GRAFİK VE ENDÜSTRİYEL TASARIM YARIŞMALARININ TASARIM EĞİTİMİ SÜRECİNE ETKİLERİ VE GOOD 50X70 2008 ÖRNEĞİ

Tasarım yarışmaları,grafik tasarım, endüstriyel tasarım, moda tasarımı, mühendislik, mimari ve kentsel tasarım gibi tasarım alanlarında saptanan/oluşturulan bir problemin, amatör, uzman ya da profesyonel kişi ya da gruplarca o problem içeriğine uygun çözümler bulunması amacıyla/beklentisiyle gerçekleştirilen etkinliktir. Resmi/özel girişimci kuruluşların tasarım yarışmalarını düzenlemelerinin bir takım genel ve özel amaçları vardır. Genel amaç, girişimci kuruluşlar tarafından gereksinim duyulan yaratıcı düşüncenin bulunması ve kullanılmasıdır. Bu makaleye konu olan tasarım yarışması proje uygulaması, 2007 – 2008 eğitim/öğretim yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü birinci ve ikinci öğretim 2, 3 ve 4. sınıf öğrencilerinden, gönüllü olarak bu yarışmaya katılmak isteyenler arasında herhangi bir ayrım yapılmadan proje yöneticisi tarafından gerçekleştirildi. Uluslararası Good 50x70 2008 Sosyal İletişim Projesi’ne bir proje kapsamında katılım sağlanarak, tasarım yarışmalarının, öğrencilerin yaratıcılık düzeyi ve tasarım eğitimi süreçlerine etkilerinin nasıl olabileceği araştırıldı.

___

  • Atalayer, Günay. “Bilgisayar Destekli Tasarım veTasarımcının Önemi”, Hacettepe Üniver- sitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, Ankara, 1997 S. 16, 36-43.
  • Bayazıt, Nigan. Endüstriyel Tasarımcılar için Tasarlama Kuramları ve Metotları, (s.13), Birsen Basın Yayın Dağıtım Tic. Ve San. Ltd. Şti., İstanbul, 2004.
  • Becer, Emre. İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitabevi, Ankara, 1997.
  • Biesele, Igildo G.. Graphic Design Education, Hasting House Publisher Inc., New York, 1981, 5-8.
  • Bilge, İlhan. “Yarışmayı kazanan kim ?”, Grafik Tasarım Dergisi, S.12, İstanbul, 2007, 24- 29.
  • De Mozota, Brigitte Borja. Tasarım Yönetimi (Çev. Sibel Kaçamak), (2.Basım), MediaCat Kitapları, İstanbul, 2006.
  • Ergüven, Ardan. “Sosyal iletişime yardım eden proje: Good50x70, Grafik Tasarım Dergisi, S. 13, İstanbul, 2007, 8-18.
  • Seylan, Ali. Temel Tasarım, M-Kitap, Dağdelen Basın Yayın Ltd. Şti., Baran Ofset, Ankara, 2005.
  • Uzuner, Oya. “Sanat Eğitiminde yarış- maların Önemi ve Muammer Çakı Seramik Yarışması”, Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Süreli Sanat ve Kültür Dergisi, S. 16, Ankara, 2005, 7-11.
  • Atalayer, a.g.e., s. 43.
  • Yrd. Doç Dr., Atatürk Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Geleneksel Türk El Sanatlarý Bölümü Öðretim Üyesi (eposta:
  • bsezer@atauni.edu.tr)