HAT SANATINDA HAREKE VE NOKTALAMANIN TARİHÎ SEYRİ (Kur‘ân-ı Kerîm’in Harekelenmesi ve Noktalanması) / The Historical Progress of Insertion of Vowel-Points and Punctuating in the Art of Calligraphy (Insertion of Vowel-Points and Punctuating the Koran)

ÖZET İslâm yazı sanatı tarihinin seyrine baktığımızda Müslümanların, ilk önce Kur’ân-ı Kerîm’i yazma ihtiyacını duyduklarını müşahede ediyoruz. Böylece, İslâm Tarihinde kitap hâline getirilen ilk metin Kur’ân-ı Kerîm olmuştur. Hz. Peygamber zamanında çeşitli malzemeler üzerine, siyah mürekkeple yazılmış olan Mushaf’a; nokta, hareke ve tezyinî hiçbir şey konulmamıştır. Daha sonra kullanılmaya başlanan bu ve benzeri işaretler, yüzyıllar içerisinde iptidaî bir durumdan mükemmel bir hâle getirilerek en güzel şekillerini almıştır. Anahtar Kelimeler: Kur’ân-ı Kerîm, Harekeleme, Noktalama, Harf.   ABSTRACT When we look at the progress of history of Islamic calligraphy, at first, we see that the Muslims felt the necessity to write down the Koran in text. Therefore, the first text composed as a book is the Holy Koran. In the time of the Prophet, there was no punctuation Marks such as dots or any marks of ornamentation etc. on the Mushaf written in black ink on several materials. Such marks which began to be used later on made great progress and from a primary form developed into a perfect punctuation system. Key Word: The Holy Koran, to Insert the Vowel-Point, to Punctuate, Letter.
Anahtar Kelimeler:

-

İlahiyat Tetkikleri Dergisi-Cover
  • ISSN: 2458-7508
  • Yayın Aralığı: Yılda 2 Sayı
  • Başlangıç: 1975
  • Yayıncı: Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi
Sayıdaki Diğer Makaleler

TANZİMAT’TAN CUMHURİYETE OSMANLI’DA FELSEFE ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME / On the Philosophy in Ottoman from Tanzimat to Republic

Eyüp BEKİRYAZICI

İSLÂM DÜŞÜNCE GELENEĞİNDE “HER YENİLİK BİD'ATTİR” HADİSİNE YAKLAŞIMLAR / The Approachs to the Hadith : "Every New Thing is Innovation" in Islamic Tradition of Thought

Muhammed YAZICI

BELÂGAT’TA ER-RUMMÂNÎ / ar-Rummani on Eloquence (Balaga)

İsmail DEMİR (ÇEV.), Mustafa KAYA (ÇEV.)

HAT SANATINDA HAREKE VE NOKTALAMANIN TARİHÎ SEYRİ (Kur‘ân-ı Kerîm’in Harekelenmesi ve Noktalanması) / The Historical Progress of Insertion of Vowel-Points and Punctuating in the Art of Calligraphy (Insertion of Vowel-Points and Punctuating the Koran)

Abdulkadir YILMAZ

İSLÂM DÜŞÜNCE GELENEĞİNDE “HER YENİLİK BİD'ATTİR” HADİSİNE YAKLAŞIMLAR / The Approachs to the Hadith : "Every New Thing is Innovation" in Islamic Tradition of Thought

Muhammed YAZICI

KUR’ÂN’DA PEYGAMBERLERİN İSMETİ / Security from Vices of Prophets in the Koran

Zeki YILDIRIM

SAMERRA’NIN KURULUŞU / The Establishment of Samarra

Bahattin KÖK

TABERÎ TEFSÎRİNDE ABDEST AYETİNİN YORUMU VE TABERÎ’NİN KONUYLA İLGİLİ GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BAZI MÜLÂHAZALAR / Notes on the Commentaries by Tabarî on the Particular of the Qor’an Relating to “Ablution”

Abdülmecit OKCU

KUR’ÂN ÖĞRETİM METOTLARI VE ÖGRETİCİLİK VASIFLARI / The Characteristics of Teachers of Koran and Teaching Methodology

Mehmet ADIGÜZEL

EBÛ BEKR İBN EBÎ ŞEYBE VE BUHÂRÎ İLE İLİŞKİSİ / Abu Bakr Ibn Abi Shayba and his Relation with Bukhari

Nihat YATKIN