İmam Hatip Liselerinde Dinsel Geleneklerin Öğretimi: Tespitler Ve Teklifler

Orta öğretim kurumlarında dinsel geleneklerin öğretilmesiyle ilgili son yıllarda yapılan bazı çalışmalar, öğrencilerin diğer dinleri öğrenme konusunda önemli ölçüde istekli olduklarını göstermektedir. Ancak aynı çalışmalardan elde edilen diğer bir sonuç, hem İmam Hatip Lisesi hem de diğer orta öğretim öğrencilerinin söz konusu dinler hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıkları ve sahip oldukları bilgileri de çoğunlukla örgün eğitim kurumlarından ziyade dış kaynaklardan elde ettikleridir.Bu makalede söz konusu anket çalışmalarının sonuçlarından hareketle, İmam Hatip Liselerinde okutulan ve “çoğulcu” perspektifle yazıldığı söylenen “Karşılaştırmalı Dinler Tarihi” dersiyle ilgili sorunlara değinilecek ardından bunlarla ilgili çözüm önerileri sunulmaya çalışılacaktır. Bu bağlamda, İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin büyük bir çoğunluğu İslam dışındaki dinlerin öğretilmesine olumlu yaklaşmalarına rağmen, neden bu dinler konusunda yeterli bilgiye sahip değildirler ve bu hususta neler yapılabilir? Adı geçen okullarda okutulan “Karşılaştırmalı Dinler Tarihi” dersiyle ilgili problemler nelerdir? Söz konusu problemlerin çözümü için hem teorik hem de pratik düzeyde neler önerilebilir? Makalede temelde bu soruların cevabı aranacaktır.

Teaching of Religions in İmam‐Hatip Schools: Findings and Suggestions

Some researches which have been done on the teaching of religious traditionsin high schools have demonstrated that students are very eager andkeen on learning other religions. However these studies put forward twoother conclusions: The first one is that students of Imam‐Hatip and otherschools have not got enough information of non‐Islamic religions. And theirinformation of other religions have been obtained not from schools but othersources.In this article, taking off from the conclusions of the statistical studies whichwere carried out concerning teaching other religions, first of all it is dealtwith the problems concerning the course called “Comparative History of Religions”which argued that it was prepared in the light of pluralistic worldview.Secondly it is set forth some suggestions concerning those problems. Bydoing this it is also tried to answer the following questions: Why students ofImam Hatip Schools do not have enough information about other religionsalthough most of them are eager to have information about other religions?What are the main problems concerning the course “Comparative History ofReligions” which is given in Imam‐Hatip Schools? What kind of solutions canbe suggested concerning Comparative History of Religion course both theoreticallyanf practically?
Keywords:

-,