ANADOLU'DA MÜSLÜMANLARA KARŞI İLK HAÇLI YAPILANMASI (BİZANS â€" SEYFÜDDEVLE el- HAMDNİ MÜCADELESİ)

İslâmiyet’in, Hıristiyanlığın aksine büyük bir süratle yayılması, Müslümanların Suriye, Filistin ve Anadolu'ya hâkim olmaya çalışması, Bizans İmparatorluğunu ciddi bir şekilde İmparatorluğu, hem İslâmiyet’in yayılışını durdurmak hem de engellemek için yoğun bir çaba içerisine girmiştir

ANADOLU'DA MÜSLÜMANLARA KARŞI İLK HAÇLI YAPILANMASI (BİZANS â€" SEYFÜDDEVLE el- HAMDNİ MÜCADELESİ)

___

Abdü’l-Câbir, S. M. (1981). eş-Şi’r fi rihâbi Seyfüddevle el-Hamdânî. Beyrut.

Aşûr, S. A. (1987). Tarihu’l-İslâm ve Hadaratîh. Kahire.

Avcı, C. (1997). İslam-Bizans ilişkileri (M. 610–847). Yayımlanmamış doktora tezi, Uludağ Üniversitesi, Bursa.

el-Belazurî (1932). Fütühu’l-Büldan (R.M. Rıdvan, Nşr.). Kahire.

el-Cümeylî, R. A. (1984). Dirâsâtu fi târihi’l-Abbâsiyye. Bağdat.

ed-Dineverî, S. (1982). Tarîhü’l-mavsıl. Irak. el- Hamevi, Y. (1986). Mu’cemü’l-büldân. Beyrut.

Honıgmann, E. (1970). Bizans devletinin doğu sınırı (F. Işıltan, Çev.). İstanbul.

Hammâş, H. (1994). Dirasât fi târîhi’l-İslâm.

İbnü'l-Esir (1966). el-Kâmil fi't-Tarih (J. Tornberg, Nşr.). Beyrut.

İbn Kesir (1995). el-Bidâye ve’n-Nihâye. (M. Keskin, Çev.). İstanbul.

İbn Hallikân (1948). Vefayâtü’l-A'yân. Kahire.

İbnü’l-Adîm (t.y.). Zübdetü’l-Haleb min târîhi Haleb,I (H. Mansûr, Nşr.). Beyrut.

el-IŞ, Y. (t.y.). Tarihî asri’l-hilâfeti’l-Abbasîyye. Beyrut.

Keyyâli, S. (1939). Seyfüddevle ve ‘asru’l-hamdâniyyîn. Halep.

Köymen, M. A. (1979). Büyük Selçuklu imparatorluğu tarihi.Ankara.

Kaegı, W. E. (2000). Bizans ve ilk İslam fetihleri (M. Özay,Çev.). İstanbul.

Lewis, B. (2002). Tarihte Araplar (H. D. Yıldız, Çev.). İstanbul.

Lapıdus, I. M. (2002). İslam toplumları tarihi (Hz. Muhammed’ten 19. Yüzyıla kadar). (Y. Aktay, Çev.). İstanbul.

Müneccimbaşı (t.y.). Cami’üd-Düvel veya sahaifü’l-ahbar fi vekayi’i’l-a’sar. Nuruosmaniye nüshası, I, (vr, 227a-235b).

Merçil, E. (1985). Müslüman-Türk devletleri Tarihi. İstanbul.

Merçil, E. ve Işıltan, F. (1966). “Seyfüddevle”. İA, X, İstanbul.

Merçil, E. ve Tuncel, M. (1991). “Anadolu”. DIA, III, İstanbul.

Merçil, E. ve Karaarslan, N. Ü. (1997). “Hamdânîler”. DİA, XV, İstanbul.

Merçil, E. ve Demirkent, I. (1996) “Haçlılar”. DIA, C. XIV, İstanbul.

Merçil, E. ve Taşağıl, A. (1998). “Hazarlar”. DIA, XVII, İstanbul.

Merçil, E. ve Houtsma, M. (1950).“Abdullah” mad., İA, I, İstanbul.

Merçil, E. ve Sobernheim, M. (1950). “Hamdânîler” , İA, V, İstanbul.

Merçil, E. ve Yazıcı, T. (1997). “Halep”, DIA, XV, İstanbul.

Mez, A. (2000). Onuncu yüzyılda İslâm medeniyeti (S. Şaban, Çev.).İstanbul.

En-Nuveyrî, Ş. A. (t.y.). Nihayetü’l-Arab fi fünunu’l-edeb. (Muhammed Fevzi el-‘Antil, Nşr.).

Nuhayli, D. (1979). Fethü’l-Fâtimiyyîn li’ş-Şâm. İskenderiye.

Ostrogorsky, G. (2006). Bizans devleti tarihi. (F. Işıltan, Çev.). Ankara.

Polat, İ. E.( 2006). Haçlılara kılıç ve kalem çekenler. Ankara.

Riley-Smith, J. (2004). Haçlılar Kimlerdi? (B. Kılınçer, Çev.). İstanbul.

Sâmir, F. (1970). Ed-Devletü’l-Hamdâniyye fi Mavsıl ve Haleb, Bağdat, I.

Şek’a, M. (1977). Seyfüddevle el-Hamdanî veya memleketü’s-seyf ve devletü’l-eklâm. Kahire.

Togan, A. Z. V. (1981) Tarihte usul. İstanbul.

Uçar, Ş. (1990). Anadolu’da İslam-Bizans mücadelesi. İstanbul.