Bir TÜBİTAK SOBAG Araştırma Projesinin (107k039) Hikâye(lendirilme)si

Bu çalışmada bir TÜBİTAK SOBAG projesi (107k039) üzerinden, araştırmacının özdüşünümselliği ile katılımcılar,destekleyen kuruluş ve endüstrinin aktörleri arasında araştırmacının pozisyon alışındaki önem açıklanacaktır.Saha çalışmasından çıkan dersler serimlenecektir. Saha çalışması Türkiye’de oyun endüstrisi ve dijital oyunkültürü üzerine 2007 ve 2009 yılları arasında gerçekleştirilmiştir.

Story(telling) of a TÜBİTAK SOBAG Research Project (107k039)

In this paper, through the storytelling of a TÜBİTAK SOBAG research Project (107k039), I will emphasize theimportance of self-reflexivity of the researcher, and her/his position taking during the ethnographic fieldresearch among the participants, funding institutions, and industries’ agents. Then the lessons taken fromthe field will be explained. The field research, discussed here is carried on the game industry and digital gameculture in Turkey from 2007 to 2009.

___

  • Arun, Ö. (2016). Türkiye’de sosyal araştırmaların makamı: Lorvatus Prodeo! ve sosyal araştırmalarda krizi aşmak için üç strateji. Sosyoloji Divanı, 4(8), 187–200.
  • Becker, H. S. (2014). Mesleğin incelikleri. Ankara: Heretik.
  • Becker, H. S. (2016). Toplumu anlatmak. Ankara: Heretik.
  • Becker, H. S. (2017). Peki ya Mozart peki ya cinayet: Vakalar üzerinden akıl yürütmek. Ankara: Heretik.
  • Binark, M. ve Bayraktutan-Sütçü, G. (2008). Kültür endüstrisi olarak dijital oyun. İstanbul. Kalkedon.
  • Binark, M., Bayraktutan-Sütçü, G., Fidaner, İ. B. (Der.). (2009). Dijital oyun rehberi. İstanbul: Kalkedon.
  • Bourdieu, P. (2013). Bilimin toplumsal kullanımları: Bilimsel alanın klinik bir sosyolojisi için. Ankara: Heretik.
  • Gambetti, Z. (2009). İktidarın dönüşen çehresi: Neoliberalizm, şiddet ve kurumsal siyasetin tasfiyesi. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 40, 143–164.
  • Giroux, H. (2007). Eleştirel pedagoji ve neoliberalizm. İstanbul: Kalkedon.
  • Layder, D. (2013). Sosyolojik araştırma pratiği: Teori ve sosyal araştırmanın ilişkilendirilmesi. Ankara: Heretik.
  • Manguel, A. (2009). Kelimeler şehri. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Miessen, M. (2012). Katılım kâbusu. İstanbul: Metis.
  • Nahya, Z. N. ve Harmanşah, R. (2017). Etnografik hikayelerin hikayesi ve rotası: Alan deneyimini paylaşma üzerine bazı ilave düşünceler. Moment Dergi, 4(1), 258–270.
  • Selek, P. (2009). Kenardakilerle çalışmak. D. Hattatoğlu ve G. Ertuğrul (Der.), Methodos: Kuram ve yöntem kenarından (s. 115–125). İstanbul: Anahtar.
  • Sezgin, S., Binark, M., Yalçın, H. ve Bayraktutan, G. (2018). Türkiye’de dijital oyun çalışmalarının 10 yılı: Bir TÜBİTAK-SOBAG araştırmasının boylamsal etki değerlendirmesi. Kültür ve İletişim, 21(42), 170–194.
  • Van Maanen, A. (2017). Alanın hikayesi. Ankara: Atıf.
  • Wacquant, L. (2012). Ruh ve beden: Acemi bir boksörün defterleri. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.