Tüketim Kültürü ve Sanat Eğitimi: Postmodern(ist) Sanat Eğitiminde Gelenekçi Dirençler İle Gelecekçi Stratejilerin Kültürel Bileşkeleri

Kültürel politikaların küreselleşmesi ile yeni kültürel alanlar ve tanımlar gelişmeye başlamıştır. Kültüre atfen yapılan pedagojik tartışmaların büyük ölçüde sanat eğitimine temas etmesi kaçınılmazdır. Bir kültürel çalışma ne kadar diğer alanlar ile organik ilişki kurmak durumunda ise sanat eğitiminin de kültürel alanların koşullarını kendi koşulları ile paydaş kılan bir dinamikten beslenmesi düşünülebilir. Kültür ve sanatın tüketim kültürünü eksen kabul ederek sanat eğitimine yönlendirebileceği birçok içerikten bahsetmek olasıdır. Kültürün geleneksel, güncel ve gelecekçi değerlendirmeler ile ilintisinde tüketim deneyimleri, tüketim estetiği, tüketimin görsel-sosyal içerikleri, sanatın tüketimsel kavramları ve postmodern bireyin tüketim motivasyonları birer konu başlığı olmaktadır. Bu yüzden tüketim kültürü ile sanat eğitiminin ilişkisinin postmodern sanat eğitimine ait bir içerik olduğunu ve stratejik gerekçeleri açısından geleceğin sanat eğitiminde önemli bir kapsam oluşturacağını görmek gerekmektedir.

Consumption Culture and Art Education: Cultural Compounds of Traditional Resistances and Futuristic Strategies in Postmodern(ist) Art Education

Consumption Culture and Art Education: Cultural Compounds of Traditional Resistances and Futuristic Strategies In Postmodern(ist) Art Education New cultural fields and definitions have begun to develop through the globalization of cultural policies. It is inevitable that pedagogical debates in reference to the culture contact with art education in a great level. While a cultural study is to have a connection with other fields, art education is thought to be fed by a dynamic forming a common ground between conditions of cultural fields and those of itself. It is likely to express plenty of contents to be referred to art education by regarding culture of consumption of culture and art as an axis. These contents consist of the following titles such as traditional, actual and futuristic assessments of culture, experience of consumption, aesthetic of consumption, contents of visual and social consumption, concepts of consumption in art and consumption motivations of postmodern individual. Therefore, it is required to consider that connection between consumption culture and art education is a content belonging to postmodern art education and will become a notable scope in prospective art education in view of strategic facts

___

  • Aage, T. & Belussi, F. (2008). From Fashion to Design: Creative Networks in Industrial Districts. Industry and Innovation, 15(5), 475-491.
  • Adorno; T. W. (2007) Kültür Endüstrisi, (Çev. N.Ülner-M.Tüzel-E.Gen), İletişim Yayınları, İstanbul- (Sunuş: J.M. Bernstein s.10-43).
  • Bertens, H. (1995). The Idea of the postmodern. London and New York: Routledge.
  • Edgar, A., Sedgwick, P. (2007). Kültürel kuramda anahtar kavramlar, (Çev.Mesut Karaşahan). İstanbul: Açılımkitap.
  • Efland, A. D. (1990). Art Education. New York-London: Columbia University Teacher Colloge Press.
  • Featherstone, M. (2005). Postmodernizm ve Tüketim Kültürü (Çev. Mehmet Küçük). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Fırat, A.F., Venkatesh, A. (1995). Liberatory postmodernism and the reenchantment of consumption. Journal of Consumer Research, 12, December, 239-267.
  • Giroux, H. A. (1997). Pedagogy and the politics of hope. Westview Press.
  • Giroux, H. A. (2000). The Practical politics of cultural studies. New York London: Routledge.
  • Habermas, J. (1994). Modernlik: Tamamlanmamış Bir Proje, (Haz. Necmi Zeka, Postmodernizm,. İstanbul: Kıyı Yayınları, 31-44.
  • Haug, W. F. (2007). Meta estetiğinin eleştirisi, (Çev.Metin Toprak), İstanbul: Felsefe Logos Yayınları.
  • Jansson, A. (2002) The mediazitation of consumption: Towards a analytical framework of image culture,. Journal of Consumer Culture, 2(1), 5-31.
  • Jenks, C. (1993). Culture. Routledge, London and New York.
  • Joubert, L. (2002) Science and art: new paradigms in education and vocational outcomes, prospects, V: XXXII, No:4, December, 459-469.
  • Kellner, D. (2002). Yeni teknolojiler/yeni okur-yazarlıklar: yeni binyılda eğitimin yeniden yapılandırılması (Çev.Ayşe Taşkent). Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(1),105-132.
  • McRobbie, A. (1994). Postmodernism and popular culture. London-New York: Routledge.
  • Nicosia, F. M. & Mayer, R. N. (1976). Toward a sociology of consumption. The Journal of Consumer Research, 3(2), 65-75.
  • Robins, K. (1999). İmaj (Görmenin Kültür ve Politikası), (Çev.Nurçay Türkoğlu). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Sandlin, J. A. (2005). Culture, consumption, and adult education: Refashioning consumer education for adults as a political site using a cultural studies framework. Adult Education Quarterly, 55(3), 165-181.
  • Sarup, M. (1998). Identity, culture and the postmodern world. Edinburg: Edinburg University Press.
  • Storey, J. (2000). Popüler Kültür Çalışmaları, (Çev. Koray Karaşahin). İstanbul: Babil Yayınları.
  • Styhre, A., Engberg, T. (2003) Spaces of consumption: From Margin to Centre. Ephemera, 3(2), 115-125.
  • Varış, F. (1996). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Alkım Kitapçılık Yayın.
  • Venkatesh, A. V. & Meamber, L. A. (2008). The Aesthetics of Consumption and the Consumer as an Aesthetic Subject, Consumption Markets & Culture, 11(1), 45-70.
  • Williams, R. (1993). Kültür (Çev.Suavi Aydın). Ankara: İmge Kitabevi.
  • İlk alındığı tarih: 2011-04-29
  • Kabul tarihi:2011-09-21