YAYINCILIKTA YENİ BİR PLATFORM OLARAK SOSYAL AĞLARIN KULLANILMASI INSTAGRAM’DA YAYINLANAN İLK KORKU DİZİSİ “EŞİK” DİZİSİ ÖRNEĞİ

Bireylerin günlük yaşamının önemli bir parçası halinde olan sosyal ağlar başta iletişim biçimleri olmak üzere çeşitli alanları etkilemiştir. Yayıncılık sektörü sosyal ağlardan etkilenen alanların başında gelmektedir. Dünyada ve Türkiye’de internet tabanlı yayıncılığın gelişmesi ve yaygınlaşması ile birlikte sosyal ağlar da yeni bir yayıncılık platformu olarak kullanılmaya başlamıştır. Bu noktada Youtube, Facebook, Instagram gibi günümüzde sıklıkla kullanılmakta olan sosyal medya platformlarında çeşitli yayınların yapılması söz konusu olmaktadır. Çalışma kapsamında alımlama çalışması yapılacak olan dünyada ve Türkiye’de bir sosyal medya platformunda yayınlanan ilk korku dizisi olma özelliği taşıyan “Eşik” adlı dizi Instagram’da, dokuz bölüm halinde yayınlanmıştır. Bu bağlamda araştırma kapsamında, gelişmekte olan internet yayıncılığı ve yeni bir yayın platformu olarak Instagram’ın incelenmesi ile Eşik dizisinin izleyici tarafından alımlama biçiminin analiz edilmesi hedeflenmektedir. Bu noktada araştırmanın, izleyici alımlamasının yapılması aşamasında, kalitatif veri toplama yöntemi olarak derinlemesine görüşme yöntemine yer verilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme sonucu elde edilen verilerin analiz edilmesinde, sosyolojik bir yaklaşım olarak kullanımlar ve doyumlar yaklaşımından yararlanılarak izleyicilerin diziyi alımlama ve sosyal medyayı kullanma biçimleri incelenmiştir. 

THE USE OF SOCIAL NETWORKS AS A NEW PLATFORM IN BROADCASTING THE FIRST FEAR SERIES ON INSTAGRAM: EXAMPLE OF EŞİK

Social networks, which are an important part of the daily life of individuals, have influenced various fields, especially communication styles. The broadcasting sector is one of the areas affected by social networks.Turkey and the world in the development of Internet-based publishing and social networks began to be used in conjunction with the expansion as a new publishing platform. At this point, various platforms such as Youtube, Facebook, Instagram are being used in social media platforms which are frequently used today. Working under the operation of reception which will be held in the world and posted on a social media platform in Turkey, which is the first horror series "Eşik" has also Instagram series, was published in nine sections. In this context, it is aimed to analyze developing internet publishing and examining Instagram as a new publishing platform and analyzing the Threshold sequence by the audience. In this point, in-depth interviewing method is used as a method of qualitative data collection in the stage of conducting audience retrieval. In the analysis of the data obtained as a result of the semi-structured interview, the ways in which audiences use cue retrieval and social media are examined using the approach and satisfaction as a sociological approach.

___

  • Akbulut, Hasan. (2014). Televizyon ve Sinemada İzleyici Çalışmak: Alımlama Çalışmaları. Kocaeli Üniversitesi 2237 İletişim Bilimlerinde Araştırma Projesi Yazma Eğitimi
  • Alioğlu, N.(2015). Duygusal Tatmı̇n Aracı Olarak Sosyal Medya
  • Altunay, E., Oral, G., Yalçınkaya, M. (April, 2014). Eğitim Kurumlarında Mobbing Uygulamalarına İlişkin Nitel Bir Araştırma. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 4(1), 62-80. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/download/article-file/192317
  • Aslan, B. (n.d.). Web 2.0, Teknikleri ve Uygulamaları. Retrieved 2 July 2018 from http://inet-tr.org.tr/inetconf12/bildiri/46.pdf
  • Ayhan B., Çavuş, S. (2014). İzleyici Araştırmalarında Değişim: Kullanımlar Ve Doyumlardan Bağımlılığa. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 8(2); 32-60
  • Castells, M. (2016). İletişim Gücü ( E. Kılıç, Trans. ). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları
  • Digital Age, 2018. Instagram Değerini 100 Katına Çıkardı. [Web log post]. Retrieved 30 June 2018 from http://digitalage.com.tr/instagram-degerini-100-katina-cikardi/
  • Dondurucu, Z.B., Ulucay, A.P. (2015). Yeni Medya Ortamlarında Nefret Söylemi: Eşcinsellere Yönelik Nefret Söylemi İçeren Videoların Youtube Üzerinden İncelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 1(3); 1057-1091
  • Eşik Dizisi Yapım Ekibi, 2018. [Web log post]. Retrieved 4 July 2018 from http://www.hurriyet.com.tr/kelebek/keyif/iste-ilk-instagram-dizisi-esik-40719951
  • Eşik Dizisi, 2018.[Web log post]. Retrieved 2 July 2018 from http://www.hakimiyet.com/instagram-dizisi-esikin-calismalari-tamamlandi-1231839h.htm
  • Etkileşim Nedir? [Web log post]. Retrieved 28 June 2018 from http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.5b3f40f00073f2.30679448
  • Fiske, J. (2015). İletişim Çalışmalarına Giriş. Süleyman İrvan & Ümit Hüsrev Yolsal (Translated by ). Ankara: Pharmakon Yayınevi. (Original Book Published in 1982).Greenberg, B.S. , Reeves, B. (1976). Children and the Perceived Reality of Television. Doi: 10.1111/j.1540-4560.1976.tb02508.x
  • Güçdemir, Y. (2017). Sosyal Medya, Halkla İlişkiler, Reklam ve Pazarlama. İstanbul: Derin Yayınları
  • İlk Korku Dizisi Eşik, 2018. [Web log post]. Retrieved 4 July 2018 from http://www.webtekno.com/instagram-korku-dizisi-esik-h39792.html
  • İzleyici Nedir? [Web log post].Retrieved 2 July 2018 from http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.5b3f2b62c738b8.18847581
  • Jenkins, Henry (2006). Convergence Culture: Where Old and New Media Collide. New York & London : New York Press
  • Kahraman, M. (2014). Sosyal Medya 101. İstanbul: Mediacat Kitapları
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi:Kavramlar İlkeler Teknikler. Ankara: Nobel Yayınları
  • Katz, Elihu (1959). “Mass Communication Research and the Study of Popular Culture: An Editorial Note on a Possible Future of his Journal.” Studies in Public Communication 2; 1-6. Katz, Elihu vd. (1974). “Uses and Gratifications Research.” The Public Opinion Quarterly 37(4): 509-523
  • Katz, Elihu ve Paul Lazarsfeld (1955). Personal Influence: The Part Played by People in the Flow of Mass Communications. New York: Free Press
  • Kaya Mutlu, D. (2005). The Midnight Express Phenomenon: The International Reception of the Film Midnight Express. İstanbul: The Isis Press
  • Kullanımı Üzerı̇ne Bı̇r Alan Araştırması. İstanbul Journal of Social Sciences, 11; 21-48.Lewis, Justin (2005). “İzlerkitle.” Kitle İletişim Kuramları. (der.) E. Mutlu. Ankara: Ütopya
  • McQuail, Dennis ve Sven Windahl (1997). Kitle İletişim Modelleri. Çev. Konca Yumlu. Ankara: İmge
  • Morley, D. (1980). The Nationwide Audience: Structure and Decoding. Londra: BFI
  • Morley, D. (1990). Family Television: Cultural Power and Domestic Leisure. Londra and New York
  • Morley, David (1992). Television, Audiences and Cultural Studies. Londra: Routledge.Oskay, Ü. (1992), Kitle Haberleşmesi Teorilerine Giriş, Der Yayınları, İstanbul
  • Oskay, Ü. (2014). Kitle İletişimin Kültürel İşlevleri. İstanbul: İnkılap Kitabevi
  • Özçetin, B. (2010). “Kullanımlar ve Doyumlar”dan İzlerkitle Sosyolojisine:Türkiye’de İzlerkitle Çalışmaları. İletişim Araştırmaları, 8(2); 9-37
  • Öztürk, E., Şener, G., Süher, K.(2016). Sosyal Medya Çağında Ürün Yerleştirme: Instagram ve Instabloggerlar Üzerine Bir İçerik Analizi. Global Media Journal TR Edition, 6 (12); 355-386.Seyirci Nedir? [Web log post]. Retrieved 2 July 2018 from http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.5b3f2b6947cee1.22111724
  • Şeker, T., Tiryaki, S. (2013). The Reception Analysis Of The War Photographer. Global Media Journal, 3 (6), 196-212
  • Tekin, H.H. (2006). Nitel Araştırma Yönteminin Bir Veri Toplama Tekniği Olarak Derinlemesine Görüşme. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, 13(3), 101-116
  • The Centre for Computing History. (n.d.). Retrieved January 08, 2018, from http://www.computinghistory.org.uk/det/5913/Gottfried-Wilhelm-Leibniz-invents-the-Binary-System/
  • Timisi, N. (2016). Dijital Kavramlar, Olanaklar, Deneyimler. İstanbul: Kalkedon Yayınları
  • Türkmenoğlu, H. (2014). Teknolojı̇ İle Sanat İlı̇şkı̇sı̇ Ve Bı̇r Dı̇jı̇tal Sanat Örneğı̇ Olarak Instagram. Ulakbilge 2(4); 87-100. DOI: 10.7816/ulakbilge-02-04-07
  • Üçer, N. (2016). Kullanımlar Ve Doyumlar Yaklaşımı Bağlamında Gençlerin Sosyal Media Kullanımına Yönelik Niteliksel Bir Araştırma. Global Media Journal TR Edition, 6 (12); 1-24
  • Vural, Z.B.A., Bat, M. (2010). Yenı̇ Bı̇r İletı̇şı̇m Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Ünı̇versı̇tesı̇ İletı̇şı̇m Fakültesı̇ne Yönelı̇k Bı̇r Araştırma. Journal of Yasar University, 20(5); 3348‐3382
  • Whiting, A., Williams, D. (2013). Why People Use Social Media: A Uses and Gratifications Approach. Qualitative Market Research: An International Journal,16 (4);362-369. Retrieved 25 June 2018 from http://dx.doi.org/10.1108/QMR-06- 2013-0041
  • Yaylagül, L.(2010). Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Dipnot
  • Yengin, D. (2012). Yeni Medya Ve….İstanbul: Anahtar Kitabevi
  • Yeniçıktı, N.T. (2016). Halkla İlişkiler Aracı Olarak Instagram: Sosyal Medya Kullanan 50 Şirket Üzerine Bir Araştırma. Selçuk İletişim Dergisi, 9(2); 93-115. Doi: 10.18094/si.84410
Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi-Cover
  • ISSN: 2146-3301
  • Yayın Aralığı: Yılda 2 Sayı
  • Başlangıç: 2011
  • Yayıncı: Mustafa Cankut