Özel siyah milliyetçi duruştan evrensel dine dönüşüm: Siyah müslümanlar örneği

Bu makale, XX. yüzyılda ABD’de ortaya çıkan Siyah Müslüman Hareketi / Akımı the Nation of Islam, NOI diye bilinen tartışmalı grubun tarihsel evrimini ve dönüşümünü incelemektedir. Bu akım, siyah insanların kölelik döneminden bu yana maruz kaldıkları deneyimlere, kendilerine uygulanan tarihsel, ırkî, etnik ve siyasal politikalara reaksiyon olarak ortaya çıkmıştır. Aynı zamanda bu makale, Siyah Müslüman Hareketi’nin ABD’deki Müslüman kuruluşlarla ve İslâm dünyasındaki resmi otorite ve organizasyonlarla olan ilişkileri ve karşılıklı etkileşimlerinin akımın kurumsal yapısını, dinî öğreti ve politikalarını nasıl etkilediğini ve yönlendirdiğini incelemeyi amaçlamaktadır. Bu da akımın siyah milliyetçi duruş ve çevreden meşru dinî topluluğa ve merkez Amerikan toplumuna doğru evrilişini ve dönüşümünü gösterir. Fakat makalenin çerçevesi, 1950-1990 yılları arasındaki süreci kapsamaktadır.

The Transition from the Particularistic Black Nationalist Stance to a Universalistic Mainstream Religion: The Role of Relations and Interactions between the Nation of Islam, Muslim Organisations in the USA, and Muslim Countries

This paper examines the historical transformation of one of the controversial Muslim movements, The Nation of Islam NOI , that emerged not in the Muslim World but in the West, the USA, in the 20th century as a reaction to, and a consequence of historical, racial, ethnic and political policies against them, and experiences that Black people had since slavery. It also aims to explore how the relations and interactions between the NOI, and mainstream Muslim Organisations in the USA and the Muslim World influenced and directed the movement’s organisational structure, religious teachings and policies in the course of its history and the process of its transition from Black Nationalistic posture and periphery to a legitimate religious community and to centre of mainstream American society. However, the framework of this study covers and takes into account the historical process between 1950 and 1990