Görsel Sanatlarda Otobiyografik Anlatımlar
Otoportre, sanatın deien deerleriyle çeitli anlam ve biçimlerde plastik sanatlaralanında karımıza çıkmıtır. Özellikle günümüz sanatında imgesel öykülerinbetimlenmesinin ötesine geçerek “kiiselletirilmi”, sanatçının kendi mitini yarattıı vedünyasını efsaneletirdii, öznel anlatım ve dıavuruma dayanan yeni bir anlatıyadönümütür
-
We are faced by selfportrait in fine arts within a variety of meaning and shape herewithvariable and changing values of the arts. Especially, in current art, selfportrait has beenturned into a new shape of narration based a subjective statement (narration) and anexpression by the artist who created his own myth and made legendary his own worldway beyond description of imaginary stories in a very personalized way
___
- Arat, Necla, Ernst Cassirer ve S.K. Langer’da Sembolik Form Olarak Sanat, Edebiyat Fakültesi Basımevi, stanbul, 1997.
- Batur, Enis, Bakalaımlar I-X, Yapı Kredi Yayınları, stanbul, 2000.
- Goody, Jack, Çiçeklerin Kültürü, Ayrıntı Yayınları, çev. Mehmet Beikçi, stanbul, 2010.
- Jung, Carl Gustav, Dört Arketip, Metis Yayınları, çev. Zehra Aksu Yılmazer, stanbul, 2005.
- Jung, Carl Gustav, nsan ve Sembolleri, Okuyan Us Yayınevi, çev. Ali Nahit Babaolu, stanbul, 2009.
- Kettenmann, Andrea, Kahlo, Taschen, Köln, 2002.
- Krauss, Rosalind, Cindy Sherman, Rizzoli International Publications, New York, 1993.
- Kristeva, Julia, Desire in Language, A Semiotic Approach to Literature and Art, Columbia University Press New York, 1980.
- Lowe, Sarah M., The Diary of Frida Kahlo, An Intimate Self-Portrait, Bloomsbury Publishing London, 1995.
- Randall, William L., Bizi ‘Biz’ Yapan Hikâyeler, Kendimizi Yaratma Üzerine Bir Deneme, Ayrıntı Yayınları, çev. en Süer Kaya, stanbul, 1999.
- Rush Michael, DANNAT Adrian, The Smiths, Palm Beach Institute of Contemporary Art, New York, 2002.
- Shiner, Larry, Sanatın cadı, Bir Kültür Tarihi, Ayrıntı Yayınları, çev. smail Türkmen, stanbul, 2010.
- Wright, Elizabeth, Lacan ve Postfeminizm, Everest Yayınları, çev. Ebru Kılıç, stanbul, 2002.