KLASİK TEFSİRLERDE YER ALAN BİR İSRAİLİYAT ÖRNEĞİ

Tefsir ilminin önemli problemlerinden biri olan israiliyyat kısaca, "başta Yahudilik olmak üzere diğer din ve kültürlerden Islam'a girmiş olan her türlü malumat" olarak tarif edilir. Başlangıçta "Kur'an-ı Kerim'in anlaşılması ve açıklanması" gibi makbul bir hedefe yönelik olarak revaç bulan israiliyyat, zamanla bu hedefin tam aksi bir sonucu hazırlamış, özellikle Kur'an tefsirlerini istila ederek içinden çıkılmayacak problemleri beraberinde getirmiştir. Bilhassa Kur'an kıssalarında müphem bırakılan ve aslında bilinmesi insanlara hiçbir fayda sağlamayan hususlarda israiliyyatın bolca kullanıldığını görmekteyiz. Üstelik tefsirlere giren bu kabil bilgilerden bir kısmı, müfessirler tarafından iyice tahkik edilmeden nakledildiği için ayetterin sarih manalarıyla çelişmektedir. Ayrıca bu rivayetler, yazılıp okunduğu asrın insanlarını yanlış bilgilendirmekle kalmamakta; daha sonraki asırlarda bu yanlışlığın devamını sağlamanın yanı sıra, doğuda ve batıda bazı kötü niyetli kişilerin istismarlarına da malzeme teşkil etmektedirler. Günümüzde "Garanik Masalının" bir kısım oryantalist ve yazarlar tarafından istismar edilmesi bunun en canlı örneğidir.- Bu makalemizde yukarıda bahsi geçen israiliyyat örneklerinden "Hz. Adem ile eşinin Şeytanın telkini ile çocuklarına verdikleri bir isim nedeniyle şirke düştüklerini" ifade eden israili haberleri irdelemeye çalışacağız.

AN EXAMPLE OF ISRAILIYYAT THAT IS WIDESPREAD IN EARLY TAFSİR LITERATURE

Israiliyyat can be defined briefly as news and information that seem to be coming to Islam from Biblical sources. In Islamic literature, these accounts are mainly found in Quranic Tafsirs. The Israiliyyat, many of which are contradictory to the spirit of the Quran and taken by the tafsir authors without any critical remark, brought with them issues that are almost impossible to res ol ve. A class i c example of such Israiliyyat news is related to naming of the prophet Adam and Eve 's children According to the new s, with the temptation of Satan, they are alleged to cal! their children 'Abd al-Harith ', meaning 'the servant of Satan', Harith being one of the names of Satan. According to the Islamic creed, the prophets are innocent. Thus, Adam, as the first human being and the first prophet, was alsa innocent and cannot be guilty of such an unacceptable act. lt is obvious that these reports and others like them cannot be of Islamic origin. But rather, they must be stemming from a culture that can attribute the wrongdoings of human beings to the prophets with no hesitation.