Varoluşsal Diyalog / Varlıklara Ad Koyma Existential Dialogue / to Name Existences

İnsan hayatı bir “ad koyma” sürecidir. Dil, tarih, kültür, medeniyet ve doğa bu faaliyetin alanıdır. Din, bu işlevini gören insanın en sahih yol göstericisidir. Kur’an-ı Kerim, kıssaları aracılığıyla peygamberlerin bu bağlamda yaşanan sapmalara müdahalesinden örnekler vermek suretiyle sahih bir ad koymanın nasıl olması gerektiğini anlatmaktadır. İslam’ın sahadaki iki ana akımı Ehl-i sünnet ve Şia, Batı medeniyetinin evrenselleştirirken yozlaştırdığı insanlığın kültürel birikimine yeni bir anlam katacak yetkinliktedir. Son aşamada İslam’ın insanlığa yeniden önderlik etmesinin eşiği varlığı yeniden anlamlandırmak, diğer bir ifadeyle yeniden adlandırmak olarak belirginleşmektedir.

Existential Dialogue / to Name Existences

The life of human being is a process of naming/entitling. Language, history, culture, civilization and nature are the sphere/field of that activity. Religion is the guide of human being who is naming the creatures. Quran has mentioned that how the proper calling is, by giving examples from that prophets had intervened with deviations, which occurred, in this respect. Two main streams of Islam, Ahl al-Sunna and Shia are in perfect level for contribution to cultural accumulation of mankind that Western civilization caused to degenerate while universalizing the human being. Threshold of leading of Islam again to mankind is bond of re-giving the meaning to the existence. In other words, it has become clear that Islam is naming or must name the existence.
Milel ve Nihal-Cover
  • ISSN: 1304-5482
  • Yayın Aralığı: Yılda 2 Sayı
  • Başlangıç: 2003
  • Yayıncı: Milel ve Nihal: Eğitim, Kültür ve Düşünce Platformu Derneği
Sayıdaki Diğer Makaleler

Kırâat Kriterleri Bağlamında Kırâatlerin Tevatürü Meselesi ve Şia’nın Buna Bakışı The Problem of the Tavatur/Accuracy of Qirâât) /valid readings in context of the Qirâât) Criteria and the Approach of Shia to that

Mehmet ÜNAL

İslam Savaş Hukukunun Temel İlkeleri Ekseninde Nehcü’l-Belâğâ Nahj al-Balagha in The Axis of Basic Principles of Islamic Law of War

Veysel NARGÜL

Varoluşsal Diyalog / Varlıklara Ad Koyma Existential Dialogue / to Name Existences

Vahdettin İNCE

XIX. Yüzyılın Sonlarında Irak’taki Şiî Nüfus ve Caferî Toplumunu Tahrik Faaliyetleri Shiite Population in Iraq and Provocative Activities against to Jaafari Society at the end of the 19th Century

Abdullah POŞ

Şia’nın İran Kültüründen Etkilendiği Düşüncesi Üzerine Bir Değerlendirme An Evaluation on the View of Iranian Culture’s Influence on Shia

Fatih TOPALOĞLU

Iğdır'da Yaşayan Aşura Living Ashura in Iğdır Yusuf MACİT Dini ve Tasavvufi Müzik Türü Olarak Mersiyeler: Din Psikolojisi Açısından Yaklaşım (Iğdır Örneği) The Marsiyas/Dirges as Genre of Religious: Mystical Music in respect of Psychology of Religion (In case of Iğdır)

Kıyasettin KOÇOĞLU

el-Âlûsî (ö. 1270/1854), el-Ecvibetü’l-Irâkiyye ale’l-Esileti’l-Lâhûriyye

Şihâbüddîn MAHMÛD

“Debestân-i Mezâhib” Adlı Eseri

Keyhüsrev Esfendiyar B. AZERKEYVAN’IN

İslam Düşüncesinde Ca’fer-i Sâdık’ın Yeri The Status of Ja’far al-Sâdiq in Islamic Thought

Mehmet ATALAN