Ruh hekimleri “bilim topluluğu” tanımını karşılar mı?

Ruh hekimlerinin profesyonel yaşamlarını zorlaştıran şey, iş tanımlarının anlaşılmazlığıdır. Özellikle kendilerini tarif etmeye çabaladıklarında bu durum iyice belirginleşir. Psikiyatrinin teori ve pratiğine dair sorunların kökeninde ampirik, deneysel olanla ilişkide olduğu veya olması gerektiği fikri yatmaktadır. Tıp bilim değildir. Disiplinler topluluğudur. Buna rağmen ruh hekimleri bu düşünceye kendilerini tutsak etmişlerdir

PSYCHIATRISTS: DO THEY MEET THE TERM "SCIENTIFIC SOCIETY"?

What makes the professional life harder for the psychiatrist is the intruigubility of their jobdescription. Especially on the spesific moment when they do describe themselves. That so-called tangibility has its roots as the availibity of ampirical and experiential devices regarding to the theory and practice of psychiatry. Medicine itself in fact is not a science. But a group of disciplines. Despite this, psychiatrist somehow still have a serious problem of which they feel themselves handicapped

___

  • Alan David Sokal,(1995) Transgressing the Boundaries: Towards a Transformative Hermeneutics of Quantum Gravity. http://www.physics.nyu.edu/sokal/transgress_v2_no afterword.pdf
  • Andre Kukla (2000), Social Constructivism and the Philosophy of Science, Roudlegde publ. Newyork, 2002 edition
  • Boris Hessen,(2010) “Newton’un Principia’sının Toplumsal ve Ekonomik Kökenleri”, Bilim Sosyolojisi İncelemeleri (ed. Bekir Balkız, Vefa Saygın Öğütle), çev. Eren Buğlalılar, Doğu Batı Yayınları, Ankara, sy.65-147
  • Charles_Sanders_Peirce(2010), Wikipedia, Özgür Ansiklopedi. http://en.wikipedia.org/wiki/ Charles Sanders Peirce.
  • Charles Darwin (2003), Türlerin Kökeni, çev. Orhan Tuncay, Gün Yayıncılık, İstanbul, sy.425-426
  • David Lamb, Susan M. Easton (1984). Multiple Discovery: The Pattern of Scientific Progress.Avebury Publ.
  • Edmund Gettier (1999), Gerekçelendirilmiş Doğru İnanç Bilgi midir, Analysis, cilt:23, no: 6,Türkçeye çev: Sedat Yazıcı, Felsefeye Giriş, Alfa Basım Yayım Dağıtım, 1.Basım Nisan, sf:57 – 60
  • Edward Shorter (2005), A Historical Dictionary of Psychiatry, New York, Oxford, University Press, s. 3
  • Ergun Türkcan (2011) Teknoloji Tarihi, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları, 1. Baskı, Eskişehir. Ünite 4, Ortaçağ’da Avrupa ve Avrupa Dışı Toplumlarda Bilim ve Teknoloji Bölümü, Sy.120-147
  • Gulbenkian Komisyonu (1995) Sosyal Bilimleri Açın, Sosyal Bilimlerin Yeniden Yapılanması Üzerine Rapor, İng. Çev. Şirin Tekeli, Metis Yayınları, İstanbul, Sekizinci basım, sy 11-36
  • Francis Bacon (2010), Wikipedia, Özgür Ansiklopedi. http://en.wikipedia.org/wiki/ Francis Bacon
  • Hüsamettin Arslan (2007), Epistemik cemaat, Paradigma yayınları, İstanbul,2007
  • Hüseyin Gazi TOPDEMİR (1996), Descartes’in Yöntem Çalışması, Felsefe Dünyası. Sayı:19 Kış, 1996, sy. 39-52
  • Ian I. Mitroff, (1974), Norms and Counter- Norms in a Select Group of the Apollo Moon Scientists; A Case Study of the Ambivalance of Scientist, American Sociological Review, cilt 39, sayı 4, Ağustos, say. 579-595)
  • Monod, Jacques(1997)., Rastlantı ve Zorunluluk, çev: Vehbi Hacıkadiroğlu, Dost Kitabevi, Ankara.
  • Jonathan H. Turner, Leonard Beeghley, Charles H. Powers (2007) Sosyal Teorinin Oluşumu, İng. Çev. Ümit Tatlıcan, 1. Baskı, Sentez Yayıncılık, İstanbul, Auguste Comte ve Sosyal Teorinin Oluşumu Bölümü.
  • Jonathan H. Turner, Leonard Beeghley, Charles H. Powers (2007) Sosyal Teorinin Oluşumu, İng. Çev. Ümit Tatlıcan, 1. Baskı, Sentez Yayıncılık, İstanbul, bölüm 17
  • Leonard Cassuto (2002) Big trouble in the world of “Big Physics, http://dir.salon.com/story/tech/feature/2002/09/16/ph ysics/index.html?pn=1
  • Louis Gardet (1956), İslam’da Dinsel Düşünce Nasıl Kötürümleşti? Ankara Üniversitesi Dil Tarih Coğrafya Fakültesi Dergisi (1970) Cilt: 28 Sayı: 1.2 Sayfa: 219-230
  • Maria Lapid, Christine Moutier, Laura Dunn, Katherine Green Hammond,Laura Weiss Roberts(2009), Professionalism and Ethics Education on Relationships and Boundaries: Psychiatric Residents’ Training Preferences, Academic Psychiatry; 33:461–469
  • Peter Hylton,(2010), "Willard van Orman Quine", Philosophy http://plato.stanford.edu/archives/fall2010/entries/qui ne/
  • Peter T. Manicas, Alan Rosenberg( 1985), Naturalism, Epistemological Individualism and "The Strong Programme" in the Sociology of Knowledge. Journal for the Theory of Social Behaviour 15:1 March 1985, sayfa 76-101
  • Robert Merton, (2010) Bilim ve Toplumsal Düzen, Bilim Sosyolojisi İncelemeleri (ed. Bekir Balkız, Vefa Saygın Öğütle), İng çev. Ümit Tatlıcan, Doğu Batı Yayınları, Ankara, sy.148-164
  • Robert Merton, (2010) Bilimin Normatif Yapısı, Bilim Sosyolojisi İncelemeleri (ed. Bekir Balkız, Vefa Saygın Öğütle), İng çev. Kemal İnal, Doğu Batı Yayınları, Ankara, sy.165-179
  • Robert Merton, (2010) Bilimde Matta Etkisi, Bilim Sosyolojisi İncelemeleri (ed. Bekir Balkız, Vefa Saygın Öğütle), İng çev. Ümit Tatlıcan, Doğu Batı Yayınları, Ankara, sy.221-246
  • Roger ARNALDEZ (1956), İslam’da Felsefi Düşünce Nasıl Kötürümleşti? Ankara Üniversitesi Dil Tarih Coğrafya Fakültesi Dergisi (1970) Cilt: 28 Sayı:1.2 Sayfa: 231-241.