Merak ve dedikoduda “dişil”leşmek erkekliğin bir ortaklığı mıdır? evde filminde erkeklik üzerine

Toplumsal cinsiyet rol ve kimliklerinin sabit, durağan kategoriler olmadığı önermesi,özellikle feminist araştırmalar sayesinde açığa çıkarılmıştır. Bu önermeden hareket eden makale söz erkek ve kadın kimliklerinin değişken olduğu kadar, söz konusu kimliklere has tanımlanan özelliklerinin çoğu kez birbirine karıştığını, yönetmenliğini François Ozon’un yaptığı 2012 yapımı oldukça radikal konuya sahip bir Fransız filmi olan Evde filminin üzerinden analizine odaklanmaktadır.

Is “femininization” in curiosity and gossip a common point of masculinity? On Masculinity in the film “in the House”

Feminist researchers have revealed that gender identities and roles are not static categories. Adopting this thesis, the article focuses on a French film, In the House, directed by Francois Ozon in 2012, to reveal how feminity and masculinity are interlocked and gender roles and characteristics are variable.

___

Akça Baştürk, Emel ve Ebru Tönel. “Erkek(lik) Çalışmalarında Teorik Bir Çerçeve: Feminist Çalışmalardan Hegemonik Erkekliğe,” Medyada Hegemonik Erkek(lik) ve Temsil, içinde, (ed.), İlker Erdoğan, İstanbul: Kalkedon Yayıncılık, 2011.

Campell, Jan. Freudian Passions: Psycianalysis, Form, Literature. New York: Oxford University Press, 2013.

Chodorow, Nancy. The Reproduction of Mothering. Berkeley: The University of California Press, 1978.

Connell, R. W. Toplumsal Cinsiyet ve İktidar. Çev., Cem Soydemir, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 1998.

Connell, R. W. and James Messeschmidt. Hegemonic Masculinit, Rethinking the Concept. USA: Sage Publications, 2005.

Coward, Rosalind. Patriarchal Precedents: Sexuality and Social Relations. London: Routledge & Kegan Paul, 1985.

Dodds, Philip (2013), “Francois Ozon Invites His Audience In The House”, http: //philipdodds.com/2013/04/04/in_the_house/ (4 April 2013).

Dyer, R. Heavenly Bodies: Film Stars and Society. London: BFI/Macmillan, 1987.

Edley, Nigel ve Margaret Wethenall. Men in Perspective: Practice, Power and Identitiy. USA: Prentice Hall, 1995.

Frosh, Steven. The Politics of Psychoanalysis. England: Yale University Press, 1987.

Giddens, Anthony. Modernity and Self Identitiy. Canada: Standford University Press, 1991.

Hollway, Wendy. Gender Differences and The Production of Subjectivity. London: Kovacs, 1984.

Hyde, Florence. “In the House,” http: //seventhreel.co.uk/about/authors/florence-hyde/ (1April 2013).

Katz, Ephraim. The International Film Encylopedia. London: Macmillian, 1982.

Neale, Steve. “Masculinity as a Spectacle”, Screen (6): 2-17 (1983).

Rooney, D. “In The House: Toronto Review”, http: //www.hollywoodreporter.com/ review/toronto-2012-in-house-movie-review-francois-ozon-370354 (9/13/2012).

Tasker, Yvonne. Spectacular Bodies: Gender, Genre and The Action Cinema, London: Routledge, 2012.

Ulusay, Nejat. “Yalnız Anti- Kahramanlar: Jean Gabin ve Alain Delon”, Kültür ve İletişim, 14 (1): 69-103, 2012.

Uzel, Duygu. Çalakalem Kadınlık Halleri. İstanbul: Akademi Yayınları, 2012.

Vincendeau, Ginette. The Companion to French Cinema. London: Cassell ve BFI, 1996.

Wigon, Zachory. “Francois Ozon His Best Post-modern Hitchcock With In the House”. http: //www.villagevoice.com/2013-04-17/film/fran-ccedil-ois-ozon-does-his-best- post-modern-hitchcock-with-in-the-house/full/ (17 April 2013).