Gündelik Hayatın Tiyatrosu: Alsancak’ta Teatral Etkinlikler

Büyük bir sahneye dönüşen gündelik hayatımız içinde her birimiz bize dayatılmış gündelik rollerimizi eksiksiz sergiliyoruz. Rollerimizi sergilerken, gündelik hayat içinde her gün deneyimlediğimiz çeşitli eylem, olay ve davranışlarla ve çeşitli sosyal gerçeklerle karşılaşıyoruz. Gündelik hayatın tiyatrosu işte böyle oluşmaktadır. Peter Brook’un da dediği gibi gündelik hayatın tiyatrosu iki insanın boş bir mekânda karşılaşmasından bu yana sergilenmektedir.Bu çalışma, Sitüasyonist yaklaşımları göz önüne alıp gündelik hayatın tiyatrosunda bir dériver rolü oynamaktadır. Mekân ve performans çalışmaları kesişmesinde gündelik hayatın tiyatrosuna odaklanan bu çalışma, gündelik hayatın tiyatrosunu İzmir sahnesinde Alsancak-Kıbrıs Şehitleri özelinde olduğu gibi sergileyecek ve teatral etkinlikleri bir dériver gözüyle keşfedecektir. Performansları esnasında sanatçıların olduğu gibi gözlemlenmesi, fotoğraflanması, ve performans mekanlarının haritalandırılması ile bu çalışma ayrıca Dziga Vertov’un The Man with the Moving Camera  (Kameralı Adam) filminde dediği gibi hayat-neyse o diyecektir.

Theatre of Everyday Life: Theatrical Events in Alsancak

___

  • Brook, P. (1968). The Deadly Theatre. In P. Brook, The Empty Space (p. 9). New York: Touchstone.
  • Brook, P. (2010). Boş Mekan. (Ü. İnce , Çev.) İstanbul: Hayalbaz Kitap.
  • Coverley, M. (2006). Psychogeography. Harpenden: Pocket Essentials.
  • Debord, G. (1992). The Society of Spectacle. New York: Zone Books.
  • Goffman, E. (1959). The Presentation of Self in Everyday Life. Doubleday: Anchor Books.
  • Lefebvre, H. (1991). The Production of Space. Oxford: Blackwell Publishers.
  • Mason, B. (1992 ). Street Theatre and Other Outdoor Performance. London: Routledge.
  • Nutku, Ö. (1985). Dünya Tiyatrosu Tarihi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Petric, V. (2010). The Man with the Movie Camera- A Cinematic Analysis.”. In Dziga Vertov: Constructivism in Film (G. Yamaner , çev., 117-181). Ankara: Öteki Matbaası.
  • Sadler, S. (1999). The Situationist City. Massachusetts: MIT Press.
  • Schechner, R. (1973). Environmental Theather . New York: Applause Theatre & Cinema Books.
  • Schechner, R. (1973). Performance and the Social Sciences-Introduction. The Drama Review, 17(3), 2-3.
  • Schechner, R. (2002). Performance Studies: An Introduction. London: Routledge.
  • Sevinçli, E. (1994). İzmir'de Tiyatro. İzmir: Ege Yayıncılık.