Dijital Kültürde Erkeklik(ler): Instagram #erkeklik Üzerine Bir İçerik Analizi
Instagram sayısı hergün artan kullanıcı sayısı ile gündelik yaşam pratiklerinin yeniden üretildiği dijital kültürün taşıyıcısı olan bir sosyal ağdır. Kullanıcılar, görsel öğeler ve bu öğeleri besleyen altyazı, etiketlemeler, yorumlar ile bir konu üzerine düşüncelerini, bakış açılarını, yargılarını ya da tutumlarını bu sosyal ağda dile getirmekte ve yaygınlaştırmaktadırlar. Çalışma, dijital kültürün bir parçası olan Instagram’da erkeklik konu etiketi altında yer alan gönderilerin erkeklik biçimlerini nasıl temsil ettiğini anlamayı, incelemeyi, saptamayı ve kullanıcı tiplerini kategorize etmeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla erkeklik konu etiketi (#/hashtag) altında yer alan gönderiler (n=878) üzerinden kullanıcı tipleri kategorize edilmiş ve gönderilerin görsel vemetinsel içeriği tematik analiz yöntemi kullanılarak açıklanmaya çalışılmıştır. Ortaya çıkan temalar alanyazını ile karşılaştırılmıştır. Çalışmanın sonucunda Bireysel Hesaplar, Anonim, Satış Amaçlı, Duyuru/Bilgilendirme Amaçlı Hesaplar, Sivil Toplum İnisiyatiflerinin Hesapları, Dini Öğretiler Paylaşan Hesaplar, İnternet Yayıncılığı Yapan Hesaplar olmak üzere sekiz kullanıcı tipi tanımlanmıştır. Görsel ve metinsel içeriğe yönelik yapılan tematik analiz sonucunda da egemen erkeklik biçimlerini oluşturan özellikler ve nitelendirmeler, eleştirel erkeklik biçimlerini oluşturan özellikler ve nitelendirmeler, feminizm ve kadın haklarını oluşturan özellikler ve nitelendirmeler ve diğer olmak üzere toplam dört ana temaya ulaşılmıştır. Bu dört ana tema ise toplam 24 alt tema ile betimlenmiş ve açıklanmıştır. Çalışmada Instagram’da erkekliğin egemen erkeklik biçimlerini oluşturan özellikler ve nitelendirmelerin somut kültüre benzer biçimlerde erkekliği konumlandırdığı sonucuna varılmıştır. Buna karşılık, eleştirel erkeklik biçimleri ve egemen erkeklik biçimlerini eleştiren feminist söylemlerin dijital alanda kendine yer bulduğu ortaya çıkmıştır. Bu açıdan da Instagram egemen erkeklik biçimlerinin eleştirilmesine imkan tanıyan ve geleneksel iletişim araçlarında yer bulamayan seslerin yeri olmaya aday gözükmektedir.
Masculinity(ies) In Digital Culture: A Content Analysis On #masculinity (#erkeklik) In Instagram
Instagram, with its ever-increasing number of users, is a social network that carries the digital culture in which the parameters of daily life are readjusted. Users voice and spread their thoughts, view-points, judgements, and attitudes on this social platform via visual posts and captions, tags, and comments that support these posts. This study aims to understand, detect, and assess the means by which the posts classified under hashtags (#) related to masculinity on Instagram represent the different types of masculinity, andcategorize the types of users. In accordance with this aim, the types of users with posts (n=878) classified under the masculinity hashtag have been categorized and the visual and textual contents of the posts have been explained. The emerging themes havethen been compared to literature. Eight user types (PersonalAccounts, AnonymousAccounts, PromotionalAccounts, Announcement/Informative Accounts, Accounts of Civil Society Initiatives, Accounts Sharing Religious Teachings, andOnline Publishing Accounts) have been identified as a result of the study. The thematic analysis done on the visual and textual content has produced four main themes, these being: The properties and qualities of dominant types of masculinity, the properties and qualities of critical masculinity, the properties and qualities of feminism and women’s rights, and other. These four main themes have then been described and explained with a total of 24 sub-themes. The study has reached the conclusion that the properties and qualities by which the masculinity on Instagram positions masculinity are similar to those of common culture. However, it has discovered that critical types of masculinity and feminist discourses that are critical of dominant masculinity have found spaces for themselves in the digital field. In this light, Instagram seems to be a candidate for a place that allows the criticism of dominant masculinity, and where voices that cannot find a place to be heard in traditional modes of communication can find their places.
___
- Akbaş, E. (2012). Türkiye’de sosyal medyada futbol taraftarlarının erkeklik söylemleri. Yayımlanmış yüksek lisans tezi, İstanbul Bilgi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
- Alemdaroğlu, A., Demirtaş, N. (2004). Biz Türk erkeklerini böyle bilmezdik!: Mynet'te erkeklik halleri. Toplum ve Bilim, 101, 206-240.
- Alikılıç, Ö. & Baş, Ş. (2019). Dijital feminizm: Hashtag’in cinsiyeti Elektronik Versiyon. Fe Dergi, 11, 89-111.
- Arat, N. (2010). Feminizmin ABC’si. İstanbul: Say Yayınları.
- Arslan, K. (2018). Türkiye’de tespih kullanımın toplumsal temelleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Lisansüstü Programlar Enstitüsü, İstanbul.
- Ashe, F. (2007). Men doing feminism a contemporary movement?. Ashe, F.(Edt.), The New Politics of Masculinity Men, Power and Resistance içinde (s.2-12). Usa:Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203508367
- Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme Elektronik Versiyon. BEÜ SBE Dergisi, 7(1), 231-274.
- Baştürk A.E., Ergül S. (2016). Kitle iletişim çalışmaları alanında toplumsal cinsiyet çalışmalarının gelişimi; temel yaklaşımlar ve çalışmalar üzerine bir çerçeve çizme çabası. Ş. Yavuz (Derl.), Toplumsal Cinsiyet & Medya Temsilleri içinde (s. 17-40). İstanbul: Heyemola Yayınları.
- Beauvoir, S. (1993). Kadın “ikinci cins ı” genç kızlık çağı. (B. Onaran Çev.), İstanbul: Payel (Orijinal Eser 1949).
- Bernard, J., Bernard, S., Bernard, M. (1985). Courtship violence and sex-typing Elektronik Versiyon. Family Relations, 34, 573-576. https://doi.org/10.2307/584021
- Bilgin, N. (2006). Sosyal bilimlerde içerik analizi teknikler ve örnek çalışmalar (2.Baskı). Ankara: Siyasal Kitabevi.
- Brandman, M. (2015). Because I Shave My Armpits…: A Content Analysis of #WomenAgainstFeminism on Twitter. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, College of Sciences and in The Burnett Honors College at the University of Central Florida Orlando. https://stars.library.ucf.edu/honorstheses1990-2015/1696
- Braun, V., Clarke, V. (2019). Psikolojide tematik analizin kullanımı Elektronik Versiyon. (Şad, S.N., Özer, N& Atli, A. Çev.). Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 7(2), 873-898. https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.7c.2s.17m
- Bruns, A., Burgess, J. E. (2011). The use of Twitter hashtags in the formation of ad hoc publics. Proceedings of the 6th European Consortium for Political Research (ECPR) General Conference içinde (s.1-19). Reykjavik: University of Iceland.
- Bozok, M. (2009). Erkeklik incelemeleri alanındaki başlıca kuram ve yaklaşımların sosyalist feminist bir eleştirisine doğru. VI. Ulusal sosyoloji kongresi bildiriler kitabı: Toplumsal dönüşümler ve sosyolojik yaklaşımlar içinde (s.431-445). Aydın: Adnan Menderes Üniversitesi.
- Bulgu, N. (2012). Futbolda şiddetin erkeklik anlamları Elektronik Versiyon. Spor Bilimleri Dergisi Hacettepe J. of Sport Sciences, 23 (4), 207–219.
- Burgan, E. (2015). İlk kültürel gereç çuval ise: Erkeklik ve et yemenin kesişimselliğinde bilimsel anlatıların kuruluşu Elektronik Versiyon. Fe Dergi, 7(2), 35-47.
- Carrigan, T., Connell, B., Lee, J. (1985). Toward a new sociology of masculinity Elektronik Versiyon. Theory and Society, 14 (5), 551-604. https://doi.org/10.1007/bf00160017
- Chang, H. C. (2010). A new perspective on twitter hashtag use: diffusion of innovation theory Elektronik Versiyon. Proceedings of the American Society for Information Science and Technology, 47, 1-4. https://doi.org/10.1002/meet.14504701295
- Clement, J. (2019). Leading countries based on number of Instagram users as of July 2019. https://www.statista.com/statistics/578364/countries-with-most-instagram-users/ (Erişim Tarihi Eylül 2019).
- Code, L. (2000). Encyclopedia of feminist theories. Routledge: London.
- Connell, B. (1995). Men at Bay: The men’s movement and its newest best-sellers. Kimmel M. The politics of manhood: Profeminist men respond to the mythopoeticmen’s movement (and the mythopoetic leaders answer) içinde (s.75-89). California: Templete University.
- Connell, R.W. (1998). Toplumsal cinsiyet ve iktidar Toplum, kişi ve cinsel politika. (C. Soydemir, Çev.) İstanbul: Ayrıntı Yayınları. (Orijinal Eser 1987).
- Connell, R.W. (2019). Erkeklikler. (N. Konukcu, Çev.). Ankara: Phoenix Yayınları. (Orijinal Eser 2015).
- Connell, R. W., Messerschmidt, J. W. (2005). Hegemonic Masculinity: Rethinking the Concept Elektronik Versiyon. Gender & Society, 19 (6), 829-859. https://doi.org/10.1177/0891243205278639
- Creswell, J. W. (2015). Nitel Araştırma Yöntemleri. (S.B. Demir, Çev.) Ankara: Siyasal Kitabevi. (Orijinal Eser 2014).
- Çağlak, U. (2018). Boş Zaman Alışkanlıklarında Nostaljik Bir Trend: Yeni Nargile Kültürü ve Nargile Mekânları Elektronik Versiyon. Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 2018, 2(13), 67-83.
- Çetinkaya, A. (2019). Çevrimiçi gazetelerin Instagram üzerinden haber paylaşımı Elektronik Versiyon. Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi, 1(2), 1-28.
- Demiriz, G., Baran H. B.(2018). ‘Babalık Deneyimleri’nde Erkekliklerin Değiş(mey)en Yüzü: Blogger Babaların Anlatıları Üzerinden Bir Analiz Elektronik Versiyon. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 17 (3), 1074-1089.
- Demren, Ç. (2003). Erkeklik, Ataerkillik ve İktidar ilişkileri. A. Akın, (Edt.). Toplumsal Cinsiyet, Sağlık ve Kadın içinde (s.33-44) Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları.
- Deuze, M. (2006). Participation, Remediation, Bricolage: Considering Principal Components Of A Digital Culture Elektronik Versiyon. The Information Society, 22(2), 63-75. https://doi.org/10.1080/01972240600567170
- Dijk J. V. (2012). Ağ Toplumu (Ö. Sakin Çev.). İstanbul: Kafka Yayınevi. (Orijinal eser 2012).
- Doruk, Ş. (2019). Narsist Bir Sunum Biçimi Olarak Erkeklik: Sosyal Medyada Çıplak Beden. Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Mimar Sinan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
- Donaldson, M. (1993). What is Hegemonic Masculinity? Elektronik Versiyon. Theory and Society, Special Issue: Masculinities, 22 (5), 643-657.
- Dökmen Z. Y. (1999). Bem Cinsiyet Rolü Envanteri Kadınsılık Ve Erkeksilik Ölçekleri Türkçe Formunun Psikometrik Özellikler Elektronik Versiyon. Kriz Dergisi, 7(1), 27-40. https://doi.org/10.1501/Kriz_0000000139
- Dökmen, Z. Y. (2019). Toplumsal Cinsiyet Sosyal Psikolojik Açıklamalar. İstanbul: Remzi Kitabevi.
- Düzkan, A. (2011). İkinci Dalga Feminizm. (E. Özdemir & S. Bayraktar Hzl). İstanbul-Amargi Feminizm Tartışmaları içinde (s.175-193). İstanbul: Ezgi Matbaası.
- Efron, M. (2010). Hashtag Retrieval in A Microblogging Environment. Proceeding pf the 33rd International ACM SIGIR Conference on Research and Development in Information içinde (s.787-788). https://doi.org/10.1145/1835449.1835616
- Eva, G. M. (2013). Hashtag and Followers: An Experimental Study of the Online Social Network Twitter Elektronik Versiyon. Journal of Marketing Management, 31 (1), 221-243.
- Fine, G. A. (1987). With the Boys: Little League Baseball and Preadolescent Culture. USA: The University of Chicago Press. https://doi.org/10.7208/chicago/9780226223544.001.0001
- Gere, C. (2008). Digital Culture. London: Reaktion Books.
- Girginer, H.U. (1994). Türk Toplumunda Cinsiyet Rolleri Algısı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
- Goldberg, H. (1996). Erkek Olmanın Tehlikeleri (S. Budak, Çev.). Ankara: Öteki Yayınevi (Orijinal Eser 1975).
- Gök, M. (2016). Kadına Yönelik Şiddetin Kuramsal Temelleri ve Çözüm Önerileri. Turkish Studies International Periodical for the Language, Literature and History of Turkish or Turkic. 11/2 Winter, 451-472. https://doi.org/10.7827/turkishstudies.9468
- Gülaçtı B. G. H., Pekaslan, E. N., Acar B. Ş. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Sünnet Olma Deneyimlerine Dair Otobiyografik Anılarının İçerik Analizi Elektronik Versiyon. DTCF Dergisi, 56, (1). 355-373.
- Jeanine, G., Marcus, M., Yan, J., Vivian, M. (2014). From #Mcdonaldsfail to #Domonossucks: An Analysis of Instagram Images about the 10 Largest Fast Food Companies Elektronik Versiyon. International Public Relations Research, 133, (24), 408–414
- Hartmann, H. (2012). Marksizmle Feminizmin Mutsuz Evliliği. Kadının Görünmeyen Emeği, Savran G.&Tura N. (der) içinde İstanbul: Yordam Kitap.
- Highfield T and Leaver T (2015) A methodology for mapping Instagram hashtags. First Monday 20(1). https://firstmonday.org/ojs/index.php/fm/article/view/5563. (Erişim Tarihi Eylül 2019). https://doi.org/10.5210/fm.v20i1.5563
- Helmreich, R. L., Spence, J. T., Wilhelm, J. A. (1981). A Psychometric Analysis of the Personal Attributes Questionnaire Elektronik Versiyon. Sex Roles 7(11), 1097-1108. https://doi.org/10.1007/bf00287587
- Heywood, A. (2007). Siyasi İdeolojiler. (A.K. Bayram, Çev.) Ankara: Adres Yayınları. (Orijinal Eser 1992).
- Horzum, Ş. (2018). Erkek Ve Erkeklik Çalışmaları: Sorunsaldan Kuramsala Elektronik Versiyon. Amasya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(4), 75-101.
- Ibba, S., Orrù, M., Pani, F., Porru, S. (2015). Hashtag of Instagram: From Folksonomy to Complex Network. Proceeding of the International Joint Conference n Knowledge Discovery, Knowledge Engineering and Knowledge Management 279-284. https://doi.org/10.5220/0005613502790284
- Işık, N. E. (2001). Kültürel Bir Kimlik Olarak Delikanlılığın Yükselişi. Doğu Batı, 15, 121-132.
- İnanç S. A., Saatçioğlu E. (2017). Nazar İnancının Sosyal Medyaya Yansıması: Instagram’da Nazardan Korunma Pratikleri Olarak Hashtagler Üzerine Bir Araştırma Elektronik Versiyon. İnsan ve Toplum Bı̇ lı̇mlerı̇ Araştırmaları Dergı̇ sı̇ , 6, (5), 2729-2759.
- Kepekçi, E. (2012). (Hegemonik) Erkeklik Eleştirisi ve Feminizm Birlikteliği Mümkün Mü? Elektronik Versiyon. Kadın Araştırmaları Dergisi, 11, 59-86.
- Kırık, A. M., Altun E. (2018). Eğlence Kültürüne Instagram Üzerinden Yaklaşmak: Etiketleme Özelliği Üzerine Bir Çözümleme. Öztürk, G., Ekeni İ., Özdemir Çakır, H., Kocabay Şener, N., Tatlı, E., Eken, İ., Aydın, S. (Edt.). 2. Uluslararası İletişimde Yeni Yönelimler Konferansı: Eğlence ve Ürün Yerleştirme içinde İstanbul: İstanbul Ticaret Üniversitesi.
- Kimmel, M., Kaufman (1995). Weekend Warriors: The New Men’s Movement. Kimmel M. (Edt) The Politics of Manhood: Profeminist Men Respond to the Mythopoeticmen’s Movement (and the mythopoetic Leaders Answer) içinde (s.512) California: Temple University Press. https://doi.org/10.4135/9781452243627.n14
- Kimmel, M. (2004). Mythopoetic Men’s Movement. Men and Masculinites A Social Cultural and Historical Encyclopedia içinde (s.528) USA: ABC-CLIO.
- Köselerli, B.B. (2018). The Representation of Poverty and Wealthiness on Twitter Accounts of News Portals. Turkish Studies Social Sciences. 13/26, Fall, 199-206.
- Sayımer, İ., Rabenda Derman. M. (2019). Perspectives ob Fatherhood and Manhood in New Media: A Narration Analysis of Polish, Turkish and British ‘Daddy Blogs’. Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (31), 111-136. https://doi.org/10.16878/gsuilet.552108
- Strauss, L. C. (1994). Yaban Düşünce. (T. Yücel, Çev.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları (Orijinal Eser 1962).
- Liu R., Suh A. (2017). Self- Branding on Social Media: An analysis of Style Bloggers on Instagram Elektronik Versiyon. Procedia Computer Science, 124, 12–20. https://doi.org/10.1016/j.procs.2017.12.124
- Macek, J. (2017) Defining Cyberculture. http://macek.czechian.net/defining_cyberculture.htm (Erişim Tarihi Ağustos 2019) http://macek.czechian.net/defining_cyberculture.htm.
- Messner, M. (2000). Reflections on Communication and Sport: On Men and Masculinities Elektronik Versiyon. Communication & Sport, 1(1/2), 113-124. https://doi.org/10.1177/2167479512467977
- Messner, M. (1992). Power at play: Sports and the problem of masculinity. Boston, MA: Beacon Press.
- Millet, K. (1987). Cinsel Politika. (S. Selvi, Çev.). İstanbul: Payel Yayınları. (Orijinal Eser 1969).
- Oktan, A. (2008). Türk Sinemasında Hegemonik Erkeklikten Erkeklik Krizine: Yazı-Tura Ve Erkeklik Bunalımının Sınırları. Selçuk İletişim, 5, (2), 152-166.
- Okur, M. A., (2015). Gramsci, Cox ve Hegemonya: Yerelden Küresele, İktidarın Sosyolojisi Üzerine Elektronik Versiyon. Uluslararası İlişkiler, 12(46), 131-151.
- Onur, H., Koyuncu, B. (2004). Hegemonik Erkekliğin Görünmeyen Yüzü: Sosyalizasyon Sürecinde Erkeklik Oluşumları ve Krizler Üzerine Düşünceler. Toplum ve Bilim, 101(Güz), 31-49.
- Öngün, E. (2015). Sosyal Medya ve Mizah Konu Etiketi (#Hashtag) Örneği. D. Yengin (Edt). Sosyal Medya Araştırmaları içinde (s. 295-311). İstanbul: Paloma Yayınevi.
- Özarslan, K., Alpaslan B. A. (2018). In the Context of Tourism Marketing G20 Countries’ Instagram Activities. Turkish Studies Information Technologies&Applied Sciences. 12/29 Fall, 95- 106.
- Özbay, C. (2013). Türkiye’de Hegemonik Erkekliği Aramak. Doğu Batı Dergisi, 63, 185-204.
- Özkan, B., Gündoğdu, E. A. (2011). Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Türkçede Atasözleri ve Deyimler. Elektronik Versiyon. International Periodical for The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 6/3 Summer, 1133-1147.
- Öztarhan, S. E. (2018). Vejetaryen Olmayı Seçmek Elektronik Versiyon. İnsan&İnsan, 5(15), 64- 74. https://doi.org/10.29224/insanveinsan.326772.
- Parla, J. (2011). Kadınlar Dile Düşünce, Kadın Eleştirisi Neyi Gerçekleştirdi? İstanbul: İletişim Yayınları.
- Rauschnabel, S., Sheldon, P., Herzfeldt, E. (2019). What motivates users to hashtag on social media? Elektronik Versiyon. Journal of Psychology and Marketing, 36, (10), 1-26. https://doi.org/10.1002/mar.21191
- Sancar, S. (2013). Erkeklik: İmkansız İktidar İstanbul: Metis Yayınları.
- Selek, P. (2008). Sürüne Sürüne Erkek Olmak. İstanbul: İletişim.
- Söylemez, H. & Burgu, B. (2009). Türkiye’de Sünnet Alışkanlıkları ve Sonuçları. Yeni Üroloji Dergisi, 5, (1), 13-28. Spence, J. T., Helmreich, R., Stapp, J. (1975). Ratings of self and peers on sex role attributes and their relation to self-esteem and conceptions of masculinity and femininity Elektronik Versiyon. Journal of Personality and Social Psychology, 32(1), 29–39. https://doi.org/10.1037/h0076857 Springer, C. (1998). Elektronik Eros. (H. Güneş, Çev.), İstanbul: Sarmal Kitabevi Steeves, L. (2005). Feminist Teoriler ve Medya Çalışmaları. M. Küçük (Derl). Medya, İktidar, İdeoloji içinde. Ankara: Bilim Sanat Yayınları. Şahin M. (2018). Türkiye’de Erkekliğin Dönüşümü: Eğitim, Kültür, Etkileşim. Ankara: Siyasal Kitabevi.
- Tamara A. S. (2011). What the Hashtag? Elektronik Versiyon. Information, Communication & Society, 14, (6), 872- 895. https://doi.org/10.1080/1369118X.2011.554572.
- Taşıtman, A. (2012). Kutsal Erkekliğin İnşasında Bir Durak: Sünnet Ritüeli. Der. G. Tok (Derl.) Bellek İzleri: Kurgudan Kurama Görüntüler. İstanbul: Kalkedon Yayınları.
- Tiggemann M., Zaccardo, M. (2016). Strong is The New Skinny’: A Content Analysis Of #Fitspiration Images On Instagram Elektronik Versiyon. Journal of Health Psychology. 23(8) 1003–1011. https://doi.org/10.1177/1359105316639436
- Thomson, G.(1990). Aiskhylos ve Atina Dramanın Toplumsal Kökenleri Üzerine Bir Deneme. (M. Doğan Çev.). İstanbul: Payel Yayınları. (Orijinal Eser 1941).
- Tongut S., Akman, E. (2014). Sosyal Medyanın Siyasal Partiler Tarafından Siyasal İletişim Aracı Olarak Kullanılması. Turkish Studies International Periodical for the Language, Literature and History of Turkish or Turkic. 9/2, 117-137. https://doi.org/10.7827/turkishstudies.6925
- Torun, B. U. (2019). Sosyal Medyada #Hashtag Aktivizmi: #ALSIceBucketChallenge Örneği, Social Mentality and Researchers Thinker Journal. 5(16), 372-380. https://doi.org/10.31576/smryj.241
- Uğurlu, D. B. (2019). Bir Erkeklik Performans Sahnesi Olarak Nargile Kafeler ve Nargile Kafe Erkekliği.http://symposium.masculinitiesjournal.org/userfiles/files/Sempozyum%20Progra m%C4 %B1%2010092019%20-%20Final.pdf (Erişim Tarihi: Aralık 2019). Wal, V. Thomas (2007). Folksonomy coinage and definition. http://vanderwal.net/folksonomy.html (Erişim Tarihi: Ağustos 2019).
- Wood, J. T. (2008). Gendered Lives: Communication, Gender, and Culture. California: Cengage Learning.
- Wollstonecraft, M. (1997). A Vindication of the Rights of Woman.” The Vindications: The Rights of Men and The Rights of Woman. D.L. McDonald and Kathleen Scherf, (Edt.). London: Broadview. (Orijinal Eser 1792).
- Yağlı, S. (2015). Bir Anlatı Mecrası Olarak Yeni Medyanın Söyleminde Trans Bireyleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 267-283.
- Yakın M., Akşit C. (2016). Bana Mutluluğun Resminı̇ Çekebı̇ lı̇ r Mı̇sı̇n?: Instagramda Mutluluk Etiketiyle Paylaşılan Fotoğraflar Üzerine Bir İnceleme Elektronik Versiyon. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(44), 1260-1269. https://doi.org/10.17719/jisr.20164420194
- Yıldırım A., Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (9. Baskı), Ankara: Seçkin Yayıncılık.
- Yin, R. K. (2017). Durum Çalışması Araştırması Uygulamaları. (İ. Günbayı, Çev.). İstanbul: Nobel Yayınevi. (Orijinal Eser 2012).
- Yavuz, Ş. (2014). İktidar Olma Sürecinde Erkeklerin Erkeklikle İmtihanı Elektronik Versiyon. Milli Folklor, 26, (104), 110-27.
- Zengin, A. (2015). Dillere Düşmek: Küfür, Kadınlık ve Erkeklik. Evrensel Kültür. https://www.academia.edu/11340426/Dillere_D%C3%BC%C5%9Fmek_K%C3%BCf%C3%BCr_ Kad%C4%B1nl%C4%B1k_ve_Erkeklik. (Erişim Tarihi: Ocak 2020).
- Zhang Y., Hashim, N.H., Baghirov, F. & Murphy, J. (2018). Gender Differences in Instagram Hashtag Use Elektronik Versiyon. Journal of Hospitality Marketing & Management, 27(4), 386-404. https://doi.org/10.1080/19368623.2018.1382415