DE CHİRİCO: MEKÂNIN METAFİZİK BELLEĞİ

Bu makalenin içeriğini, ünlü İtalyan ressam Giorgio de Chirico’nun 1911 ile 1920’ler arası çalışmalarını kapsayan metafizik resimlerindeki mekân kurgusu ve onun bu çalışmalarına zemin hazırlayan birkaç dönem ve akımın mekân anlayışına genel bir bakış oluşturmaktadır. De Chirico’nun üslubunu biçimsel açıdan etkileyen geleneksel mekân kurgusu ve bu kurgunun sanatçının yapıtlarındaki içerikle ilintileri makalede açıklanmaya çalışılmıştır. Onun oneirik sürrealizmin içeriğindeki düşünceye yaklaşım tarzı yazıdaki en önemli noktalardan biri olarak görülebilir. Ayrıca makalede, de Chirico ve diğer oneirik sanatçıların mekânı ve perspektifsel yanılsamayı neden ve nasıl kullandıkları sorusuna cevap aranmaktadır
Anahtar Kelimeler:

Resim, De Chirico, Metafizik, Mekân

___

  • BALDACCI,P.-JENNING, J., De Chirico: The New Metaphysical Period, New York, 1997.
  • DALDABAN, H, Gerçeküstü Resmin Oluşumunun Nesnenin Dönüşümüne Bağlı Olarak İrdelenmesi, YL Tezi, İstanbul, 1992.
  • De CHIRICO ,G.-CROSLAND, M, Memories of Giorgio de Chirico, Lonrda,1994.
  • De CHIRICO, G.-CALVESI, M., De Chirico: The New Metaphysics, Londra,1997.
  • HOLZHEY, Magdalena, De Chirico, , Köln, 2005.
  • KESER, Nimet, Sanat Sözlüğü, Ütopya Yayınevi, Ankara, 2005.
  • SCHMIED, Wieland, Giorgio De Chirico: Endless Journey, Londra, 2002.