PETER LEESON’IN KORSANLIK İLE İLGİLİ ARGÜMANLARININ ELEŞTİREL BİR DEĞERLENDİRMESİ

    Bu derlemenin amacı; Peter Leeson’un kâr amacı güden bir suç faaliyeti olarak korsanlığın sosyal olarak arzu edilebilir sonuçlar üretebileceğini ve sosyal bir düzen sağlayabileceğini savunduğu ve akabinde, suçluların kişisel çıkar ile kâr amacına dayalı faaliyetlerinin görünmez el bağlamında kamu yararı üretebileceği sonucuna varmış olduğu çalışmasını eleştirel olarak değerlendirmektir. Daha açık olarak; amaç Leeson’un varmış olduğu genel sonucu, akıl yürütme çizgisini eleştirel olarak tartışıp değerlendirmektir ve karşı argümanları, görünmez el ile korsanların mürettebatındaki siyahi denizcilere karşı göreli ırksal tolerans politikası bağlamında sunmaktır. Leeson, korsanlığın on yedinci yüzyılın sonlarında ve on sekizinci yüzyılın başlarındaki politik ekonomik ve sosyal etkilerini araştırmaya çalışmaktadır ve siyahi mürettebat üyelerinin korsan gemilerindeki ekonomik ve sosyal statüsünün, meşru ticari gemilerdekilere kıyasla daha ilerici bir konumda olduğunu savunmaktadır. Leeson, siyahi mürettebat üyelerinin korsan gemilerindeki statüsünü ırksal eşitlik, ekonomik ve sosyal adalet alanlarında bir gelişme olarak okumaktadır. Bu nedenle, kişisel çıkar ile kâra dayalı suç faaliyetlerinin sosyal olarak övgüye değer sonuçlar üretebileceğini savunmaktadır. Leeson’un aksine, bu yazıda, kişisel çıkar ile kâra dayalı suç faaliyetlerinin sosyal olarak övgüye değer sonuçlar üretemeyeceği savunulacaktır.

A CRITICAL EVALUATION OF PETER LEESON’S ARGUMENTS ABOUT PIRACY

The purpose of this review is to critically evaluate Peter Leeson’s paper in which he argues that piracy as profit-seeking criminal activity may produce socially desirable outcomes and achieve a social order and then, concludes that criminals’ self-interested and profit-seeking activities are capable of producing public benefits in the context of invisible hand. More precisely: the purpose is to critically discuss and evaluate Leeson’s general conclusion, line of reasoning and to present counter-arguments in the context of invisible hand and pirates’ relative racial tolerance policy towards black sailors in their crews. Leeson tries to investigate the political economic and social impacts of piracy in the late seventeenth and early eighteenth century and argues that black crew members’ economic and social status in pirate ships were more progressive compare to the legitimate merchant ships. Leeson reads black crew members’ status in pirate ships as an improvement in racial equality, economic and social justice. Therefore, he concludes that self-interested and profit-seeking criminal activities are capable of producing socially laudable outcomes. In contrast to Leeson, the argument in this review is that self-interested and profit-seeking criminal activities are not capable of producing socially laudable outcomes.

___

  • [1] LEESON, P. T. (2009). “The Invisible Hook: The Law and Economics of Pirate Tolerance”. New York University Journal of Law and Liberty. Retrieved from Peter T. Leeson’s website: https://www.peterleeson.com/The_Invisible_Hook.pdf (Access Date: 01.10.2019)
  • [2] MALTHUS, T.R. (1798). An Essay on the Principle of Population. (D. Winch, Ed.). The Press Syndicate of the University of Cambridge, 1992. p. 13-20.
  • [3] LOCKE, J. (1689). Two Treatises of Government and A Letter Concerning Toleration (Rethinking the Western Tradition). (I. Shapiro, Ed.). Yale University, 2003. p. 141-142.
  • [4] LOCKE, J. (1689). Ibid., p. 100-111.
  • [5] LOCKE, J. (1689). Ibid., p. 101-103.
  • [6] LOCKE, J. (1689). Ibid., p. 102-142.
  • [7] LOCKE, J. (1689). Ibid., p. 141-157.
  • [8] SMITH, A. (1776). An Inquiry into the Nature and Causes of the Wealth of Nations. Edinburgh: Printed at the University Press for Thomas Nelson and Peter Brown, Harvard College Library, 1827. p. 184.
  • [9] SMITH, A. (1759). The Theory of Moral Sentiments. (D. D. Raphael & A.L. Macfie Ed.). The Glasgow Edition of the Works and Correspondence of Adam Smith, The Liberty Fund, 1982. p. 40-43.
  • [10] SMITH, A. (1759). Ibid., p. 61-66.
  • [11] LEESON, P. T. (2009). Ibid., p. 146-148.
  • [12] LEESON, P. T. (2009). Ibid., p. 144.
  • [13] LEESON, P. T. (2009). Ibid., p. 149.
  • [14] LEESON, P. T. (2009). Ibid., p. 155-160.
  • [15] LEESON, P. T. (2009). Ibid., p. 143.
  • [16] WEBER, Max. (1905). Author’s Introduction. The Protestant Ethic and the Spirit of Capitalism (Taylor & Francis e-Library, 2005. p. xxxii. Retrieved from https://www.ttu.ee/public/m/mart- murdvee/EconPsy/1/Weber_Max_1930- 2005_The_Protestant_Ethic_and_the_Spirit_of_Capitalism.pdf (Access Date: 09.10.2019)
  • [17] WINCH, D. & O’BRIEN. P.K. (2002). The Political Economy of British Historical Experience, 1688 - 1914. Oxford University Press for the British Academy. p. 165-180.
  • [18] OXFORD DICTIONARIES, Retrieved from https://en.oxforddictionaries.com/ (Access Date: 11.10.2019)