Yapısökümün Çifte Buyruğu: Kimlik/Farklılık ve 'Versus Krizi'

Bu makale, Derrida’nın “yapısöküm”ünü bir politik strateji olarak okumayı öneriyor. Bunu yaparken yapısökümün çağdaş kimlik ve tanınma mücadeleleri tartışmalarına müdahalesini ortaya çıkarmaya çalışıyor. 

___

  • Akşin, T. (1994), “Önsöz”, Göstergebilim ve Gramatoloji: Jacques Derrida ve Julia Kristeva Arasında Söyleşi, İstanbul, Afa.
  • Aschroft, B.&Griffits, G.&Tiffin, H. (2007), Post-colonial Studies: The Key Concepts, Routledge.
  • Best, S. &Kellner, D. (1998), Postmodern Teori: Eleştirel Soruşturmalar, çev. Mehmet Küçük, İstanbul, Ayrıntı.
  • Bewes, T. (2008), Şeyleşme: Geç Kapitalizmde Endişe, çev. Deniz Soysal, İstanbul: Metis.
  • Boyne, R. (2009), Foucault ve Derrida: Aklın Öteki Yüzü, çev. İsmail Yılmaz, Ankara, Bilgesu.
  • Caputo, J. D. (1997), Deconstruction in a Nutshell: A Conversation with Jacques Derrida, New York, Fordham University Press.
  • Derrida, J. (1987), Positions, translated by Alan Bass, London, The Athlone Press.
  • Derrida, J. (1994), Göstergebilim ve Gramatoloji: Jacques Derrida ve Julia Kristeva Arasında Söyleşi, çev. Tülin Akşin, İstanbul, Afa.
  • Derrida, J. (1998), “Yapıbozum ve Pragmatizm Üzerine Düşünceler”, Yapıbozum ve Pragmatizm, der. Chantal Mouffe, çev. Tuncay Birkan, İstanbul, Sarmal.
  • Derrida, J. (1999a), “Japon Bir Dosta Mektup”, çev. Medar Atıcı&Mehveş Omay, Toplumbilim, 10.
  • Derrida, J. (1999b), “Différance”, çev. Önay Sözer, Toplumbilim, 50.
  • Derrida, J. (1999c) “Yapıbozum, Etik, Politika, İnsan Hakları ve İstanbul Üzerine”, Söyleşiyi Yapan: Ferda Keskin, Cogito, 21.
  • Derrida, J. (2000), “Bir Önsöz İçin 52 Aforizma”, çev. Işık Ergüden, Cogito, 18.
  • Derrida, J. (vd.) (2004), Teoriden Sonra Hayat, çev. Ebru Kılıç, der. Michael Payne&John Schad, İstanbul, Agora.
  • Derrida, J. (2005), “Sınırlı Ekonomiden Genel Ekonomiye: Sakınımsız Bir Hegelcilik”, çev. Ragıp Ege, Geceyazısı, 7.
  • Derrida, J. (2006), Gün Doğmadan: Elisabeth Roudinesco ile Konuşma, çev. Kenan Sarıalioğlu, İstanbul, Dharma.
  • Dews, P. (2007), Logics of Disintegration: Post-structuralist Thought and the Claims of Critical Theory, Verso.
  • Direk, Z. (2004), “Derrida Düşüncesinin Fenomenolojideki Kaynakları”, Çağdaş Fransız Düşüncesi, der. Refik Güremen&Zeynep Direk, Ankara, Epos.
  • Direk, Z. (2005a), Başkalık Deneyimi, İstanbul, Yapı Kredi.
  • Direk, Z. (2005b) “Derrida’nın Ardından: Ölüm, Kültür ve Dil”, Toplum ve Bilim, 102.
  • Ege, R. (2005), “Jacques Derrida’nın Hegel’in ‘Aufhebung’ (Ortadan Kaldırma) Kavramını Soruşturması Üzerine”, Kaygı, 4.
  • Fraser, N. (1997), “From Redistribution to Recognition?”, Justice Interrupts: Critical Reflections on the ‘Post-socialist’ Condition, New York and London, Routledge.
  • Fraser, N. (2005), “Reframing Justice: In a Globalizing World”, New Left Review, 36, November-December.
  • Fraser, N. (2014), “Tanınmayı Yeniden Düşünmek”, Kimlik Politikaları: Tanınma, Özdeşlik ve Farklılık, ed.&çev. Fırat Mollaer, Ankara, Doğu Batı.
  • Fraser, Nancy&Axel Honneth (2003), Redistribution or Recognition? A Political-Philosophical Exchange, London, New York, Verso.
  • Fraser, N.&Nicholson, L. (1994), “Felsefesiz Toplumsal Eleştiri: Feminizm ve Postmodernizm Arasında Bir Karşılaşma”, Modernite Versus Postmodernite, der.&çev. Mehmet Küçük, Ankara, Vadi.
  • Gasché, R. (1997), The Tain of the Mirror: Derrida and the Philosophy of Reflection, Harvard University Press.
  • Guha, R. (2006), Dünya-Tarihinin Sınırında Tarih, çev. Erkal Ünal, İstanbul, Metis.
  • Hall, S., “Who Needs ‘Identity’?”, The Question of Cultural Identity, ed. Stuart Hall&Paul du Gay, Sage.
  • Hegel (1977), Phenomenology of Spirit, trans. A. V. Miller, Oxford University Press.
  • Hegel (2005), Seçme Yazılar, der.&çev. Nejat Bozkurt, İstanbul: Say.
  • Isin, E. (2013), “We, the Non-Europeans: Derrida with Said”, Bora Isyar and Agnes Czajka (eds.), Europe after Derrida, Edinburgh University Press.
  • Kronick, J. G. (2001), “Hegel After Derrida”, Criticism, 43.1.
  • Lacan, J. (1994), Fallus’un Anlamı, çev. Saffet Murat Tura, İstanbul, Afa.
  • Laclau, E.&Mouffe, C. (1992), Hegemonya ve Sosyalist Strateji, çev. Ahmet Kardam&Doğan Şahiner, İstanbul, Birikim.
  • Lucy, N. (2003), Postmodern Edebiyat Kuramı, çev. Aslıhan Aksoy, İstanbul, Ayrıntı.
  • Lucy, N. (2004), A Derrida Dictionary, Oxford, Blackwell.
  • Megill, A. (1998), Aşırılığın Peygamberleri, çev. Tuncay Birkan, Ankara, Bilim ve Sanat.
  • Mollaer, F. (2018), Kimlik, Tanınma Mücadelesi, Şarkiyatçılık, İstanbul, Metis. (Yayınlanacak).
  • Moran, B. (1994), Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, İstanbul, Cem.
  • Mortley, R. (2000), Fransız Düşünürleriyle Söyleşiler, çev. Baki Güçlü vd., Ankara, İmge.
  • Mouffe, C. (1994), “Radikal Demokrasi: Modern mi, Postmodern mi?”, Modernite Versus Postmodernite, der.&çev. Mehmet Küçük, Ankara, Vadi.
  • Mouffe, C. (2001), Demokratik Paradoks, çev. A. Cevdet Aşkın, Ankara, Epos.
  • Norris, C. (1988), Deconstruction: Theory and Practice, London and New York, Methuen.
  • Roney, P. (2005), “Sonlu Özgürlük, Sonlu Topluluk: Jean-Luc Nancy’nin Düşüncesine Bir Giriş”, Çağdaş Fransız Düşüncesi, der. Refik Güremen&Zeynep Direk, Ankara, Epos..
  • Said, E. (2004), Freud ve Avrupalı-Olmayan, çev. Erol Mutlu, İstanbul, Aram.
  • Spivak, G. (1997), “Translator’s Preface”, of Grammatology, The John Hopkins University Press.
  • Spivak, G. (2007), Köklerim Havada: Söyleşiler, çev. Osman Akınhay, İstanbul, Agora.
  • Türkyılmaz, Ç. (2008), “Hegel’de Gerçekleşme Kavramı”, Monokl-Cogito Uluslararası Hegel Kongresi.