3B CNC Torna Simülasyon Yazılımları için Poligon Tabanlı Nesne Modelleme

Bilgisayarlı grafik sistemlerindeki hızlı gelişmeler imalat sistemlerinin hedeflenen bazı fonksiyonlarını sanal ortamda gözlemlemeye izin vermektedir. Talaş kaldırma operasyonlarının sanal ortamda benzetimi çok yoğun hesaplamalar ve grafik gereksinimine sebep olduğundan dolayı hedeflenen işlevler ele alınır. Bu çalışmada, CNC torna tezgahlarının 3B (üç boyutlu) simülasyon yazılımları için nesne modelleme ve etkileşim algoritması geliştirilmiştir. İş parçasının ve kesici takımın modellenmesinde 2B (iki boyutlu) poligon tabanlı model oluşturma yöntemi uygulanmıştır. 2B iş parçası nesne modeli döndürülerek süpürme işlemine tabi tutularak 3B görüntüsü elde edilebilmektedir. Aynı işlem 2B kesici takım geometrisine de uygulanmakta, ancak süpürme tekniği doğrusal olarak uygulanmaktadır. İş parçası ve kesici takımın birbirleri ile olan etkileşimi için yeni bir 2B poligon kırpma tekniği geliştirilmiştir. Geliştirilen yöntem sanal doğrulama sisteminde kullanılarak işlevselliği denetlenmiştir.

Object Modeling Based Polygon For 3D CNC Lathe Simulation Softwares

Rapid developments in computer graphics system allows virtual observing the aimed functions of manufacturing system. Because the virtual simulation of chip removal process needs high calculation and graphics, the aimed fundamental processes are handled. In this study, object modelling and interaction algorithm are developed for 3D (3 Dimensional) simulation softwares of CNC lathes. 2D (2 Dimensional) polygon based modelling is used in modelling workpiece and cutting tools. While 2D workpiece model is being subjected to sweep by being rotated, the geometry of 2D cutting tool is sweept linearly, and 3D images are obtained. A 2D polygon clipping technique has been developed for the interaction between workpiece and cutting tool. The functionality has been checked by using the developed system in the virtual verification system