Günümüzde Tipografinin Sergilenmesi

Sergi; müzeler, galeriler, fuarlar, stantlar, mağaza vitrinleri gibi gösterimin olduğu alanlarda, ürün, hizmet ya da eserin geçici ya da kalıcı süreyle sunumu ve sergilenmesidir. Sergileme tasarımı; görsel iletişim tasarım, iç mimari, endüstriyel tasarım, mimari, multimedya tasarımı gibi alanların disiplinlerarası tasarım anlayışının bir bütünü olarak görülmektedir. Birçok farklı tasarım alanının bir araya gelmesi ile oluşan sergileme tasarımında görsel iletişim tasarımının önemli bir alt başlığı olan “tipografi” ve “tipografinin sergilenmesi” bu makalenin konusudur. Tipografi ve tipografinin sergilenmesi konularını daha da özelleştirmek gerekirse günümüzde ticari ve sanatsal sergileme tasarımlarında tipografinin ana unsur olarak kullanılmasının görsel iletişim tasarımı alanına ve görsel tasarımcılara olan etkisi incelenmiştir.

EXHIBITION OF TYPOGRAPHY NOWADAYS

he exhibition is the presentation and display of products, services or works temporarily or permanently in areas where there are no display such as museums, galleries, fairs, stands, shop windows. Exhibition design is seen as a whole of interdisciplinary design understanding of fields such as visual communication design, interior design, industrial design, architecture, and multimedia design. The subject of this article is “typography” and “exhibition of typography”, which is an important sub-title of visual communication design in the exhibition design, which is formed by combining many different design areas. To further customize the issues of typography and typography display, the effect of using typography as the main element in commercial and artistic exhibition designs has been examined in the field of visual communication design and visual designers.

___

Ambrose, G., Harris, P. (2009). The Fundamentals of Graphic Design. İsviçre: AVA Publishing. 134.

Ambrose, G. ve Harris, P. (2014). Grafik Tasarımda Tipografi. İstanbul: Literatür Yayınları. 12

Cullen, K. (2012). Design Element Typography Fundamentals. Singapur: Rockport Publishing. 12.

Demir, Ç. (2015). “Günümüzde Sergileme Tasarımı ve Temalı Mekanlar”. Sanat ve Estetikte Asal Değerler Mekan Zaman, Ankara Üniversitesi Yayınları No:475. (s.81-90), Ankara.

Hughes, P. (2015). Exhibition Design: An Introduction (Vol. Second edition). London: Laurence King Publishing. 104.

Locker, P. (2011). Exhibition Design. Singapur: AVA Publishing. 10-11.

Shaoqiang, W. (2016). Exhibition Art - Graphics and Space Design. Barcelona: Sandu Publishing Co. 240.

https://www.pentagram.com/work/closed-worlds/story adresinden 20.01.2020 tarihinde alınmıştır.

https://www.denniselbers.nl/filter/MOTI/Design-It-Yourself adresinden 20.01.2020 tarihinde alınmıştır.

Görsel 1 ve 2. https://www.pentagram.com/work/closed-worlds/story adresinden 20.01.2020 tarihinde alınmıştır.

Görsel 3. https://www.designboom.com/architecture/coordination-asia-the-nike-studiobeijing-interiors-09-01-2015/gallery/image/coordination-asia-the-nike-studio-beijingholiday-15-collection-interiors-designboom-3 adresinden 20.01.2020 tarihinde alınmıştır.

Görsel 4. https://www.designspiration.com/save/313375209719/ adresinden 20.01.2020 tarihinde alınmıştır.

Görsel 5. https://www.dezeen.com/2010/07/05/pop-up-store-for-stella-mccartney-bygiles- adresinden 20.01.2020 tarihinde alınmıştır.

Görsel 6 ve 7. https://casadecor.es/decoracion/espacios/espacio-citroen-ds3/ adresinden 20.01.2020 tarihinde alınmıştır.

Görsel 8. https://www.pentagram.com/work/dazzle/story adresinden 20.01.2020 tarihinde alınmıştır.

Görsel 9. https://www.artnews.com/art-news/market/barbara-kruger-david-zwirnergallery-1202668686/ adresinden 20.01.2020 tarihinde alınmıştır.

Görsel 10. https://www.we-heart.com/2014/08/04/barbara-kruger-at-modern-art-oxford/ adresinden 20.01.2020 tarihinde alınmıştır.

Görsel 11 ve 12. https://www.denniselbers.nl/filter/MOTI/Design-It-Yourself adresinden 20.01.2020 tarihinde alınmıştır.