OYUNLARDA ALIMLAMA: HALDUN TANER'İN METİN STRATEJİSİ ÜSTÜNE ELEŞTİREL BİR DENEME

___

  • • BARTHES, Roland, “The Death of The Author”, Modern Criticism and Theory, (edited by David Lodge), Longman, New York, 1995, s.166-172
  • • BENTLEY, Eric, The Brecht Commentaries 1943-1986, Grove Press, New York, 1987
  • • BRECHT, Bertolt, Epik Tiyatro, (çev.Kâmuran Şipal), Cem Yay., İstanbul, 1990
  • • BRECHT, Bertolt, Tiyatro İçin Küçük Organon, (çev.Ahmet Cemal), Mitos Boyut Yay., İstanbul, Kasım 1993
  • • BROOK, Peter, Boş Alan, (çev.Ülker İnce), Afa Yay., İstanbul, Şubat 1990
  • • ECO, Umberto, Açık Yapıt, (çev.Yakup Şahan), Kabalcı Yay., İstanbul Kasım 1992
  • • ECO, Umberto, Anlatı Ormanlarında Altı Gezinti, (çev.Kemal Atakay), Can Yay., İstanbul, 1995
  • • ECO, Umberto, The Role Of The Reader, Indiana University Press, Bloomington, 1979
  • • ECO, Umberto, Yorum ve Aşırı Yorum, (çev.Kemal Atakay), Can Yay., İstanbul, 1996
  • • FOUCAULT, Michel, “What Is An Author?”, Modern Criticism and Theory, (edited by David Lodge), Longman, New York, 1995, s.196-210
  • • GÖKTÜRK, Akşit, Okuma Uğraşı, Yapı Kredi Yay., İstanbul, Kasım 1997
  • • GÖKTÜRK, Akşit, Sözün Ötesi, İnkılap Kitabevi, İstanbul, 1989
  • • ISER, Wolfgang, “The Reading Process: A Phenomenological Approach”, Modern Criticism and Theory, (edited by David Lodge), Longman, New York, 1995, s.211-227
  • • ISER, Wolfgang, The Act of Reading, A Theory of Aesthetic Response, The Johns Hopkins University Press, London, fourth printing, 1987
  • • İPŞİROĞLU, Zehra, Tiyatroda Devrim, Çağdaş Yay., İstanbul, İkinci Bası, Şubat 1995
  • • İPŞİROĞLU, Zehra, Tiyatroda Düşünsellik, Mitos Boyut Yay., İstanbul, Ekim 1995
  • • JAMESON, Fredric, Brecht ve Yöntem, (çev.Yurdanur Salman), Yapı Kredi Yay., İstanbul, Haziran 1998
  • • KESTING, Marianne, Brecht, (çev.Veysel Atayman/Zeynep Özkan), Alan Yay., İstanbul, Haziran 1985
  • • KESTING, Marianne, Tarihte ve Çağımızda Epik Tiyatro, (çev.Yılmaz Onay), Adam Yay., İstanbul, Nisan 1985
  • • KURAN, Nedret, “Alımlama Estetiği ve Hans Robert Jauss”, Eleştiri ve Eleştiri Kuramı Üstüne Söylemler, (Yay.Haz. Mehmet Rifat), Düzlem Yay., İstanbul, Ocak 1996, s.29-39
  • • ŞENER, Sevda, Çağdaş Türk Tiyatrosunda Ahlâk Ekonomi Kültür Sorunları, Ankara Ünv.Basımevi, Ankara 1971
  • • YÜKSEL,Ayşegül, Haldun Taner Tiyatrosu, Bilgi Yay., İstanbul, Temmuz 1986
  • • TANER, Haldun, Bütün Oyunları/1 Keşanlı Ali Destanı, Bilgi Yay., İstanbul, Eylül 1984
  • • TANER, Haldun, Bütün Oyunları/6 Gözlerimi Kaparım Vazifemi Yaparım, Bilgi Yay., İstanbul, Mayıs 1992
  • • TANER, Haldun, Bütün Oyunları/9 Ayışığında Şamata , Bilgi Yay., İstanbul, Ekim 1996
  • • ANAMUR, Hasan, “Keşanlı Ali Destanı Üzerine Bir İnceleme”, Tiyatro Anadolu Dergisi, Güz 1989, Eskişehir Anadolu Üniversitesi Yay., s. 92-106
  • • De MARINIS, Marco, “Dramaturgy of the Spectator, (çev.Paul Dwyer), The Drama Review, Volume 31, no:2, T114, June 1987, s. 100-114
  • • ISER, Wolfgang, “Metinlerin Çağrısal Yapısı”, (çev.Şara Sayın), Bağlamİ.Ü.Yb. Diller Yüksek Okulu Almanca Böl. Dergisi, Hüsütabiat Matbaası, İstanbul, 1979, s.139-162
  • • İPŞİROĞLU, Zehra, “Haldun Taner’in “Ayışığında Çalışkur” Öyküsünde Okuyucu-Yapıt-Yazar Diyaloğu”, Adam Öykü, Adam Yay. sayı:22, MayısHaziran 1999
  • • RİFAT, Sema, “Metni Kim Oluşturur? Yazar mı? Okur mu?”, Kuram 3, Kur Yay., İstanbul, 1993, s.17-18
  • • RİFAT, Sema, “Metnin İçindeki Okur”, Kuram 5, Kur Yay., İstanbul, 1994 , s.23-24
  • • SAYIN, Şara, “Yazınbilim ve Alımlama Estetiği (Rezeptiınsaesthetik)”, Bağlam- İ.Ü.Yb. Diller Yüksek Okulu Almanca Böl. Dergisi, Hüsütabiat Matbaası, İstanbul, 1979, s.103-118