ĠLKÖĞRETĠM ÇAĞI PİYANO EĞİTİMİNDE TEKERLEME YOLUYLA NOTA ÖĞRETİMİNİN KULLANILABİLİRLİĞİ

Piyano eğitiminde özellikle küçük yaşlarda karşılaşılan ilgi ve dikkat problemlerinin giderilmesinde ve etkin öğrenmenin sağlanmasında, çocuğun sevdiği ya da ilgisini çekebilecek yöntemler öğrenmeyi aktif hâle dönüştürebilir. Bu çalışmada, ilköğretim çağındaki bir çocukla sürdürülen piyano dersi ve bu derste yapılan bir uygulama anlatılmaktadır. Okula yeni başlayan ve okuma yazmayı yeni öğrenen 7 yaşındaki bir çocukla yapılan çalışma içerisinde, tekerlemeler yoluyla nota öğretimi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada sekizlik notaların öğretilmesinde öğrencinin ilgisini çekebilecek ve dağarcığında bulunan tekerlemelerden faydalanılmıştır. Yapılan değerlendirmelerde çocuğun hem piyano dersine ilgisinin arttığı hem de sekizlik notaların çalınmasında önemli ölçüde başarı sağladığı gözlenmiştir.

UTILITY OF NOTE TEACHING METHOD BY TONGUE TWISTER IN PIANO TEACHING OF PRIMARY EDUCATION AGE

In piano education especially in small aged, to remove the interest and attention problems and to provide the effective learning, using some strategies that liked and interested by child can convert learning to active learning In this study a piano class continued by a primary education student and an application performed in this class has explained. Note teaching method by tongue twister has used in this study by seven aged primary education student who has just learned the reading and writing and has just started to elementary school. In this study tongue twisters that can be interesting for child and stored in his memory has used to teach the eight notes. In the assesment proces, it has observed that the interest of the child to piano class has increased and the playing level of eigth notes has been markedly succeed.

___

  • Bulut, D. (2006). Anadolu güzel sanatlar liseleri piyano dersi öğretim programında yer alan hedef davranışların kazanılma durumları, Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, 26-28 Nisan, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Faber, R. (2004). Motivational and developmental stages in music study, 9th International Conference On Motivation, September 30-October 2, Lisbon, Portugal.
  • French, L. A. (2005), Improvisation: An ıntegral step ın piano pedagogy, Yayımlanmamış müzik liyakat tezi, Trinity University Department of Music, California.
  • Gökbudak, Z. S. ve Tutun, M. İ. (2005). Piyano eğitiminde bilek kullanımının önemi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14, 289- 299.
  • Gültek B. (2008). Piyano pedagojisi, Neden Piyano Eğitimi, internetten 05.04.2008 tarihinde elde edilmiştir: http://www.piyanoegitimi.com.
  • Gürgen, E. T. (2006). Müzik eğitiminde yaratıcılığı geliştiren yöntem ve yaklaşımlar, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(12), 81-93.
  • Jabusch, H. C.; Yong, R. ve Altenmüller, E. (2007). Biographical predictors of music-related motor skills in children pianists, International Symposium on Performance Science, 22-23 November, European Association of Conservatoires, London, United Kingdom.
  • Kasap, B. T. (2006). Keirsey/golay öğrenme modelleri ve karakter tipleri teorilerinin piyano eğitimine uygulanması, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(12), 113- 124.
  • Keown, E. (2007). One approach to teaching the elementary level pedagogy student, music matters: The official newsletter of RCM examinations, May/June 2007.
  • Koopman, C. (2002). Broadly based piano education for children aged 5-7: The PIPO project at the royal conservatory of the hague, British Journal of Music Education, 19(3), 269-284.
  • Küçük, A. (2002). Piyanistik organlar ve eforsuz kullanımları, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(3), 69-76.
  • Küçük, A. (2003). Piyano tekniğinin tarihi gelişim sürecine kısa bir bakış, Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, 30-31 Ekim, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Lin, C. (2002). Piano teaching philosophies and ınfluences on pianism at the central conservatory of music ın beijing, china, Yayımlanmamış doktora tezi, Louisiana State University, The School of Music, USA.
  • Özen, N. (2004). Çalgı eğitiminde yararlanılan müzik eğitimi yöntemleri, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 57-63.
  • Özmenteş, S. (2005). Müzik eğitiminin boyutları ve çalgı eğitimi, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(9), 89-98.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi-Cover
  • Başlangıç: 2003
  • Yayıncı: ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ