Sivas Kültür Merkezi Çok Amaçlı Salonu Akustik Tasarımı
Bu çalışma kapsamında, Sivas Kültür Merkezi Çok Amaçlı
Salonu* için; konferans işlevi, konser işlevi, opera/tiyatro işlevini
barındıran farklı işlevlere yönelik akustik koşulların, aynı hacim içerisinde
sağlanması amacı ile geliştirilen akustik tasarımların analiz ve
değerlendirilmeleri yapılmıştır. Sivas Kültür Merkezi Çok Amaçlı Salonun, hacim
akustiğine yönelik olarak yapılan analizleri ışığında; ülkemizde yürürlükte
olan yönetmeliklerin, uluslararası standartların ve literatürün önerdiği,
akustik konfor koşullarının sağlanmasına ilişkin öneriler getirilmiştir.
Geliştirilen bu öneriler sonucunda; Sivas Kültür Merkezi Çok Amaçlı Salonu’nda;
3 farklı kullanım senaryosuna (konferans / konser / opera-tiyatro işlevlerine)
yönelik ulusal/uluslararası mevzuatlarda önerilen akustik koşullar
sağlanmıştır.
Acoustic Design of Sivas Cultural Center Multipurpose Hall
Within the scope of this work, the analysis and
evaluation of the acoustic designs which are developed to be provided within
the same volume regarding the acoustic conditions intended for different functions
including the conference function, the concert function and the opera/theatre
function was carried out for the Sivas Cultural Center Multipurpose Hall*. In
the light of the analyses, proposals concerning the meeting the requirements of
acoustic comfort recommended by the regulations in effect in our country,
international standarts and the literature have been submitted. As a result of
these proposals that are developed for Sivas Cultural Center Multipurpose
Hall, acoustic conditions which are recommended
by national / international legislations are fulfilled for 3 different
utilization scenarios (conference / concert / opera – theatre functions).
___
- 1. Odeon A/S, “Room Acoustics Modelling Software, V 10.02 Combined”, Denmark, (2009).
- 2. Demirel, F., “Mimari Akustik Yayınlanmamış Ders Notları”, Gazi Üniversitesi Mimarlık Fakültesi, Ankara (2016).
- 3. Mehta, M., Johnson, J., Rocafort, J., “Architectural Acoustics Principles and Design”, Prentice Hall, Inc., Upper Saddle River, USA, (1999).
- 4. EN 60268-16: 2012-01, “Sound System Equipment – Part 16: Objective Rating Of Speech IntelligibilityBy Speech Transmission Index”.
- 5. Thiele, R., “Die Richtungsverteilung und Zeitfolge der Schallrückwürfe inRäumen – Directional distribution and time sequence of sound reflections in rooms”, Acustica, 1: 31-32, (1956).
- 6. EN ISO 3382-1: 2009; “Acoustics - Measurement of Room Acoustic Parameters-Part 1: Performance Spaces”.
- 7. İLİSULU, G., (Tez yürütücüsü: Prof. Dr. Füsun Demirel), “Tiyatro Salonlarının Akustik Açıdan Değerlendirilmesi Ve Bir Örnek Çalışma: İstanbul Büyükşehir Belediyesi Beyoğlu Sahnesi” Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara, (2010).
- 8. DOĞAN M., (Tez yürütücüsü: Prof. Dr. Füsun Demirel), “Televizyon Stüdyolarında Mimari Akustik Tasarım Kriterleri ve Bir Örnek Çalışma: Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Binası Televizyon Stüdyosu” Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara (2012).
- 9. Türkmen, R., (Tez yürütücüsü: Prof. Dr. Füsun Demirel),“Oditoryumlarda Akustik Performansın İyileştirilmesine Yönelik Tasarım Parametrelerinin Geliştirilmesi ve Bir Örneklem” Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara (2013).