Grafik Tasarım Alanında Postmodern Dönemle Değişen Tasarımda İçerik Yaklaşımı

Her tasarım ürünü, insana özgü olarak bir bilinç dâhilinde ortaya konulur. Günümüzde bir tasarımı değerlendirirken, onu içeriğine ve biçimsel yapısına bakarak nitelendiririz. İçerik bir tasarımın kendi içerisinde bir araya getirdiği öğeleri, tasarımın içerisinde yer alan mesajı ve tüm tasarım sürecini kapsayan, tasarımı diğer insan yapımı şeylerden ayıran belirleyici unsurlardan biridir. Tasarımcılar, Postmodern dönemle birlikte tasarımcılar tasarımların içeriği hakkında daha çok düşünmeye başlamış, günümüze kadar devam eden bu dönemde tasarımcı, tasarımlarında biçimi ya da işlevi üzerinde değil aynı zamanda içerik ilişkisi üzerinde de durmuş, içeriğin inşa edilebilir yapısını keşfetmiştir. Bu çalışmada Postmodern dönemde yaşanan önemli noktalar tasarımcı üzerinden ele alınarak içerik inşası ile ilişkilendirilerek incelenmiştir.

___

  • Antmen, A. (2008). Sanatçılardan Yazılar ve Açıklamalarla 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • Ashwin, C. (1984, Autumn). “Drawing, Design and Semiotics”. Design Issues, 01 (2). Web:http://www.jstor.org/stable/1511498, Erişim tarihi: 13.11.2018.
  • Burdick, A. (1993). What has writing got to do with design?. Eye Magazine, 9 (3). Web: http://www.eyemagazine.com/opinion/article/what-has-writing-got-to-do-with-design, Erişim tarihi: 15.01.2019
  • Busch, O. (2015). Tasarlanacak Ne Kaldı? Sosyal Tasarım Üzerine Acil Sorular. İstanbul: Puna Yayın.
  • Çeken, B. ve Şenoymak Ersan, M. (2016). Kişiye Özel Organizasyonlarda Grafik Tasarimin Yeri. idil, 5 (21), s.461-475
  • Cracknell, A. (2013). Gerçek Mad Men Madison Bulvarı’nın Altın Çağının Olağanüstü Öyküsü. İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Dervişcemaloğlu, B. (2008). Göstergebilimin Tanımı ve Dalları. Web: http://www.ege- edebiyat.org/docs/493.pdf, Erişim tarihi: 22.12.2018.
  • Eco, U. (1992). Açık Yapıt. (çev. Y. Şahan). İstanbul Kabalcı Yayınevi
  • Erkman-Akerson, F. (2005). Göstergebilime Giriş. İstanbul: Multilingual Yayınları.
  • Hesket, J. (2002). Tasarım. Ankara: Dost Kitapevi Yayınları.
  • Margolin, V. (2012). Grafik Tasarım Eğitimi ve Toplumsal Değişimin Getirdiği Zorluklar. GMK Yazılar, Sayı 123, 1-2.
  • Mazlum, H. (2017). “Modernizm Sürecinde Yeni Tipografi’nin Doğuşu ve Jan Tschichold.” Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 18, Sayı 1, 226- 247.
  • McLuhan, M. ve Powers, B. R. (2001). Global Köy. (çev.B. Ö. Düzgören). İstanbul: Scala Yayıncılık.
  • Papanek, V. (1973). Design for the Real World, Human Ecology and Social Change. New York: Bantam Books.
  • Rock, M. (2009). Fuck Content. Web: https://2x4.org/deas/2/fuck-content/, Erişim tarihi: 01.02.2019.
  • Twemlow, A. (2011). Grafik Tasarım Ne İçindir? İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayınları. Weil, A. (2015). Grafik Tasarım. (çev. O. Türkay). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Yılmaz, M. (2013). Modernden Postmoderne Sanat. Ankara: Ütopya Yayınevi.