İSLAM KÜLTÜRÜNÜN MEHCER EDEBİYATI ÜZERİNDE ETKİSİ

Mehcer edebiyatçıları İslam Dini’nin özüne saygı ve sevgi içerisinde yaklaşmışlardır. Kur’ân-ı Kerîm’e ve Hz. Muhammmed’e duydukları hayranlığı pek çok vesileyle ifade etmişlerdir. Ayrıca İslam Büyüklerinin ve mutasavvıflarının etkileri bazı Mehcer edebiyatçılarının eserlerinde bariz bir şekilde kendini göstermektedir. Mehcer edebiyatçıları İslam Dini’nin özü ile batıl inançları birbirinden ayırt etmişler, bu noktada Hristiyan topluluklarını tenkit ettikleri gibi Müslüman topluluklarını da tenkit etmişlerdir.

___

  • Cibrân Halîl Cibrân, el-Bedâi ̒ ve’t- Tarâif, s.109,Beyrût 2006.
  • Emîn er-Reyhânî, er-Reyhâniyyât, c.I-II, Beyrût 1956.
  • Emîn er-Reyḥânî, Kitâbu’l-Hâlid , çev. Es ̒ âd Razzûḳ, s.54-55, Beyrût, 1986
  • Günday, Hüseyin, “Cibrân Ḫalîl Cibrân ve Çağdaş Arap Edebiyatındaki Yeri”, (yayımlanmamış doktora tezi), Uludağ Üniversitesi, Bursa 2002.
  • Sâbir ‘Abduddâim, Edebu’l-Mehcer, Ḳahire 1993.
  • Şahin, Şener, Emin er-Reyhânî ve Arap Edebiyatındaki Yeri (Yayımlanmamış Doktora Tezi), s. 248, Uludağ Üniversitesi, Bursa,2004.
  • Muhammed Şefik Şeyyâ, Felsefetu Mîhâîl Nu‘ayme, Beyrût 1983
  • Rebî‘a Bedî‘, el-Fikru’d-dînî fi’l-edebi’l-Mehcerî
  • Yazıcı,Hüseyin Göç Edebiyatı, s.177, İstanbul, 2002.