leppert, R. (2002). Essays on Music, California: University of California Press.
  • Babılas, D. (2014). “Art and Kitsch in Brian de Palma’s Phantom of The Paradise”. Justyna Stepien (Ed.), Redefining Kitsch and Camp in Literature and Culture içinde (s. 115-128). UK: Cambridge Scholars Publishing.
  • Bala, I. (2016). “Interpreting Chopin’s Music Today: Mythologization of Art: Kitsch”, International Journal of Humanities and Social Sciences, 10(3), 1042-1045.
  • Benjamin, W. (2008). “Dream Kitsch Gloss on Surrealısm”. M. W. Jennings, B. Doherty ve T. Y. Levin (Ed.), The Work of Art in The Age of Its Technological Reproducibility, and Other Writings on Media içinde (s. 236- 239). London: Harvard University Press.
  • Calinescu, M. (2010). Modernliğin Beş Yüzü: Modernizm, Avangard, Dekadans, Kitsch, Postmodernizm. S. Gürses (Çev.). İstanbul: Küre Yayınları.
  • Dorfles, G. (1973). Kitsch: An Anthology of Bad Taste, London. Studio Vista.
  • Greenberg, C. (1989). “Avant-Garde and Kitsch”. Artand Culture: Critical Essays. Boston: Beacon Press.
  • Greenberg, C. (2015), “Avangart ve Kitsch”. M. Yalçın (Çev.). Melamet Dergisi, 1, 44-49.
  • Kulka, T. (2014). Kitsch ve Sanat, (Çev: G. Gülbey), İstanbul: Altıkırkbeş Basın Yayın.
  • Limon, B. (2012). “Kültürel Değişim Sürecinde Popüler Kültür ve Kitsch Kavramı”, İdil Sanat ve Dil Dergisi, 1 (3),106-115.
  • Monelle, R. (2013). “Musica Speculativa and The Nexus of Music and Nature” In Conference on Music Semiotics.
  • Morris, M. (2013). The Persistence of Sentiment: Display and Feelingin Popular Music of The 1970s. California: University of California Press.
  • Nerdrum, O. (2010). Kitsch Üzerine, (Çev: A. F. Konur), İstanbul: Küre Yayınları.
  • Prato, P. (1985). “Musical Kitsch: Close Encounters Between Pops and Classics”, Popular Music Perspectives, 2, 375-386.
  • Şahin, H. (2016).“Sanatta Kitsch Olgusu Üzerine”, Akdeniz Sanat Dergisi, 9 (17), 1-27.