Farklı Metinlerde Oyuncunun Serüveni

Thespis’ten bu yana oyuncu; oyun metninin sahnede yeniden üretiminde asal malzeme olmuştur. Onun mask ile role bürünmesi, psikolojik yolculukla rol kişisiyle yakınlık kurması gibi tüm yöntemler aslında tek bir amaca hizmet eder: Seyirciyi o karaktere inandırmak, sahne ile seyir yeri arasında illüzyonu kurmak ya da kırmak. Metinlerarası bir düzlemde üç oyunda, oyuncunun varoluş sorgulaması yapılırken; elde ettiği rol, kazandığı itibar, iade ettiği itibar konuları iç içe geçer.

Farklı Metinlerde Oyuncunun Serüveni

Thespis’ten bu yana oyuncu; oyun metninin sahnede yeniden üretiminde asal malzeme olmuştur. Onun mask ile role bürünmesi, psikolojik yolculukla rol kişisiyle yakınlık kurması gibi tüm yöntemler aslında tek bir amaca hizmet eder: Seyirciyi o karaktere inandırmak, sahne ile seyir yeri arasında illüzyonu kurmak ya da kırmak. Metinlerarası bir düzlemde üç oyunda, oyuncunun varoluş sorgulaması yapılırken; elde ettiği rol, kazandığı itibar, iade ettiği itibar konuları iç içe geçer.