FRÉDÉRIC FRANÇOIS CHOPIN’ İN OP.40 NO.1 “MILITAIRE” POLONEZİNİN BİÇİMSEL ANALİZİ

Bu araştırmada Frédéric François Chopin’in Op.40 no.1 “Militaire” başlıklı La Majör Polonezinin biçimsel analizi yapılmıştır. Araştırmada konuyla ilgili literatür incelenmiş, F. F. Chopin’in hayatı, piyano çalma ve besteleme stiline ilişkin bilgilere yer verilmiştir. Ayrıca söz konusu Polonezin anlatım ve müzikalite bakımından çeşitli özelliklerine de değinilmiştir. Araştırmada betimsel model kullanılmıştır. Araştırmada konu olarak ele alınan Polonezin biçimsel analizine ilişkin bulgulara göre eserin, ABA olarak üç bölüme ayrıldığı, birinci bölümün (A) aba, ikinci bölümün (B) cdc, üçüncü bölümün ise (A) aba şeklinde cümlelere ayrıldığı tespit edilmiştir. Ayrıca söz konusu eserin birinci bölümünün 24, ikinci bölümünün 40, üçüncü bölümünün ise 24 ölçüden oluştuğu görülmüş, birinci bölümdeki (A) aba, ikinci bölümdeki (B) c ve üçüncü bölümdeki (A) aba cümlelerinin sekiz ölçülük periyodlardan oluştuğu, bu periyodların da kendi içlerinde öncül ve ardcıl cümlelerle dörder ölçü şeklinde ikiye bölündüğü, ikinci bölümde (B) yer alan d periyodunun ise tekrarsız olarak sekiz ölçü halinde yer aldığı sonuçlarına ulaşılmıştır.

FORMAL ANALYSIS OF FRÉDÉRIC FRANÇOIS CHOPIN’S POLONAISE “MILITAIRE” IN OP.40 NO.1

In this study, a formal analysis of Frédéric François Chopin’s, Polonaise in A Major, Op.40 no.1 was performed. To that end, it reviews the relevant literature and presents information on F. F. Chopin’s life, piano playing and composing style. It furthers analyzes various features of this Polonaise related to expression and musicality. The research utilized a descriptive model. The findings from the formal analysis of the Polonaise show that this work follows a scheme with three sections as ABA: the first section (A) includes phrases in aba form; the second section (B) includes phrases in cdc form and the third one (A) includes phrases in aba form. This study further concludes that the first section breaks into 24 measures; the second section breaks into 40 and the third one breaks into 24 measures. It lastly reveals that the phrases in aba form in the first section (A), those in c form in the second section (B) and in aba form in the third section (A) consist of eight-measure periods; these periods themselves are divided into two as four measures with antecedent and consecutive phrases, and the period d in the second section (B) is in eight measures without repetition.

___

Bauer, H.R. (1996). A Technical, Musical, and Historical Analysis of Frederic Chopin’s Etudes, Op.10. Undergraduate Honors Thesis. Indiana: Butler University USA.

Cangal, N. (2004). Müzik Formları. Ankara: Arkadaş Yayınları.

Çavuş, T. (2021). “Frederic Chopin'in Müzikal Düşüncesi ve Op. 44 Polonezinin İncelenmesi”. TURAN-SAM Uluslararası Bilimsel Hakemli Mevsimlik Dergi. S.50. 390-396.