EN
EN
Dergiler
Duyurular
İstatistikler
Standartlar
Hakkımızda
İletişim
Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü Dergisi
Arşiv
Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü Dergisi
2022
Sayı : 34
Zinnie Harris'in This Restless House Oyununda Kadın ve Travmanın Yeniden Yazımı
Geçmişte Yaşamak, Hayaletlerle Yaşamak: Jonathan Lichtenstein’ın Memory Adlı Oyununda Travma ve Postmemory
Cilt: 0 - Sayı : 34
Rewriting Women and Trauma: Zinnie Harris’s This Restless House
Politisches Theater oder Theater politisch machen? Brecht im deutschsprachigen Theater der Gegenwart
Plague: A Tragic Way to Empower the Artistic Imagination and to Deliver Hope
1880-1920 Arası İstanbul’daki Tulûat Tiyatrolarında Kantocu Kadınlar
Living in the Past, Living with the Ghosts: Trauma and Postmemory in Jonathan Lichtenstein’s Memory*
2021
Sayı : 32
Ethical and Political Implications of “Performance” in a Rural Cultural Practice: Afro-Colombian Women Singers from the Town of Pogue
The Ottoman Turk in Maltese Theatre and Drama: A Discussion of the Role of Stereotypes in the Theatre of a Small Nation
Joan Littlewood’s Post-Theatrical Engagements Beyond Theatre Workshop: A Comparison of the Original Fun Palace Project With the 2014 – 2015 Revivals
Sevim Burak’s Protest Theatre: Understanding Sevim Burak Through Adorno
Aesthetics in Theatre: The Challenge of Effect Under the Skin
Sürgünden Sahneye Dönen Günah Keçisi: İo
Dog’s Day: Natural Folly and Subversion in Much Ado About Nothing*
Sevgi Ayakları: “Uysal Özneler” Üzerinden Bir 12 Eylül Okuması
Bedenleşme ve Enaksiyon Teorilerinin Çağdaş Tiyatro Uygulamalarına Yansımaları: Oyunculuk Eğitiminde Somatik Yaklaşım
Nötr Maske, Nötrlük, Komedi
Türkiye’de Oyun Yazarlığında Yeni Eğilimler IV
Sayı : 33
Undoing Gender: Contemporary Women Theatre Makers in India
Commemorative Hospitality in Documentary Theatre: Revisiting the Collective Memory in Genco Erkal’s Sivas 93
Pandemi Sonrası Oyunculuk Eğitiminde Online Teknolojilerin Kullanımı Üzerine Bir Değerlendirme
“Everywhere is Warmer than the house”: ‘Traumaculture’ in Laura Wade’s Colder Than Here
Speaking of Beki Luiza Bahar: A Jewish Woman Playwright in Turkey & Negotiating an Ambiguous Identity in the Public Sphere
Fotoğraf, Ses, Kayıt Üçgeninde Tiyatro: Amazonlar’dan Televizyon Ekranına “The Encounter”
Cilt: 0 - Sayı : 32
Dog’s Day: Natural Folly and Subversion in Much Ado About Nothing
Cilt: 0 - Sayı : 33
Commemorative Hospitality in Documentary Theatre: Revisiting the Collective Memory in Genco Erkal’s Sivas 93*
Speaking of Beki Luiza Bahar: A Jewish Woman Playwright in Turkey & Negotiating an Ambiguous Identity in the Public Sphere
2020
Sayı : 31
Halil Babür’ün “Kasap” Adlı Oyununun Ekofeminist Bakış Açısıyla İncelenmesi
Eugenio Barba ve Gündelik-Dışı Sahne Davranışı: Stanislavski, Meyerhold ve Grotowski Etkileri
Kohlhaas’ın Hayaleti: Heinrich von Kleist’ın Novellasında ve Antú Romero Nunes’in Tiyatro Oyununda Yasallık, Meşruiyet ve Adalet Hissi Nebulası
Aristotelesyen Tragedya Çerçevesinde David Mamet’in “Oleanna” Oyununun İncelenmesi
Görünür Olma Arzumuzu Görünür Kılan Ayşe Bayramoğlu Oyunları: Hakiki Gala ve Beyaz Yalanlar
Sayı : 30
Erken Cumhuriyet Dönemi Tiyatro Oyunlarında Köken ve Medeniyet Miti
Gertrude Stein Oyunlarında Karşı-Anlatı Stratejileri
Theodoros Terzopoulos’un Dionizyak Oyuncusu ve Sahnedeki Mevcudiyeti
Sunum Sorun veya Sorun Sunumu: Üç Ortadogu Kokenli Amerikan Tiyatrosunda Basmakalip İmajları
Actors of the Ottoman Stage & Walk-Ons of Dramatic Texts: Representation of Non-Muslim Ottomans in the Western-Style Drama
Actors of the Ottoman Stage & Walk-Ons of Dramatic Texts: Representation of Non-Muslim Ottomans in the Western-Style Drama
Cilt: 0 - Sayı : 30
Representation of Problems or Problematic Representation: Three Middle Eastern American Plays
Cilt: 0 - Sayı : 31
Eugenio Barba and Extra-Daily Scenic Behaviour: Influences of Stanislavski, Meyerhold and Grotowski*
The Specter of Michael Kohlhaas: The Nebula of Legality, Legitimacy and the Sense of Justice in Heinrich von Kleist’s Novella and Antú Romero Nunes' Theater Play
2019
Sayı : 29
Cherrie Moraga’nın The Hungry Woman: A Mexican Medea Adlı Oyununun Homi Bhabha’nın Postkolonyal Melezlik & Üçüncü Alan Teorisi Açısından İncelenmesi
Chambord Şatosu’ndan Osmanlı Sahnelerine Taşınan Şamata: Yirmi Çocuklu Bir Adam yahut Fettan Zaman İnsana Neler Yapmaz
Gerçeğin Saçmalığı, Saçmanın Sanatı: Gerçek Sanat Birliği
Dionysosçu Ritüeller ve Antik Yunan Tiyatrosunda Karşıtlıkların Biraradalığı
Yelizaveta Bam
Yirmi Çocuklu Bir Adam yahut Fettan Zaman İnsana Neler Yapmaz*
Cherrie Moraga’nın The Hungry Woman: A Mexican Medea Adlı Oyununun Homi Bhabha’nın Postkolonyal Melezlik & Üçüncü Alan Teorisi Açısından İncelenmesi
Sayı : 28
Aklın “Aksesuar”ları: Gustav Freytag’ın Dramatik Yapısından Bir Dünya Tasavvuruna
Bi̇r Montaj ve Düzenleme Prati̇ği̇ Olarak Oyuncu Dramaturjisi
Jean Genet’ni̇n Paravanlar Adlı Oyununa Postkolonyal Bi̇r Bakış
2015
Sayı : 27
Geçmiş ve Gelecek Arasında Dondurulmuş Bir An: Nikomakhos’a Etik’ten Walter Benjamın’e Tragedyanın Zamanı
Clytemnestra as a Nightmare to Patriarchy in Aeschylus Tragedy, The Oresteian Trilogy
Zeynep Kaçar Oyunlarında Kadın-Mekan İlişkisi
Sayı : 26
Kendiliğin Yok Edilişi: Brecht’in Lehrstück’lerinde Anti-Kartezyen Bir Epistemolojinin Tesisi
Bakkhalar Tragedyasında Nietzsche’nin Anlayışıyla Dekadans (Yozlaşma) Olgusu
Prof. Dr. Zehra İpşiroğlu ile Eserleri, Tiyatro ve Kadınlar Üzerine Bir Söyleşi
Künye-İçindekiler
Stoppard’s Rosencrantz and Guildenstern are Dead and Its Screen Adaptivity
Kolonyal Söylemin Yarattığı Nevrotik Siyah ve Nevrotik Beyaz: Jean Genet’in Zenciler (Les Nègres) Oyunu Üzerine Bir İnceleme
2014
Sayı : 24
Women and Violence in the Play: Evcil
Brecht’in Kafkas Tebeşir Dairesi ve Şekli Hukuk
Edward Bond’un Lear’ı Üzerine Monomitsel ve Arketipal Bir İnceleme
Aşk Delisi, Ateş Yüzlü ve Ölüler Evi Adlı Oyunlarda Ensestin Konumlanışı veya Ateş ve Aşkın Evi
24. Sayı Künye ve Sunuş
Sayı : 25
TÜRKİYE’DE OYUN YAZARLIĞINDA YENİ EĞİLİMLER 1
TÜRKİYE’DE OYUN YAZARLIĞINDA YENİ EĞİLİMLER 3
TÜRKİYE’DE OYUN YAZARLIĞINDA YENİ EĞİLİMLER 2
2013
Sayı : 23
Sovyet Sonrası Rus Tiyatrosuna Bir Bakış
Çağdaş Tiyatroda Eşzamanlılık, Eşdeğerlilik, Çokboyutluluk
The Reason Preventing The Production of High Quality Theatre for Early Childhood
Toplumsal Cinsiyete Duyarlı Bir Yaratıcı Drama Atölyesi Bile Şiddet Üretebilir mi?
Oyun: Aynı Aşkın Laciverdi
Sayı : 22
Osmanlı İmparatorluğu’nda Sosyal Yardımlaşma ve Tiyatro (1870-1907)
Rene Girard’ın Tragedya Kuramını ve Şiddet Kavramını Arthur Miller’ın “Cadı Kazanı” Metninden Okumak
The Affective Public Sphere: Romeo Castellucci’s On the Concept of the Face Regarding the Son of God
Nietzsche’nin Hamlet’inden Müller’in Makinesi’ne Bulaşan Tiksinti
Hybris Kavramına Yeniden Bakmak ve Modern Tragedyaları Bu Çerçeveden İncelemek
Philip Ralph’in Deep Cut/ Derin Kesik Oyununda Politik Eleştiri
2012
Sayı : 21
SANAT-SİYASET İLİŞKİSİ AÇISINDAN VASIF ÖNGÖREN’İN “OYUN NASIL OYNANMALI” METNİNE BAKIŞ
YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU’NUN TİYATRO ESERLERİ
ARTHUR MİLLER’IN MR. PETERS’IN BAĞLANTILARI ADLI OYUNUNA MODERN BİR YAKLAŞIM
BİR TATLI KAŞIĞI ÇAMUR
Açık Yara Ülker Köksal’ın Adem’in Kaburga Kemiği Oyunu Üzerine Feminist Eleştirel Bir Okuma Denemesi
THE THEATRE OF THE ABSURD BECKETT AND PINTER
Sayı : 20
Erken Cumhuriyet Dönemi Oyunlarında Değişen Erkeklik Paradigması ve Unutuşun Yeni Paradigmadaki Konumu
20. Sayı Kapak, İçindekiler, Hakem Listesi ve Sunuş Yazısı
HAMLET’İN UFKUNDAKİ GÖLGE
ERKEN CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK TİYATROSU'NDA BABA OTORİTESİNİN TEMSİLİ: ARAFTA KALMIŞ BABALAR
WITKIEWICZ’İN SANATSAL ÖZGÜNLÜĞÜNÜN ÇAĞDAŞ POLONYA TIYATROSUNA YANSIMASI
MİKRO-POLİTİKTEN MAKRO-POLİTİĞE: HAROLD PİNTER OYUNLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
TİYATRO ÇEVİRİSİ BAĞLAMINDA BERNARD - MARİE KOLTÈS OYUNLARININ TÜRKİYE’DEKİ DOLAŞIMI
Sayı : 10
MEDENİYET, MİLLİYET VE BALTACIOĞLU'NUN "ÖZ TİYATRO"SU
Sayı : 9
AGORAFOBİ: "KOZALAR"
PİNA BAUSCH'UN ŞEHİR OYUNLARI VE "NEFES"DEKİ KÜLTÜRLERARASI BAKIŞ
"EURİDİKE'NİN ÇIĞLIĞI"
Sayı : 8
BABA YASASI VE OTORİTENİN VAROLUŞ KOŞULU: "ÇIKIŞ"
A. S. GRİBOYEDOV'UN "AKILDAN BELA" OYUNUNDA SÜJE VE EYLEM SORUNSALI
Sayı : 7
HALDUN TANER TİYATROSUNDA "YABANCILAŞTIRMA"
BÜTÜNCÜL TİYATRO ANLAYIŞININ BELİRGİN ÖRNEKLERİ; "PEER GYNT" VE "RÜYA OYUNU"
"YAPMAMAYI TERCİH EDERİM" GODOT'YU BEKLERKEN VE BARTLEBY'DE VAROLUŞ ENDİŞESİNİN SONU: APATİ
Sayı : 6
"EN-EL-HAK"
Sayı : 4
DEMİRDAĞ'IN GÖLGESİNDE- NAZIM HİKMET'İN "FERHAD İLE ŞİRİN" OYUNUNDA TOPLUMSAL CİNSİYET
CARYL CHURCHILL'IN "TOP GIRLS" OYUNUNDA YENİ KADIN İMGESİ
KADININ "ÖTEKİ"LİK HALLERİ
2011
Sayı : 18
TANZİMATTAN CUMHURİYET'E UZANAN ÇİZGİDE OSMANLIDA KADIN HAREKETLERİ, DÖNEMİN TİYATROSUNDA KADININ TEMSİLİ VE KADIN SORUNU
BAKMAK, GÖRMEK ve ORPHEUS MİTİ
ORPHEUS'A AĞIT
HAREKET HALİNDEKİ ELEŞTİRİ: HAROLD PINTER’IN DOĞUMGÜNÜ PARTİSİ OYUNU IŞIĞINDA TİYATRO (ÇEVİRİSİ) ELEŞTİRİSİNDE ODAK NOKTASINI SAYFADAN SAHNEYE TAŞIMAK
BELGESEL TİYATRONUN ÜÇ YÜZÜ
GEORGE BERNARD SHAW’UN PYGMALION: A ROMANCE IN FIVE ACTS’ OYUNUNUN POLİTİK AJANDASI
Sayı : 19
DRYDEN YA DA TARİHTE YİTEN İSİM
Geleneksel Türk Tiyatrosunun Ölümü
GELENEKSEL ATAERKİLLİKTEN MODERN ATAERKİLLİĞE: “KADIN ERKEKLEŞİNCE”
TİYATRODA EKSPRESYONİZM AKIMI VE LEOPOLD JESSNER’İN SHAKESPEARE OYUNLARINA YÖNELİK EKSPERSONİST SAHNELEME ÇALIŞMALARINDAN ÖRNEKLER
RASAT ZAMANI
Sayı : 17
Epik Tiyatro'da "Siyasal Olan" ve "Gestus" Kavramlarını Hannah Arendt ile Okumak
Sayı : 2
"OYUN İÇİNDE OYUN " KULLANIMI MERKEZİNDE SHAKESPEARE'İN "HAMLET", BECKETT'İN "GODOT'YU BEKLERKEN" VE STOPPARD'IN "ROSENCRANTZ VE GUILDENSTERN ÖLDÜLER" METİNLERİ
Sayı : 1
"Uzam Tanrının Bir Sıfatıdır"
2010
Sayı : 16
Akdeniz Canavarı Cervantes, La Gran Sultana ve “Osmanlı İspanyol” “Olmak ya da Olmamak” (Dramaturjik Çözümleme)
Shakespeare, Verdi ve Hornby'yi Buluşturan Erkek Profili: Bugünün metroseksüel erkeğinden XVI. yüzyılın geçkin çapkınına bakış
Eğitimde Tiyatro ve Gençlik Tiyatrosu
John Osborne‟un Öfke‟sinde “Öfkeli Genç Adam” Jimmy Porter
Translation as a Form of Social Representation and the Case Of Re-Introducing Karagöz to Turkish Readers: Karagöz Adaptations of Ismayil Hakki Baltacioğlu and Aziz Nesin*
Sticks And Bones Oyununun Politik Okuması
Sayı : 17
Faruk Nafiz Çamlıbel'in “Kahraman Destanı” ve Yazınsal Metnin Üretim Sürecinde İdeolojik Zorunluluğun Rolü
Stylistics of Drama and the (Im)Possiblity of Stylistic Achievement in Translation: The Case of John Millington Synge's Riders to The Sea
Oresteia: Bir Modern Devlet ve Adalet Tartışması
Shakespeare, Oyunlarındaki Kadın Karakterlerini Yüceltiyor mu? Yeriyor mu?
Epik Tiyatro'da "Siyasal Olan" ve "Gestus" Kavramlarını Hannah Arendt ile Okumak
2009
Sayı : 15
REPRESENTING THE “OTHER” ON STAGE: A DRAMATURGICAL APPROACH TO FRANZ KAFKA'S “THE WARDEN OF THE TOMB” AND “THE HUNTER GRACCHUS”
ÜÇ KURUŞLUK OPERA METNİNİ MODEL ALMA
ADALET AĞAOĞLU'YLA BULUŞMA: OYUN YAZARLIĞI
Sayı : 14
SEVİM BURAK'IN OYUN METİNLERİNDE KADINLAR
KADINLARLA FORUM TİYATROSU
ÜLKER KÖKSAL'IN ÖNCE SEVGİ ADLI OYUN METNİNİN FEMİNİST ELEŞTİREL YAKLAŞIMLA İNCELENMESİ
ON TRANSLATING BOTH FOR THE STAGE AND FOR PUBLICATION: SOMERSET MAUGHAM'S FOR SERVICES RENDERED IN TURKISH
2008
Sayı : 13
Amerikan Tiyatrosunda Açık Bir VaroluÄ¢: Joseph Chaikin ve Open Theatre
COPEAU: AKTÖRÜN NÖTR KONUMUNDAN FİLİZLENEN SAMİMİ TİYATRO
MICHAEL CHEKHOV’UN OYUNCULUK TEKNİĞİ ÜZERİNE
KÜLTÜRLERARASI DİYALOGUN GELİŞTİRİLMESİNDE TİYATRO YOLUYLA İLETİŞİM
From Page To Stage: A Critical Survey Of Samuel Beckett‟s Krapp‟s Last Tape Within The Turkish Theatrical System
TADASHİ SUZUKİ’NİN TİYATROSU
FİZİKSEL TİYATRO'DA HAREKET VE İÇERİK: DV8 ÖRNEĞİ
GARDZIENICE: BAHTİN’DEN ANTİK YUNAN’A
Preliminary Report On The Comparison Of Turkish And Italian Popular Drama Traditions And Their Modernization
Sayı : 12
Türk Tiyatrosunda Uyarlama ve Yeniden Yazım Örneklerine BakıÄ¢
TİYATRONUN DOĞUŞU ÜZERİNE BİR MODEL ÖNERİSİ
Seeing Through The “Other”, Expounding On The Metaphorics of Translation: The Case of Hélène Cixous, Clarice Lispector And Anna Akhmatova
ŞAHABETTIN SÜLEYMAN‟IN OYUNLARI VE ARALARINDA ADLI TEK PERDELİK KOMEDİSİ
TÜRKİYE‟DE IONESCO VE SAHNELEMELERDEN ÖRNEKLER
Analık Davası ve Garbiyatçı Fantazi
KADIN SORUNUNUN OYUNLAŞTIRILMASI ÜZERİNE BİR İNCELEME: ÜLKER KÖKSAL’IN “SACİDE”Sİ
GÖSTERGEBİLİMSEL BİR OKUMA: “MOLLY SWEENY” B. FRIEL
2007
Sayı : 11
DOSYA: TİYATRODA YENİ ARAYIŞLAR
THE TAMING OF THE SHREW: DEPROBLEMATISING A PROBLEM PLAY
KUM,PAN,YA: “PARÇALARIN KENDĐNE ÖZGÜ BÜTÜNLÜĞÜ”
ANDRE LEFEVRE AND TRANSLATION AS A REWRITING PROCESS: THE CANONIZATION OF BERTOLT BRECHT IN THE ANGLO-SAXON WORLD
ARTAUD: TİYATRO VE ŞİDDET
HAROLD PİNTER'IN İNCE SIZI OYUNU ÜZERİNE YAPISALCI BİR OKUMA
STÜDYO OYUNCULARI VE OİDİPUS ÜÇLEMESİ
VE DİĞER ŞEYLER TOPLULUĞU
SÜLEYMAN VE ÖBÜRSÜLER
5. Sokak Tiyatrosu’nun Yol Serüveni
BANA DOKUNMAYAN BİN YAŞASIN TİYATRO ALIMLAMASINDA TOPLUMSAL VE KÜLTÜREL ETKENLER
Sayı : 10
TÜRK TİYATROSUNDA BİR 'BAŞROL' OLARAK MAHALLE
THE REPERCUSSIONS OF THE STATE IDEOLOGY IN THEATRE REPERTOIRES OF THE 1980s
SAĞANAK
MEDENİYET, MİLLİYET VE BALTACIOĞLU'NUN "ÖZ TİYATRO"SU
KÜLTÜR POLİTİKALARI, TÜRK TİYATROSU VE DT ÖRNEĞİ
ÇOCUKLARLA TİYATRO: EĞİTİMDE TİYATRO VE YARATICI DRAMA
ÇANTA
2006
Sayı : 8
BİREY, ÖZGÜR İRADE VE ÖZGÜR DÜŞÜNCE KAVRAMLARININ LESSING'İN OYUNLARINDAKİ YANSIMALARI
BURJUVA DRAMI, DENIS DIDEROT VE TİYATRODA GERÇEKÇİLİK
A. S. GRİBOYEDOV'UN "AKILDAN BELA" OYUNUNDA SÜJE VE EYLEM SORUNSALI
KÖKTENDİNCİLİK VE MİLLİYETÇİLİK KISKACINDAKİ 'KUNDAKÇILAR' MAX FRISCH'İN OYUNUNA ELEŞTİREL BİR YAKLAŞIM VE YENİ OKUMA BİÇİMLERİ
BABA YASASI VE OTORİTENİN VAROLUŞ KOŞULU: "ÇIKIŞ"
KABARE TİYATROSU VE HALDUN TANER
PEYGAMBERİN AYAK İZLERİ: SAÇMA BİR OYUN
AVANGARD TİYATROSU ÜSTÜNE
Sayı : 9
LORCA'DA ZAMANIN TEMSİLİ VE DUENDE
SHAKESPEARE'E ÖNSÖZ
AGORAFOBİ: "KOZALAR"
"EURİDİKE'NİN ÇIĞLIĞI"
“GENÇ STUDİO SERİSİ 1” GÖSTERİSİNİN LUKACS’IN TOPLUMCU GERÇEKÇİ ELEŞTİRİ KRİTERLERİYLE DEĞERLENDİRİLMESİ - Eleştirinin Eleştirisi
OTHELLO'DA TÜRKLEŞME OLGUSU: MAĞRİPLİ'NİN DÖNÜŞÜMÜ VE LANETLENİŞİ
LORCA OYUNLARI ÜZERİNE BİR TOPLUMSAL CİNSİYET OKUMASI
PİNA BAUSCH'UN ŞEHİR OYUNLARI VE "NEFES"DEKİ KÜLTÜRLERARASI BAKIŞ
2005
Sayı : 7
HALDUN TANER'İN 90. YAŞINI KUTLARKEN
İSTANBUL EDEBİYAT FAKÜLTESİNDE TİYATROBİLİM
HALDUN TANER TİYATROSUNDA "YABANCILAŞTIRMA"
FELSEFEDEN TİYATROYA KÜLTÜRLERARASI ETKİLEŞİM SÖYLEMİ
OYUNLARDA ALIMLAMA: HALDUN TANER'İN METİN STRATEJİSİ ÜSTÜNE ELEŞTİREL BİR DENEME
BÜTÜNCÜL TİYATRO ANLAYIŞININ BELİRGİN ÖRNEKLERİ; "PEER GYNT" VE "RÜYA OYUNU"
DOĞU-BATI KARŞILAŞMASINDA ÇATIŞMA, KARMAŞA VE MUHTEMEL BİR UZLAŞMA
HESİODOS'TAN GOETHE'YE PROMETHEUS MİTOLOGEMİ
YARATICI YAZMA: OYUN YAZMA ATÖLYE ÇALIŞMALARINDAN NOTLAR
İLİM DALI OLARAK TİYATRO
GLAUBENSFRAGEN-POSTDRAMATİSCH
"YAPMAMAYI TERCİH EDERİM" GODOT'YU BEKLERKEN VE BARTLEBY'DE VAROLUŞ ENDİŞESİNİN SONU: APATİ
YAZIN-GERÇEK İLİŞKİSİNDE OKURUN DEĞİŞEN ROLÜ VE ALIMLAMA
Sayı : 6
AISKYHLOS'UN PERSLER'İ ya da ASYA İLE AVRUPA'NIN TARİHİ KARŞILAŞMASI
DOĞU-BATI EKSENİNDE PETER BROOK'UN MAHABHARATA'SI
KUŞLARLA ÇIKILAN BİR YOLCULUK ÜZERİNE
ASİYE ATAERKİDEN KURTULUR MU? YA DA KURTULUŞA TUTSAK KALMAK
AŞKI, HAK ETTİĞİ BİLİNÇ MERTEBESİNE LAYIK OLARAK SAHNEYE TAŞIYABİLDİK Mİ?
KUŞLAR MECLİSİ
"EN-EL-HAK"
İTALYAN TİYATROSUNDA 1970'LERDEN GÜNÜMÜZE BİR BAŞKALDIRI MODELİ OLARAK DACIA MARAINI
CERVANTES'İN TİYATROSU
1945 ÖNCESİ CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK TİYATRO OYUNLARINDA KADININ VE AİLENİN TEMSİLİ: KADIN ERKEKLEŞİNCE VE YAPRAK DÖKÜMÜ
OCHO COMEDIAS Y OCHO ENTREMESES NUEVOS NUNCA REPRESENTADOS 1615 PROLOGO AL LECTOR
2004
Sayı : 5
ÜÇ UZUN KADIN YA DA MUTLULUĞU HATIRLAMAK İLE ÖLÜMÜ BİLMEK ARASINDA KADIN OLMAK
THEBAİ SÖYLENİNDE UYUM (HARMONY) VE ÖLÇÜ (SOPHROSYNE) DÜŞÜNCESİ
DIONYSOS TANRININ MASKESİ YA DA MASKENİN TANRISI
AMERİKALI OYUN YAZARI ANNA CORA MOWATT'IN FASHION (1845) OYUNUNDA AMERİKANIN DEMOKRASİ ÜLKÜSÜNÜ VE CUMHURİYET İDEOLOJİSİNİ YANSITAN TEMALARLA GİYSİ TASARIMLARI
PARODİ KADIN
TİYATRO BOYALI KUŞ VE OYUNLARI
OĞUZ ARAL'LA TÜRKİYE'DE MİM SANATI HAKKINDA SÖYLEŞİ
TİYATRO VE GERÇEKLİK İLİŞKİSİNDE BELGESEL TİYATRO
DIŞ SES
AŞK, İHANET, YALNIZLIK, VS.
Sayı : 4
KADININ "ÖTEKİ"LİK HALLERİ
YENİ BİR ALIMLAMA BOYUTU
DEMİRDAĞ'IN GÖLGESİNDE- NAZIM HİKMET'İN "FERHAD İLE ŞİRİN" OYUNUNDA TOPLUMSAL CİNSİYET
CUMA GÜNÜ SAAT DÖRT - JOHN FOSTER'IN AYNI ADLI ŞİİRİNDEN UYARLAMA- YARATIM SÜRECİNE İLİŞKİN NOTLAR
CARYL CHURCHILL'IN "TOP GIRLS" OYUNUNDA YENİ KADIN İMGESİ
TARİH, TOPLUM, SİYASET VE KADIN OLMAK
TİYATRO
2003
Sayı : 3
IONESCO'NUN KRAL ÖLÜYOR OYUNU ÜZERİNE GÖSTERGEBİLİMSEL BİR ÇÖZÜMLEME
TADASHI SUZUKİ'NİN CYRANO BERGERAC'INDA “JEU DE THEATRE”
DEUTSCHES THEATER DER GEGENWART – UNTER DIE LUPE GENOMMEN
EĞİTİMDE TİYATRO VE EZİLENLERİN TİYATROSU
DRAMATURJİDE YENİ AÇILIMLAR
TÜRK TİYATROSUNDA ÇAĞDAŞ BİR KURAMCI: İSMAYIL HAKKI BALTACIOĞLU
GALİLEİ'NİN YAŞAMI (Leben des Galilei) (1938 / 1939 Metni) Bertolt BRECHT
FROM PROSPERO'S SUFFERING TO CALIBAN'S HATRED:READING SHAKESPEARE ON THE OTHER SIDE OF THE FENCE
“TİYATRO”
Sayı : 2
OYUNLARLA YAŞAYANLAR ya da YAŞADIĞIMIZ OYUNLAR
TİYATRONUN EĞİTİM, DİN VE POLİTİKA ile İLİŞKİSİNİN KÖKLERİ ÜZERİNE
1950'LERDE OYUN YAZARLIĞI ÜZERİNE ELEŞTİRİLER
İRAN TİYATROSUNDAN BİR ESER SADIK HİDAYET'İN SÂSÂN KIZI PERVİN'İ
YAŞAMDAN OYUNA, OYUNDAN YAŞAMA EZİLENLERİN PEDAGOJİSİ VE TİYATROSU
ANTİK YUNAN TİYATROSU'NDA İRONİ
"OYUN İÇİNDE OYUN " KULLANIMI MERKEZİNDE SHAKESPEARE'İN "HAMLET", BECKETT'İN "GODOT'YU BEKLERKEN" VE STOPPARD'IN "ROSENCRANTZ VE GUILDENSTERN ÖLDÜLER" METİNLERİ
'BU OYUN SANA BİRDİE!'
MİTOS'TAN LOGOS'A GEÇİŞ YA DA GREK AYDINLANMASI
ROBERT WİLSON'UN TİYATROSUNDA FARKLI KÜLTÜREL ÖĞELERİN İŞLEVİ
2002
Sayı : 1
Oscar Wilde ve E. Gordon Craig: Tiyatro Sanatı Üstüne
Ahmet Muhip Dıranas'ın Sahnesine Günümüzden Bir Bakış
MEMET BAYDUR'UN İKİ OYUNUNDAKİ KURGUSAL KİŞİLER
TROİLOS İLE KRESSİDA: KRESSİDA NASIL KÖTÜ YOLA DÜŞER? WILLIAM SHAKESPEARE'İN SAHNEDE CİNSEL KİMLİK SORGULAMASI
GENCO ERKAL: TİYATRODA NAZIM HİKMET ŞİİRLERİ (Konferans / 15 Mart 2002)
TİYATROLU ŞAİR LORCA
ANLATIDAN TİYATROYA GEÇİŞ SORUNSALI
Bugünün Açısından “Ferhat ile Şirin”
MEMET BAYDUR'LA BULUŞMA: AYDIN SORUMLULUĞU, OYUN YAZARLIĞI VE TÜRK TİYATROSU (Konferans / 27 Şubat 2001)
KÜLTÜRLERARASI ETKİLEŞİM VE EUGENİO BARBA TİYATROSU
DON CRİSTOBİTA İLE DONA ROSİTA'NIN ACIKLI GÜLDÜRÜSÜ - DRAMATURJİ VE REJİ NOTLARI
"Uzam Tanrının Bir Sıfatıdır"
ISSN:
1303-8605
Yayın Aralığı:
Yılda 2 Sayı
Başlangıç:
2002
Yayıncı:
İstanbul Üniversitesi
21.1b
8.5b
Dergi Detay